1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. معرفی رضوانی تانک، تانکی در اوج

معرفی رضوانی تانک، تانکی در اوج

29 آذر 1396
  • 8

همه ما حتما اسم خودرو سازان و طراحان ایرانی که در خارج از کشور فعالیت میکنند، به گوشمان خورده است، و بارها به این افراد افتخار کرده ایم و طرح های آنان را تحسین کرده ایم.

معرفی رضوانی تانک، تانکی در اوج

رضوانی موتورز نیز یکی از این خودروسازانی است که به دست فریسا رضوانی، درایالت کالیفرنیا آمریکا بنا نهاده شد.

معرفی رضوانی تانک، تانکی در اوج

معرفی رضوانی تانک، تانکی در اوج

Rezvani Beast ، اولین خودرویی بود که شرکت را به سمت جهانی شدن سوق داد. Rezvani Beast یک خودرو اسپرت و موفق از رضوانی موتورز بود که بسیار مورد استقبال نیز قرار گرفت.خودرویی اسپرت، بدون در و سقف، و حداکثر قدرت 500 اسب بخار.

بعد از موفقیت رضوانی بست، شرکت تصمیم به ورود به بازار خودرو های suv نمود تا سبد محصولات خود را نیز افزایش دهد. بنابرین تانک، خودرویی عظیم الجثه، قدرتمند و زیبا در رده خودرو های suv متولد و به عنوان رقیبی تویوتا لند کروزر و جیپ رانگلر و با امید رقابت با مرسدس بنز G کلاس، متولد شد.

معرفی رضوانی تانک، تانکی در اوج

در برداشت اول تصور ما بر این سمت میرد که تانک، با چهره ای همانند خودرو های نظامی و نیز اسمی نظامی، سفارشی ارتش میباشد و یا سلاح گرم به همراه خود دارد. این برداشت آنچنان هم که به نظر میرسد اشتباه نیست. رضوانی تانک سفارش نظامی نیست، ولی چهره و استایل آن از خودرو های نظامی الهام گرفته شده است و همچنین برای مدل سفارشی آن، آپشن‌هایی چون دوربین حرارتی و پنل‌های ضدگلوله، لاستیک های درجه نظامی، پنل های محافظت از بدنه و مخزن سوخت از کولار (Kevlar ) و ... برای خریدار قابل سفارش خواهد بود تا این شاسی‌بلند حس یک خودروی نظامی و آماده‌ی نبرد را داشته باشد.

معرفی رضوانی تانک، تانکی در اوج

رضوانی تانک، به عنوان یک خودرو شهری و خارج جاده ای لوکس و کاربردی توسط Samir Sadikhov از خودرو نظامی ایده برداری و در قالب و شاسی خودرو جیپ رانگلر طراحی و ساخته شده است و همانطور که گفته شد در بالا، دارای بسته انتخابی نیز میباشد.

تانک با دو نوع پیشرانه متفاوت به حرکت ادامه می دهد که پیشرانه استاندارد آن ، یک موتور بنزین سوز 3.6 لیتری V شکل 6 سیلندر و مدل قدرتمند تر آن نیز یک پیشرانه V8 با حجم 6.4 لیتر با توان تولید 500 اسب بخار خشمگین و گشتارو 430 پوند فوت می باشد.

معرفی رضوانی تانک، تانکی در اوج

معرفی رضوانی تانک، تانکی در اوج

از نظر ظاهری، این خودرو با منحنی های تیز و جسورانه خود و اشکال حجمی تند و دور از انتظار، شمارا به جنگ ستارگان و فضای ماورا میبرد، تانک از نظر ظاهری ، به جرئت میتوان گفت چهره ای زیبا دارد که در قالب بسیار خشمگین و تایر های 37 اینچی آلومینیومی آن پنهان شده است. در مدل آفرود استاندارد آن ، با صرف هزینه 5.500 دلار میتوانید قابلیت افزایش ارتفاع 6 اینچی را به کمک سیستم های تعلیق برند FOX و ضربه گیر های 6 اینچی FOX به همراه اکسل های سفارشی 44/60 برندProRock Dynatrac را تجربه کنید. حال در پکیج آفرود اکستریم این خودرو چهار چرخ متحرک ،لاستیک ها بزرگتر، محورهای ۶۰/۸۰ ProRock Dynatrac دارای قفل‌ها و کمپرسورهای هوا، ترمزهای Dynatrac ProGrip ، میله محرک‌های جدید، ضربه گیرهای داخلی ۲.۵ اینچی و کمک فنر های 6 اینچی با فناوریDual Speed Compression فاکس مجهز شده است که برای داشتن این آپشن ها، 12.500 دلار دیگر نیز بپردازید. برروی سقف ، به لطف چراغ های LED کار گذاشته شده ، توانایی آفرود در شب با بازه دید بیشتری را به سرنشینان میدهد، آپشن زیبایی که آفرود باز ها عاشق آن هستند.

