1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. آخرین ارزیابی‌های ایمنی خودروها در یورو NCAP

آخرین ارزیابی‌های ایمنی خودروها در یورو NCAP

25 آذر 1393
  • 3

تست تصادف و ارزیابی ایمنی خودروها در این روزهای آخر سال میلادی، سرعت گرفته‌اند تا مدل‌های بیشتری از خودروهای 2015، بتوانند رتبه و رنکینگ ایمنی خود را یافته و در تبلیغات از آن بهره گیرند.

در آخرین سری از بررسی‌های موسسه یورو NCAP، چهار خودروی آئودی A3 اسپرت بک e-tron و جیپ رنگید، کیا سول و کیا سول الکتریکی یا EV در تست تصادف شرکت کردند.

در این میان محصولات آئودی و جیپ هر سه ستاره ایمنی را دشت کردند و کیا سول نیز به چهار ستاره قناعت کرد.

میزان حفاظت سرنشینان جلو، کودکان، عابرین پیاده و همچنین سیستم‌های ایمنی کمکی در دریافت امتیاز بالاتر نقش عمده ای دارند. این مورد آخر باعث می‌گردد خودروهایی که مثلاً چند سال پیش توانسته‌اند هر پنج ستاره ایمنی را دریافت کنند، با همان وضعیت احتمالاً بین دو یا سه ستاره به دست خواهند آورد.

کیا سول در این آزمون و در بخش حفاظت از قفسه سینه امتیازی ضعیف دریافت کرده است. البته این شرکت متعهد شده تا این نقص را به زودی و با نصب کیسه هوای جانبی برطرف سازد.

علاوه بر این چهار تست تصادف، این سازمان BMW را برنده جایزه ایمنی Euro NCAP در سال 2014 اعلام کرده است. این پاداش برای سیستم حفاظت برای عابرین پیاده از طریق هشدار و ترمزگیری فعال می‌باشد که با اعلام هشدار به راننده درباره خطر قریب‌الوقوع برخورد با عابر پیاده وارد عمل نیز می‌شود.



نظرات

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (26 آذر 1393 ساعت 00:42)

    کاش تو ایرانم یه سازمانی موسسه ای چیزی بود این لگنایی که به ما میفروشن و ما سوارشون میشیم رو تست تصادف کنن تا یکم عرق شرم از پیشونیشون بچکه.

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (25 آذر 1393 ساعت 16:24)

    سوال فرض کنید پراید بره تو این تست اون وقت چی میشه
    به صورت یک ورقه فولادی فشرده شده درمیاد

  • محمدماجد محمدماجد (25 آذر 1393 ساعت 14:14)

    مرسی واقعا جالب بود