1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی پورشه ماکان GTS

بررسی پورشه ماکان GTS

14 شهریور 1395
  • 0

پورشه نسخه‌ی GTS ماکان را عرضه کرده و این مدل عمده تمرکز خود را روی راننده دارد.

 بررسی پورشه ماکان GTS

اولین باری که این خودرو را سال پیش مورد آزمایش قرار دادیم هر 5 ستاره‌ی ممکن را به دست آورد اما آن آزمایش در راه‌های هموار و نرم اروپا بود. حالا این خودرو در انگلستان تست شده است. آیا هنوز هم ماکان GTS خودروی شاخص می‌باشد؟

 بررسی پورشه ماکان GTS

کوچک‌ترین شاسی‌بلند پورشه همیشه خودرویی عجیب بوده و از مهندسی‌ای سود می‌برد که کارایی فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده و برخی از خودروهای اسپورت همین کمپانی را شرمنده می‌کند. البته کاربردی بودن و کیفیت سواری ماکان در صدر این گروه قرار می‌گیرد.

 بررسی پورشه ماکان GTS

علیرغم کاهش 15 میلی‌متری ارتفاع سواری و تنظیمات سفت‌تر سیستم تعلیق، GTS هنوز هم به زیبایی عمل کرده و سطح بالایی از چسبندگی و کشش را به همراه سواری پالایش شده ارائه می‌دهد. این‌ها مشخصات ذاتی GTS هستند.

 بررسی پورشه ماکان GTS

دامپرهای تطبیق‌پذیر PASM پورشه به‌صورت استاندارد وجود دارند و در حالت نرمال ماکان با سیستم تعلیق بادی 1004 پوندی همانند یک گلایدر از جاده‌ها عبور می‌کند. یاری‌دهنده این سواری نرم استفاده از رینگ‌های 20 اینچی است (رینگ‌های 21 اینچی نیز در دسترس هستند). البته رینگ‌های استاندارد با لاستیک‌های دیواره بلندتری عرضه می‌شوند که در هنگام حرکت خودرو در بزرگراه‌ها حس آرامش بیشتری را به راننده ارزانی می‌دارند.

 بررسی پورشه ماکان GTS

با فشار دادن دکمه استارت خودرو کاراکتر تیزتر خود را نشان می‌دهد. حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس برای دامپرها تکان ها را کاهش داده و در پیچ‌ها خودرو را تخت نگه می‌دارد. البته این تنظیمات در سطوح ناهموار کمی خونسردی ماکان GTS را با کمی اختلال مواجه می‌کند اما خب می‌توانید با سرعت‌های بالاتری از پیچ‌ها عبور کنید.

 بررسی پورشه ماکان GTS

انتخاب حالت اسپورت همچنین صدای بلندتری را از سیستم اگزوز اسپورت خودرو بلند می‌کند. وقتی که دور پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو را بالا می‌برید و دنده‌ها یکی پس از دیگری تعویض می‌شوند صدای پیشرانه غرش مانند و جذاب است.

 بررسی پورشه ماکان GTS

با وجود قدرت 355 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری، ماکان GTS سریع نیز هست. شاید شتاب آنی و قوی ماکان توربو را نداشته باشد اما پرفورمنسی بیش از حد کافی برای خلق لحظات ناب وجود دارد. 5.2 ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از حال سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد که با سفارش پکیج 729 پوندی اسپورت کرونو این زمان به 5 ثانیه کاهش پیدا می‌کند. وجود این پکیج یک ضروریت نیست و ماکان GTS بدون آن کمبودی ندارد اما وجود آن باعث اضافه شدن لانچ کنترل و حالت‌های سریع‌تر برای گیربکس می‌شود.

 بررسی پورشه ماکان GTS

سیستم فرمان برای یک خودروی چهارچرخ محرک نسبتاً غیرقابل خطا است و احساس بسیار زیادی را برای یک شاسی‌بلند به ارمغان می‌آورد. گیربکس 7 سرعته و دوکلاچه PDK در حالت پیش‌فرض بسیار نرم است و سریع دنده‌ها را تعویض می‌کند.

 بررسی پورشه ماکان GTS

در حالت دستی تعویض دنده‌ها همانند خودرویی اسپورت است و وجود سیستم چهارچرخ محرک نیز به معنی این است که به ندرت روشن شدن چراغ کنترل کشش را خواهید دید.

 بررسی پورشه ماکان GTS

از نظر کاربردی بودن نیز صندوق بار 500 لیتری ماکان GTS تضمین می‌کند که فضای زیادی وجود داشته و صندلی‌های عقبی نیز فضای کافی برای سرنشینان بالغ و بلندقد را ایجاد می‌کنند. صندلی‌های چرمی آلکانترای ماکان نیز در این کلاس واقعاً می‌درخشند.

 بررسی پورشه ماکان GTS

نسل جدید سیستم اطلاعات سرگرمی پورشه در GTS معرفی ‌شده اما سیستم ناوبری ماهواره‌ای هزینه‌ی 1052 پوندی را می‌طلبد اگرچه که انتظار دارید این مورد در شاسی‌بلندی 50 هزار پوندی به‌صورت استاندارد وجود داشته باشد. صفحه‌نمایش واضح‌تر 7 اینچی هم‌اکنون پیشرفته‌تر از قبل بوده و دارای بسته اپل کارپلی نیز می‌باشد. یکپارچه شدن سیستم با گوشی هوشمند به آسانی صورت می‌پذیرد.

 بررسی پورشه ماکان GTS

حسگرهای پارک، کروز کنترل، هشدار خروج خودرو از لاین، رادیوی DAB و بلوتوث به‌صورت استاندارد در ماکان GTS وجود دارند و البته از موارد اضافی این نسخه می‌توان به چراغ‌های پشتی تیره‌تر و تریم مشکی اشاره کرد. نشان GTS ساتین مشکی و خروجی‌های اگزوز تکمیل کننده‌ی نمای ظاهری خودرو هستند.

 بررسی پورشه ماکان GTS

یک‌بار دیگر پورشه با تولید نسخه‌ی GTS کار خود را تکمیل کرده است. این خودرو بیش از 7 هزار پوند ارزان‌تر از ماکان توربو است بنابراین اگر دنبال درگیر شدن در رانندگی هستید و کاربردی بودن زیادی را می‌خواهید GTS این کار را انجام می‌دهد. پرفورمنسی که خودرو ارائه می‌دهد به همراه شاسی عالی که در فواصل طولانی راحتی راننده را از بین نمی‌برد از نقاط قوت این خودرو است. یک شاسی‌بلند چهارچرخ محرک بهتر از این نمی‌شود.

 بررسی پورشه ماکان GTS

مشخصات پورشه ماکان GTS

قیمت: 55893 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 355 اسب بخار/500 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک PDK، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.2 ثانیه
حداکثر سرعت: 256 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع:پدال



نظرات