معرفی رضوانی تانک، تانکی در اوج

معرفی رضوانی تانک، تانکی در اوج

داخل تانک ، برخلاف ظاهر خشمگین و خشک آن، بسیار راحت و لوکس طراحی شده است. در های باز شونده در خلاف هم، برای دسترسی راحتر تر به کابین، صندلی های چرمی، داشبوردی با قوس ها و منحنی های فراوان همچون بدنه، هد آپ برروی شیشه جلو و دوربین دید در شب در مدل های سفارشی، مانیتور 7.9 اینچی با دسترسی به ناوبری و گوگل مپ، پاندورا و استیتچر برای سرنشینان آن فراهم شده است تا یک سفر طولانی و راحت را در کابین آرام یک خودرو خشمگین سپری کنند. رضوانی تانک ، بنا بر گفته خود کارخانه رضوانی، قرار است تا قبل از سال 2018 میلادی با قیمت پایه 178000 دلار وارد جاده ها شود.

معرفی رضوانی تانک، تانکی در اوج

معرفی رضوانی تانک، تانکی در اوج



نظرات

  • حامد ارجمند حامد ارجمند (20 مهر 1397 ساعت 22:09)

    تردد قاتل جاده ها پراید که با اتاقی کوچک وقدرت موتور بالا نسبت به وزن باید ممنوع اعلام شود
    ودولت جایگزین انرا یعنی اتوموبیلی در حد پژو پارس
    اتوماتیک را با توسعه تولید بمنظور فروش و صادرات با تسهیلات نظیر قسطی برای مصرف شخصی و کاری
    با قیمتی واقعی و مناسب واگر لازم باشد با سوبسید
    در اختیار هموطنان بگذارد
    ایرانیان با هوش وثروت اعطایی خداوند لیاقت
    داشتن اتوموبیلی ایمن و به روز را دارند .

  • احمد احمد (10 دی 1396 ساعت 20:50)

    همچین استعداد هایی در خارج از کشور هستند، ولی ایران همچنان به تولید خودرو های داخلی بی کیفیت خودش ادامه میده و به زور به مردم میفروشه

  • کیومرث کیومرث (3 دی 1396 ساعت 08:46)

    از عجایب این آب و خاک همین بس که مغزهایش در موطن اصلی عقیمند و در آن سوی مرز ها اینگونه می درخشند.

  •  محمد محمد (2 دی 1396 ساعت 18:25)

    گذاشتن کسی سعی کنه ؟؟؟
    نه دوست خوبم. مطمئن باش همین آقا کلی تلاش کرده اینجا بیاره اما نذاشتن و مجبور شده بره اونطرف کارشو انجام بده و ایران و ایرانی رو سرافراز کنه.

  • وطن وطن (29 آذر 1396 ساعت 18:28)

    افتخار ایرانی هاست
    اما چطور می شود مهندسان ایرانی در داخل یک خودرو و بک قطعه بخواهند بسازند باید سالها کاغذ بازی کنند و آخرش هم هیچ
    اما همینکه چیزی در خارج توسط مهندسین ایرانی درست می شود دولتی ها هیجان زده از مغز ایرانی صحبت می کنند
    ما اگر موشک به کره مریخ هم درست کنیم سیاست و دلال بازی و فساد اقتصادی این اجازه را به مهندسین نخبه و متفکر ایرانی نمی دهد که چرخ پراید را عوض کنند
    صنایع خودروی کشورمان فقط به قسمت اقتصادی نگاه می کند سود هنگفت توسط صنایع خودرویی ایران و سایپا و ... با مونتاژ کاری و واردات مستقیم بیشتر از خود کارخانه های تولید کننده های واقعی
    در کشورمان جــــــــــــــــــای تـــــــــــــــــــأمل دارد جالبتر اینکه نه حکومت دخالت می کند و نه مجلس ( تـــــــــــــــــــأمل )

  • فرزاد فرزاد (29 آذر 1396 ساعت 13:34)

    دستش درد نکنه با ساختن این خار مدرن و محکم و زیبا که میشه براحتی بکنن تو چشم دلسوزان صنعت خودروی داخلی که هی میگن ما میتوانیم و بعد اونای که تونستن رو از کشور میندازن بیرون،

  • فرزاد فرزاد (29 آذر 1396 ساعت 13:29)

    یعنی هیچ خاری محکمتر و زیباتر از این نمیشه که توسط یک ایرانی که با افتخار در خارج ساخته رو بکنن تو چشم دلسوزان صنعت خودروی داخل و واقعا ..........

  • ب. ج ب. ج (29 آذر 1396 ساعت 11:31)

    لطفاً اگر هم وطن هستید در ایران ، خودرو تولید نمایید. تشکر .