1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اولین بررسی رنو کولئوس جدید در ایران

اولین بررسی رنو کولئوس جدید در ایران

3 اسفند 1395
  • 3

همزمان با آخرین روز برگزاری نمایشگاه خودرو تهران، شرکت نگین خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران بتوانند اولین بررسی را از کولئوس جدید داشته باشند. در این برنامه تست تلیسمان هم به عنوان جدیدترین سدان رنو حضور داشت. این برنامه که از ساعت حدود 10:30 صبح آغاز شد تا ساعت 12 به طول انجامید.

 اولین ملاقات با رنو کولئوس 2017 در ایران

رنو کولئوس نسل جدید به موتور 2.5 لیتری 171 اسب بحار مجهز است و گیربکس CVT ایکس ترونیک دارد. این خودرو دو دیفرانسیل این بار سایزی متفاوت از گذشته خود به بازار جهانی آمده و رقیب هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، نیسان ایکس تریل، میتسوبیشی اوتلندر و هوندا CR-V می شود. البته که با توجه به مشخصات فنی، برخی ویژگی های اتاق و قیمت در بازار جهانی کولئوس جدید می تواند با تویوتا راو4 هم رقابت کند.

فضای تست به شکلی بود که با توجه به شرایط، بیشتر تست های On Road و اولیه از کولئوس گرفته شد. اکثر خبرنگاران و رانندگان ترجیح دانند که در فضای تست پارامترهایی چون نرمی در کفی، نوع تعویض دنده، هوشمند بودن پدال گاز، پایداری و هندلینگ را مورد بررسی قرار دهند.

 اولین ملاقات با رنو کولئوس 2017 در ایران

ابتدا سعی کردیم خاطرات سفر فرانسه را با دقایقی رانندگی عادی با کولئوس زنده کنیم. خودرویی که چند ماه پیش برای اولین بار توسط خبرنگاران ایرانی در جاده های فرانسه به چالش کشیده شد. نرمی و بی صدا بودن رنو کولئوس در سطح خوب و قابل قبولی است و بدیهی است که نظر هر فردی را به سمت خود می کشاند. طراحی متفاوت این خودرو که الگو گرفته از خط فکری جدید طراحان این شرکت است، تا به امروز توانسته نظر بسیاری را در نگاه اول به سمت خود بشکاند. کیفیت مناسب قطعات داخلی و بیرونی خودرو برای یک کراس اوور 200 میلیون تومانی باعث می شود تا حس خوبی از کیفیت داخل کولئوس به سرنشینان دست دهد. بعد از چند دور دست گرمی، نوبت آن رسیده بود که حالت ECO خودرو را خاموش کنیم و کمی پرگاز با آن رانندگی کنیم. شتاب مناسب این خودرو برای یک کراس اوور کلاس D واقعا خوب و مناسب است. البته که هیچ وقت با کولئوس شتابگیری با شاسی بلندهای شش سیلندر را به خاطر نمی آورید و دوران خوش آن ها دیگر زنده نمی شود. بعد از هشت بار مسابقه درگ با هیوندای سانتافه MPi 178 اسب بخار، به طور قطع می توان گفت که شتاب اولیه و ثانویه کولئوس از سانتافه بهتر است. بر خلاف اینکه افراد ماشین باز خودروهای با گیربکس CVT را آنچنان دوست ندارند، ولی باید گفت که گیربکس ایکس ترونیک کولئوس جذابیت خاص خود را دارد.

 اولین ملاقات با رنو کولئوس 2017 در ایران

 اولین ملاقات با رنو کولئوس 2017 در ایران

منبع:ایران جیب



نظرات

  • حمید حمید (16 اسفند 1395 ساعت 00:23)

    جک اس ٥ اتومات بی نظیره
    هم قیمت هم عالی
    من که راضیم
    قیمت ٩٦

  • اقا رحیم اقا رحیم (4 اسفند 1395 ساعت 19:09)

    مملکت ما خودروساز نمیشه بیخود خودشونو علاف کردن.دیگه تواین38سال همه مون فهمیدیم .خواجه شیراز چه خوش گفت :"که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها"

  • سیدی سیدی (4 اسفند 1395 ساعت 13:26)

    سلام یه اتومبیلی معرفی کنید که مردم قدرت خرید اون داشته باشند 200میلیون یه رویاست برای ماایرانی ها