1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. رنو کولئوس، suv برتر سال از ددید Arab Wheels

رنو کولئوس، suv برتر سال از ددید Arab Wheels

3 آذر 1395
  • 1

نشریه معتبر Arab Wheels همچون سال های گذشته طی مراسمی برترین خودروها در کلاس های مختلف را معرفی کرد که بر این اساس، رنو کولئوس، جدیدترین شاسی‌بلند رنو فرانسه توانست در دسته شاسی‌بلند ها، عنوان برترین خودرو را از آن خود کند.

رنو کولئوس که به‌تازگی به بازارهای جهانی معرفی شده است توانسته ترکیبی کامل از توانایی‌های فنی، زیبای ظاهری، کیفیت، امکانات و البته برند اروپایی رنو را ارائه کند و با بهره‌گیری از این توانایی‌ها توانسته در بازار پررقابت شاسی‌بلند ها عنوان نخست را از سوی این نشریه از آن خود کند.

رنو در نسل جدید کولئوس که اوایل امسال به بازار معرفی شد، در زمینه طراحی و در مقایسه با نسل پیشین همه‌چیز را به‌کلی دگرگون کرده است چراکه کولئوس این بار از زبان طراحی جدید رنو پیروی می‌کند که پیش از این مشابه آن را در تلیسمان هم دیده‌ایم و بر روی مگان جدید هم پیاده شده است. این مسئله باعث شده این بار در کنار توانایی‌های فنی، جذابیت‌های ظاهری هم به لیست بلند دلایل انتخاب کولئوس اضافه شود.

 کولئوس،برترین suv سال

برای این خودرو رنو از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بهره برده است که می‌تواند 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتون متر گشتاور تولید کند تا به این ترتیب کولئوس خودرویی در حد و اندازه رقبای خود در این کلاس باشد ضمن آنکه مصرف سوخت متوسط 8.1 لیتری این شاسی‌بلند 1.6 تنی نشان می‌دهد با خودروی کم‌مصرفی طرف هستیم. در زمینه گیربکس، رنو بار دیگر از تجربیات و دانش خود در زمینه تولید گیربکس بهره گرفته و بر روی کولئوس شاهد عرضه گیربکس CVT با نام اختصاصی X-Tronic هستیم.

نشریه Arab Wheels بخشی از گروه بزرگ رسانه ای Trace Media International است که علاوه بر نشریه Arab Wheels، مالک وبسایت، تلویزیون اینترنتی، اپلیکیشن موبایل و نشریه الکترونیکی با همین نام نیز هست و هر ساله با بررسی خودروهای حاضر در بازار کشورهای عربی، برترین خودروها در کلاس های مختلف را معرفی می‌کند. با توجه به آنکه رنو کولئوس این عنوان ارزشمند را در رقابت با خودروهایی همچون تویوتا، فورد، هیوندا و کیا و ... به دست آورده است، جدال کولئوس با رقبایش در بازار ایران دیدنی خواهد بود.

منبع:عصر خودرو



نظرات

  • ایرانی بازنده ایرانی بازنده (5 آذر 1395 ساعت 13:49)

    چرا نباید ماشینهای تولیدی ایران خودرو و سایپا حتی دو ستاره از پنج ستاره کیفیت رو بگیره ولی شرکای خارجیشون جزو بهترین های دنیا هستن؟ مگه چقد براشون هزینه داره که حدالاقل یه تغییر کوچولو توی شکل ظاهری پراید یا 405 ایجاد کنن والا به خدا مردم ایران خسته شدن از بس که این ماشین های از رده خارج شده ی اروپایی ها و حتی شرق اسیایی ها رو سوار شدن