1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اگر قصد خرید پژو پارس دارید حتما این مطلب را بخوانید

اگر قصد خرید پژو پارس دارید حتما این مطلب را بخوانید

13 تیر 1396
  • 3

ابتدا نگاهی گذرا به تاریخچه پژو پارس می اندازیم.پژو پارس در اصل فیس لیفت (تغییر چهره) موفق پژو 405 می باشد که در نمای داخل به طور جزئی و درنمای خارج به طورکلی تغییرکرده است. اما برخلاف اعتقاد عموم در بخش فنی با پژو 405 هیچ تفاوتی ندارد. پژو پارس را می توان بهترین فیس لیفت در تاریخ خودرویی ایران دانست و هم اکنون نیز این خودرو بعد از پراید و پژو 206 پرفروش ترین خودروی بازار است.هم اکنون در ایران خودرو چهارمدل پژو پارس شامل مدل های پارس سال کد 28229 ،پارس دوگانه سوز کد 28316 و پارس LX کد 28513 و پارس ELX XUM تولید می شود که بررسی امروز ما شامل این 4 مورد است. درگذشته نیز مدل های پارس اتوماتیک و ELX تولید شده بودند که هم اکنون دیگر تولید نمی شوند.

  اگر قصد خرید پژو پارس دارید حتما این مطلب را بخوانید

مشخصات انواع پژو پارس

پژو پارس به علت سود بردن از پلتفرم مناسب دارای رانندگی نرم و راحتی است و در عین حال در جاده نیز خودروی پایداری است اما کیفیت ساخت آن چه در بخش داشبورد و چه در بخش فنی تعریفی ندارد و همواره فقط یک ستاره کیفی از سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد ایران دریافت می کند. این خودرو از فرمان پذیری خوبی برخوردار است و صندلی های راحت دارد و در بخش خدمات پس از فروش نیز هیچ مشکلی ندارد. در جدول مشخصات فنی و قیمت 4 مدل پژو پارس آمده است.

در ادامه به بررسی تفاوت مدل های مختلف پارس که هم اکنون در ایران در حال تولید هستند می پردازیم تا شما بتوانید بر حسب نیازتان بهترین مورد را انتخاب کنید.

1- پژو پارس سال کد 28229:

این مدل در اصل مدل پایه و ارزان ترین مدل پژو پارس است. ولی با این حال دارای امکانات خوبی است. به نحوی که بعضی آپشن های این مدل در مدل های گران تر یافت نمی شود. پارس سال از موتور XU7 پژو 405 استفاده می کند که می تواند با کمک گیربکس BE1 که همان گیربکس پژو 405 است در عرض 11 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و تا سرعت 190 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد که به نسبت خودروهای زیر 40 میلیون عدد مناسبی است.

پارس سال به علت داشتن موتورXU7 بسیار پر سروصداست به طوری که در سرعت های بالای 120 کیلومتر بر ساعت شما را اذیت می کند و آرامش نسبی شما را در مسافت های طولانی برهم می زند. از جمله مشکلات رایج در پارس سال می توان به واشر سر سیلندر زدن و صدای تق تق فرمان در زمان دور زدن اشاره کرد. امکانات مهم پارس سال عبارتند از: 2عددایربگ - ترمزABS - سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD - قفل شدن اتوماتیک درها پس از حرکت (اتولاک) - فعال شدن فلاشرها در ترمز شدید (اتوفلاشر) - قفل و باز کردن تمام درها با یک کلید (مسترلاک) - دما سنج - پارامتر سرعت متوسط - دکمه های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان - مکالمه تلفنی از طریق خودرو – دکمه برقی بازکن صندوق عقب – سنسور پارک عقب – 3 عدد چراغ داخل کابین – مه شکن جلو وعقب – آینه های جانبی برقی راهنمادار – شیشه های برقی – سیستم اخطار سرقت با بوق – دسترسی به صندوق بار از داخل کابین – کانال تهویه هوا برای سرنشینان عقب

نکات مثبت به نسبت مدل های دیگر پارس: امکانات مناسب
نکات منفی به نسبت مدل های دیگر پارس : صدای زیاد موتور

2- پارس دو گانه سوز کد 28316 :

این مدل از همان موتور پارس سال استفاده می کند و فقط تغییراتی روی موتور انجام شده تا با سوخت گاز نیز کارکند و به همین علت اندکی گرانتر از مدل پارس سال است. اما تغییرات صورت گرفته روی موتور نتایج منفی داشته ازجمله استهلاک بیشترخودرو - واشر سر سیلندر زدن بیشتر و افت توان موتور و... پارس دوگانه سوز در بین مدل های مختلف پارس کمترین امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. امکانات موجود در پارس دوگانه سوز همان امکانات پارس سال است. منتها آپشن های اتولاک و اتومستر و اتو فلاشر و سیستم اخطار سرقت از آن حذف شده است. در بخش توانایی های حرکتی اگر با سوخت گاز کارکند ضعیف ترین عملکرد را در بین اعضای گروه دارد و اگر در همان حالت بنزین سوز باشد مانند پارس سال است.

