1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. مزایا و معایب خودروهای پلاگین هیبرید

مزایا و معایب خودروهای پلاگین هیبرید

15 شهریور 1395
  • 0

اگر دنبال خودرویی کم‌مصرف و با راندمان بالا هستید و البته نمونه‌های هیبریدی را در نظر دارید شاید بخواهید نگاهی نیز به نسخه‌های پلاگین این خودروها بیندازید. این نمونه‌ها می‌توانند مزیت‌های چشمگیری را نسبت به خودروهای هیبریدی استاندارد ارائه کنند.

مزایا و معایب خودروهای پلاگین هیبرید

هیوندای سوناتا که هم‌اکنون به‌صورت استاندارد و پلاگین هیبرید عرضه می‌شود راه استفاده از خودرویی سبز را نشان می‌دهد. علیرغم اینکه این خودرو کاربرد کمتری نسبت به نسخه استاندارد دارد اما دنیای از مزیت‌ها را ارائه می‌کند که می‌تواند بدون قربانی کردن قدرت و آسایش، باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و پول ما بشود.

مزایا و معایب خودروهای پلاگین هیبرید

هرچند، سوناتا هیبرید به‌طور گسترده‌تری در دسترس بوده و تجهیزات بیشتری دارد. اینجا 4 دلیل برای خرید یک خودروی پلاگین هیبرید و 4 دلیل برای عدم خرید چنین خودروهایی را برای شما ذکر کرده‌ایم. 4 دلیل برای خرید خودروی پلاگین هیبرید مصرف سوخت و محدوده حرکتی بهتر یکی از مزیت‌های کلیدی خودروهای هیبرید این است که با محدوده حرکتی بالاتری عرضه می‌شوند. یک خودروی پلاگین هیبرید از طریق حالت تمام الکتریکی خود محدوده حرکتی را افزایش می‌دهد بنابراین شما قادر خواهید بود تا به لطف تمام گزینه‌هایی که این سیستم به منظور حداکثر نگه داشتن سوخت و شارژ باتری‌ها در اختیارتان می‌گذارد به بهترین نحو به راه خود ادامه دهید.

مزایا و معایب خودروهای پلاگین هیبرید

گشتاور آنی بیشتر در مقایسه با خودروی هیبرید استاندارد، خودروی پلاگین هیبرید معمولاً از پیشرانه الکتریکی قدرتمندتر و باتری بزرگ‌تری سود می‌برد بنابراین شما قدرت بیشتری برای سبقت گرفتن، شتاب گیری و… خواهید داشت. مزیت بزرگ این است که این پیشرانه الکتریکی بزرگ‌تر قدرت را بدون درنگ تحویل می‌دهد.

مزایا و معایب خودروهای پلاگین هیبرید

مشوق‌های دولتی ممکن است باعث ارزان‌تر شدن بهای خودرو شوند در نقاطی که خودروهای پلاگین هیبرید در دسترس هستند، برخی مشوق‌های دولتی به این خودروها اعطا می‌شود. یعنی خودروی کم‌مصرف‌تر و قدرتمندتر شما در نهایت قیمتی کمتر از یک مدل استاندارد هیبرید خواهد داشت و به شما اجازه می‌دهد پیش از شروع رانندگی پول خود را حفظ کنید.

مزایا و معایب خودروهای پلاگین هیبرید

استفاده از حالت تمام الکتریکی شاید بزرگ‌ترین مزیت خودروهای پلاگین هیبرید آن است که با حالت تمام الکتریکی عرضه می‌شوند و این مزیت به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که شارژ باتری‌تان تمام نشده و پیشرانه درون‌سوز خاموش نشده از نیروی الکتریکی برای رانندگی استفاده کنید. هیوندای سوناتا پلاگین هیبرید در حالت تمام الکتریکی محدوده حرکتی تقریباً 40 کیلومتری دارد و قادر خواهید بود بدون استفاده از قطره‌ای بنزین مسیر خود را بپیمایید.

مزایا و معایب خودروهای پلاگین هیبرید

4 دلیل برای عدم خرید خودروهای پلاگین هیبرید در دسترس بودن محدود متأسفانه خودروهای پلاگین هیبرید در همه ایالت‌های آمریکا در دسترس نیستند و در مورد هیوندای سوناتا باید گفت که نمونه پلاگین هیبرید آن در 10 ایالت وجود دارد. این موضوع باعث محدودیت می‌شود بنابراین اگر در یکی از این ایالت‌ها نباشید از دسترسی به آن محروم خواهید شد.

مزایا و معایب خودروهای پلاگین هیبرید

باتری بزرگ‌تر، فضای بار کمتر باتری بزرگ‌تر برخی نقاط ضعف نیز دارد و در اکثر موارد فضای صندوق بار به این مجموعه اختصاص می‌یابد. در مقایسه با خودروهای هیبرید استاندارد، پلاگین هیبریدها کاربرد کمتری دارند زیرا باتری فضای زیادی از صندوق را اشغال می‌کند. به علاوه نمی‌توانید صندلی‌های عقب را تا کنید زیرا مجموعه‌ی باتری مانع این کار می‌شود.

مزایا و معایب خودروهای پلاگین هیبرید

تضمینی برای دریافت کامل مشوق‌ها وجود ندارد اینکه خودرویی پلاگین هیبریدی می‌خرید به این معنی نیست که می‌توانید همه‌ی مشوق‌ها را نیز به دست بیاورید. ابتدا باید بفهمید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. بخش ناخوشایند این است که حتی اگر واجد شرایط نیز باشید، به این معنی نیست که همه‌ی مشوق‌ها را دریافت می کنید. ممکن است که بخشی از آن را به دست بیاورید.

مزایا و معایب خودروهای پلاگین هیبرید

هنوز هم زیرساخت‌های کاملی برای این نوع خودروها وجود ندارد زمانی می‌توانید از همه مزیت‌های خودروهای پلاگین هیبریدی استفاده کنید که شارژرهایی در اطرافتان وجود داشته باشد. هرچند هنوز هم به خاطر اینکه جایگاه‌های شارژ فراگیر نشده‌اند زیرساخت‌های کمتری برای این نوع از خودروها وجود دارد. این موضوع توانایی استفاده از خودروی پلاگین را محدود می‌کند.

منبع:پدال



نظرات