1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی رنو سفران در ایران

بررسی رنو سفران در ایران

29 شهریور 1394
  • 1

سفران بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین سدان وارداتی شرکت نگین‌خودرو، نماینده رنو در ایران است که در کلاس سدان‌های لوکس با رقبا مچ‌اندازی می‌کند. سفران 2015 فیس‌لیفت رنو لتیتود قدیمی ‌محسوب می‌شود. تولید لتیتود از سال 2010 آغاز شد و در سایر کشورها با نام رنو سامسونگ 5SM و سفران شناخته می‌شود. در طراحی ظاهری سفران به ماهیت لوکس خودرو اهمیت ویژه‌ای داده شده و طراحی ساده و همه‌پسند آن اکثر سلیقه‌ها را به خود جذب می‌کند.

 بررسی رنو سفران در ایران

با ذهنیتی که از ماهیت لوکس سفران در ذهنمان نقش بسته است، در خودرو را باز می‌کنیم. فضای کابین سفران فول آپشن بسیار لوکس و چشم‌نواز طراحی شده است. البته شاید از نظر طراحی کابین به پای رقیبی هم‌چون آکورد نرسد، اما فهرست امکانات آن بسیار کامل‌تر از سایر خودروهای رقیب است. در نمونه فول آپشن، صندلی‌ها و پنل در‌ها با چرم مصنوعی پوشانده شده‌اند. کیفیت چوبکاری‌های داخل کابین نیز مطلوب است و برای کنسول جلو از پلاستیک فشرده با کیفیت قابل قبول استفاده شده است. دستگیره‌های درها اما از جنس پلاستیک با روکش براق هستند که کیفت مناسبی ندارند.

فضای کابین سفران جادار است، اما فضای سرنشینان ردیف عقب از بعضی از خودروهای این کلاس محدودتر به نظر می‌رسد و سر افراد قد بلند کمی ‌با سقف سایش پیدا می‌کند. سفران در 2 تیپ تجهیزاتی LE و SE SPL عرضه می‌شود. در نمونه فول‌آپشن LE شاهد امکانات جالبی نظیر ترمزدستی الکترونیکی و صفحه نمایش ۷‌اینچی لمسی هستیم که با کمک موس‌پد نیز تنظیم می‌شود. سفران فول آپشن تنظیمات فوق‌العاده کاملی برای صندلی‌ها دارد. تنظیمات صندلی راننده در 3 حافظه مجزا ذخیره می‌شود. هم‌چنین صندلی‌های جلو به گرمکن مجهز هستند و صندلی راننده از ماساژور بهره می‌برد.

 بررسی رنو سفران در ایران

با انتقال دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی و تلفن به پشت فرمان، سعی شده تا فرمان از شلوغی به دور باشد. اما عادت کردن به محل قرارگیری تعدادی از این دکمه‌ها نیاز به زمان دارد. نمونه فول آپشن از سقف پانوراما و سانروف دو تکه بهره می‌برد که تنظیمات سانروف به کمک اهرم دایره‌ای شکل انجام می‌شود. سیستم صوتی BOSE کیفیت مناسبی دارد و تهویه مطبوع اتوماتیک ۳ حالته به سیستم تصفیه‌کننده و خوش‌بوکننده هوا مجهز شده است. دید به اطراف و تسلط بر خودرو مناسب است و هنگام نشستن روی صندلی راننده می‌توانید جلو کاپوت را مشاهده کنید. در این میان ستون‌های پهن جلو کمی ‌از دید طرفین کاسته‌اند. هم‌چنین سیستم تشخیص نقطه کور در کنار‌ آینه‌های جانبی، هنگام تعویض خطوط به راننده هشدار می‌دهد.

 بررسی رنو سفران در ایران

سفران آنچنان هم که فکر می‌کنید اروپایی نیست و رگه‌های ژاپنی هم‌چون پلت‌فرم مشترک با نیسان تیانا در آن به چشم می‌خورد. سفران در دو مدل 4 سیلندر 2 لیتری و 6 سیلندر 2.5 لیتری وارد‌ ایران می‌شود. مدل ۲.۵ لیتری قادر است 177 اسب‌بخار قدرت تولید کند. . سفران چندان خودرو چابکی نیست و گشتاور را در دورهای بالا در اختیار راننده قرار می‌دهد.

اما کشش مناسبی دارد و عملکرد جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک (تیپ ترونیک) قابل‌قبول است. سفران از چسبندگی و هندلینگ مناسبی برخوردار است و به سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم ضد لغزش ASR مجهز شده است. عایق‌بندی کابین عالی انجام شده و صدای پیشرانه تنها در دورهای بالا داخل کابین به گوش می‌رسد. سفران‌های وارد شده به کشور از نوع مونتاژ کره هستند . یکی از مهم‌ترین نکات منفی سفران که باعث شده علی‌رغم ویژگی‌های مثبتش در بازار ایران از اقبال کمی ‌برخوردار باشد، قیمت غیرمنطقی و بالاتر از خودروهای هم‌رده است. البته از نقش رقیبی قدرتمند و بی‌عیب و نقص نظیر هوندا آکورد نیز نمی‌توان گذشت.

 بررسی رنو سفران در ایران

رقبای داخلی و خارجی

Hyundai Sonata- Honda Accord- Nissan Teana

پیشنهاد نهایی

سفران بیشتر انتخاب افراد میان‌سالی است که طراحی ظاهری و جذابیت کابین خودرو برایشان در درجه دوم اهمیت قرار دارد و به دنبال هیجان آنچنانی در رانندگی نیستند. از حق نگذریم فهرست آپشن‌های این خودرو در نمونه فول‌آپشن یک پله از خودروهای هم‌قیمت بالاتر است.

قیمت :

هم اکنون مدل 2.5 لیتری فول رنو سفران در نمایندگی‌های فروش نگین‌خودرو 173 میلیون تومان و نمونه 2.0 لیتری آن 133 میلیون تومان قیمت دارد .

 بررسی رنو سفران در ایران

 بررسی رنو سفران در ایران

 بررسی رنو سفران در ایران



نظرات

  • پرشین پرشین (2 مهر 1394 ساعت 19:05)

    لطفا بررسی ویدیویی سری جدید سفران رو هم برامون بذارید
    مرسی از سایت خوبتون..