نکات مثبت به نسبت مدل های دیگر پارس : گاز سوزبودن
نکات منفی به نسبت مدل های دیگر پارس : استهلاک بالا و صدای زیاد – امکانات کمتر

3- پارس LX کد 28513 :

پرطرفدارترین مدل پارس این مدل می باشد که دارای بیشترین اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه است. هم چنین به نوعی می توان این مدل را بهترین مدل فعلی پارس دانست. زیرا از موتور TU5 پژو 206 استفاده می کند در نتیجه از سایر مدل های پارس به شدت کم سروصدا تر و کم خرابی تر و کم مصرف تر است. اما به علت گشتاور پایین تر موتور دارای شتاب اولیه ضعیف تری به نسبت سایر مدل هاست. همچنین پارس LX دارای کامل ترین لیست امکانات در بین مدل های پارس است این یعنی علاوه بر امکانات پارس سال مجهز به آینه های تاشونده برقی - رینگ اسپورت - صندلی های جلوی برقی - ترمزعقب دیسکی - فرمان چرمی طرح جدید و سیستم مالتی پلکس است.

نکات مثبت به نسبت مدل های دیگر پارس: امکانات عالی – مصرف کمتر- خرابی کمتر در قطعات موتور- کابین آرام
نکات منفی به نسبت مدل های دیگر پارس: شتاب اولیه ضعیف تر

4- پارس ELX XUM:

این مدل کم طرفدارترین و کمیاب ترین و گران ترین عضو خانواده پارس می باشد. پارس ELX مجهز به موتورXUM است که در اصل با انجام یک سری تغییرات بر روی موتورXU7 به دست آمده. نتیجه این تغییرات کاهش 5 درصدی مصرف سوخت و افزایش شتاب اولیه نسبت به موتورXU7 است. در نتیجه می توان پارس ELX را قوی ترین مدل تولیدی فعلی در خانواده پژو پارس دانست. پارس ELX XUM از لحاظ امکانات در حد مدل پارس سال است یعنی علاوه بر امکانات پارس سال مجهز به صندلی های برقی جلو، فرمان طرح جدید چرمی، رینگ اسپورت و ترمز عقب دیسکی وآینه های جانبی تاشونده است اما در عوض در مدل پارس ELX XUM خبری از سیستم های اتولاک و اتوفلاشر و مستر لاک و سیستم اعلام سرقت با بوق نیست.

نکات مثبت به نسبت مدل های دیگر پارس: قدرت موتور بیشتر و توازن بهتر بین قدرت و مصرف
نکات منفی به نسبت مدل های دیگر پارس: قیمت نامناسب

نتیجه گیری:

اگر از آن دسته افرادی هستید که از رانندگی راحتی و آرامش می خواهید به سراغ مدل LX پارس بروید.

اگر دنبال امکانات کامل و جذاب هستید بازهم مدل LX پارس را انتخاب کنید.اگر خواهان شتاب گیری عالی در هر زمانی هستید مدل ای ال ایکس را انتخاب کنید.و اگر کم مصرف بودن خودرو برایتان مهمترین فاکتور است بازهم مدل ال ایکس پیشنهاد ما به شماست.

در مجموع مشخص است که پارس LX مسلما بهترین انتخاب در بین مدل های مختلف پژو پارس می باشد که از نظر قیمتی نیز با ارزش ترین گزینه است

  اگر قصد خرید پژو پارس دارید حتما این مطلب را بخوانید



نظرات

  • محمد محمد (7 دی 1399 ساعت 18:11)

    پارس lxکدوم کلاس بهتره ( از همه نظر)

  • خودم خودم (14 تیر 1396 ساعت 12:32)

    با سلام
    بنده این ماشین رو داشتم از هرکسی هم که داشته میتونید بپرسید با جرات میتونم بگم بی کیفیت ترین ماشین تو ایران هستش
    ماشیبنی که گیربکسش صدا میده
    جلو بندیش زود خراب میشه
    از همه مهمتر ماشین داغی هستش و هر از گاهی باید واشر سرسیلندر رو عوض کنید
    خرید این ماشین اشتباهه

  • باربد باربد (14 تیر 1396 ساعت 09:43)

    مصرف نزدیک به 14 لیتر در شهریعنی اگه شرکت نفت وسازمان محیط زیست مشترکا" پول ماشین رو بدن به کارخانه و قبل از ورود به بازار سقف بزنن به صرفه تره