1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی مدل 2015 ولوو V60 T6 R

بررسی مدل 2015 ولوو V60 T6 R

1 دی 1393
  • 3

ولوو V60 از نظر ظاهری یک استیشن واگن معمولی مخصوص خانواده‌ها به نظر می‌رسد. اما زمانی که پشت فرمان آن قرار بگیرید، متوجه تفاوت‌های آن با یک خودروی معمولی می‌شوید. این یک استیشن اروپایی ویژه و ممتاز با خصوصیات اسپرت و رانندگی هیجان‌انگیز است. بنابراین زیاد روی الگوها و انتظاراتی که از یک استیشن خانوادگی دارید، در آن حساب باز نکنید.

در سال 2015 مدل ری دیزاین T6 R تغییر خاصی را نشان نمی‌دهد. این یک خودروی ویژه علاقه‌مندان به رانندگی است. برجستگی‌های بدنه و عضلات متورم و سقف شیب‌دار آن به خوبی گواه از آمادگیان برای رقابت دارند.

 ولوو V60 T6 R

نسخه ای که در این بررسی مورد استفاده قرار گرفت، 45 هزار دلار قیمت دارد. این خودرو شامل یک پکیج ویژه گرمایشی و سرمایشی برای بدترین شرایط آب و هوایی و سردترین زمستان‌ها است. گرم‌کن برای صندلی‌های جلو و عقب و فرمان و شیشه جلوی گرم شونده مجموعه ای از این پکیج 1550 دلرای می‌باشند. چرخ‌های 19 اینچی آلیاژی با تایرهای تابستانی به قیمت 750 دلار و نشانگر نقاط کور با هزینه 900 دلار و سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم هشدار خروج از خط و دستیار پارک با سنسور و رادار از جمله تجهیزاتی است که قیمت این خودرو را در مجموع به 49257 دلار می‌رساند. این رقم بالایی برای یک خودروی استیشن است. اما در مقایسه با رقبای آلمانی آن به خوبی قابل رقابت است.

مدل جدید V60 با چراغ‌های زنون دوگانه جلو، ریل سقفی، ورود بدون کلید و بازکننده درب گاراژ و دوربین عقب و قطب نمای نصب شده در آینه وسط و آینه‌های جمع شونده الکتریکی تجهیز شده است.

در داخل کابین با طراحی ساده و شیکی روبرو می‌شوید. روکش دست‌دوز صندلی‌ها از جنس چرم همراه با لبه‌های کناری آن‌ها به خوبی حفاظت کافی از سرنشینان در پیچ‌های جاده به عمل می‌آورند. یک نمایشگر TFT و پدال‌های آلومینیومی اسپرت و نشان‌های R-DESIGN و غربیلک اسپرت فرمان با اهرم تعویض دنده روی آن جلب توجه می‌کنند.

 ولوو V60 T6 R

شستن در این خودرو حال و هوایی چون کوپه‌های اسپرت دارد. صندلی‌های عقب را به صورت سه تکه می‌توان تا کرد تا فضای بار را گسترش داد. البته فضای باران قابل مقایسه با کراس آور XC60 نیست.

در بخش فنی باید موتور شش سیلندر 3.0 لیتری با توربوشارژر دوقلوی مارپیچی آن را مورد توجه قرار داد. این موتور می‌تواند 325 اسب بخار نیرو و 354 پوند فوت گشتاور تولید نماید. انتقال این قوا توسط یک گیربکس شش سرعته گیرترونیک اتوماتیک با امکان تعویض دستی به چرخ‌ها صورت می‌پذیرد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو 5.4 ثانیه می‌باشد. شاسی تقویت شده و انتقال نیرو به هر چهار چرخ نیز به صورت استاندارد برای این خودرو مدنظر واقع شده‌اند.

 ولوو V60 T6 R

مصرف سوخت مدل T6 R طبق استاندارد EPA در شهر 12.38 و در بزرگراه 8.4 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. این چنین مصرف سوختی چندان نمی‌تواند مقبول باشد. انتظار می‌رود در نسل بعدی با استفاده از موتورهای سری درایو E این موضوع نیز تبدیل به یک مزیت گردد. سواری خودرو هم کمی سخت و خشن است و البته از تایرهای دیواره کوتاه آن نیز لرزش بیشتری به کابین منتقل می‌شود که ذات چنین تعلیق و تایر اسپرتی است.

در نهایت باید ولوو V60 T6 R را یک واگن اسپرت با دینامیک عالی و ویژگی‌های اسپرت بدانیم که با توجه به سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ و سیستم کشش خوب خود و تجهیزات گرمایشی کامل در فصل زمستان یک یاور خوب خواهد بود.

 ولوو V60 T6 R



نظرات

  • عماد جون عماد جون (2 دی 1393 ساعت 13:27)

    کلا ولوو شاهکاره...!

  • محمدماجد محمدماجد (1 دی 1393 ساعت 20:44)

    خودرویه واقعا خانوادیگیه

  • دوج چلنجر دوج چلنجر (1 دی 1393 ساعت 17:40)

    عالیه!!!!!