1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی میتسوبیشی اوت لندر 2016

بررسی میتسوبیشی اوت لندر 2016

2 فروردین 1395
  • 0

یک شاسی بلند با سه ردیف صندلی و قیمت زیر 30 هزار دلار به نظر شما ممکن نیست؟ پس نگاهی به میتسوبیشی اوتلندر بی اندازید که با این قیمت حتی مجهز به گزینه چهار چرخ متحرک یا دو دیفرانسیل نیز می‌باشد.

ما به تازگی توانستیم نسخه 2016 اوتلندر را که در چهره و امکانات آن تجدید نظری اساسی صورت گرفته تست کنیم. این خودرو اکنون با صندلی‌های ردیف سوم که بیشتر مناسب بچه‌ها است، می‌تواند یک انتخاب خوب برای خانواده‌های در حال رشد باشد. حال برای اینکه بدانیم آیا این SUV در برابر پول پرداختی بهترین گزینه هست یا خیر، بررسی نزدیک‌تری از آن را تقدیم می‌کنیم.

تازه‌های اوتلندر 2016

میتسوبیشی اوتلندر 2016 در طراحی بیرونی دچار تغییراتی شده که چهره آن را دگرگون و به‌روز نموده است. قسمت جلوی خودرو شامل چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر کاملاً تغییر یافته‌اند. لامپ‌های LED برای قسمت روزتاب و همچنین چراغ‌های عقب استفاده شده‌اند. طراحی چرخ‌ها نیز تغییر کرده‌اند.

درون خودرو با یک سیستم ناوبری جدید روبرو می شوید و صندلی‌های ردیف دوم به صورت بهتر و ساده‌تری تا می‌شوند. تریم جدید SEL نیز به عنوان یک‌تریم میان رده جدید اضافه شده است.

ویژگی‌ها و گزینه‌ها

مدل SEL S-AWC اوتلندر با ریل‌های سقفی مشکی رنگ، تریم داخلی مشکی براق و روکش چرم تودوزی و صندلی برقی راننده جمعاً قیمتی 26995 دلاری دارد. پکیج تورینگ SEL هم مجهز به سیستم ناوبری، چراغ‌های اتوماتیک جلو، برف‌پاک‌کن مجهز به سنسور باران، درب بار عقب برقی، سانروف و سیستم صوتی پیشرفته راکفورد است. ویژگی‌های ایمنی این مدل نیز شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از لاین جاده، سیستم کاهش و پیشگیری از برخورد با ترمز خودکار، آینه‌های جانبی الکتریکی تاشو و رادیوی Sirius با سه ماه اشتراک رایگان می‌شوند.

نکات برجسته

در داخل کابین با 31 مورد بهبود نسبت به مدل‌های قبلی مواجه خواهید شد که این خودرو را همتراز با رقبای آن قرار می‌دهد. بهبود عایق‌بندی برای کاهش صدا و لرزش و پنل زیبا، ساده و کاربردی از جمله بهبودهای قابل لمس می‌باشند. فضای داخلی نیز جادارتر از آن چیزی است که ابعاد خودرو نشان می‌دهد. قسمت عمده‌ای از سطوح از مواد نرم و با کیفیت ساخته شده‌اند. فضای ردیف دوم برای بزرگسالان کافی است اما صندلی‌های ردیف سوم تنها برای حمل کودکان و یا مسیرهای کوتاه مناسب است. با جمع نمودن صندلی‌ها نیز فضای بزرگی برای قرارگیری بار و اشیای شما فراهم خواهد شد. همچنین یک محفظه کوچک در کف خودرو برای اشیای با ارزش و دور از دیدرس تعبیه شده است.

موتور مدل SEL یک نسخه 4 سیلندر 2.4 لیتری با تنفس طبیعی است که قادر است 166 اسب بخار نیرو و 162 پوند فوت گشتاور تولید کند. این موتور با یک گیربکس CVT با انتقال پیوسته نیرو جفت می‌شود که هر چهار چرخ را به حرکت وا می‌دارد. با توجه به تخمین EPA مصرف سوخت این مدل در شهر 11.77 لیتر، در بزرگراه 8.11 لیتر و به صورت میانگین 9.05 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

دینامیک رانندگی

میتسوبیشی اوتلندر 2016، یک کراس اوور آسان، رام، راحت و خوش رفتار در جاده است. شاید دینامیک رانندگی آن قابل قیاس با یک BMW X5 با قیمت دوبرابر آن نباشد. در واقع این خودرو با یک گیربکس CVT برای اقتصاد مصرف سوخت طراحی شده و قدرت نامحدودی برای رفتن از سربالایی ها در اختیار شما نخواهد بود. با این وجود در شهر و برای نیازهای یک خانواده معمولی، پیشرانه و گیربکس آن کفایت می‌کنند.

عایق‌های اضافی صدا و شیشه‌های قطورتر باعث شده‌اند که اوتلندر جدید تبدیل به یکی از آرام‌ترین و بی‌صداترین خودرو در کلاس خود شود.

سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا S-AWC برگرفته از تجربیات میتسوبیشی در مسابقات رالی بوده و گشتاور مطلوب را بسته به وضعیت خودرو به محورها انتقال می‌دهد. حتی زمانی که به‌جز یک چرخ بقیه روی یخ قرار گرفته باشند. ما حتی این خودرو را در شرایط برفی نیز تست کردیم و باید بگوییم که احساسی از اطمینان و ایمنی از رانندگیان در جاده‌های کوهستانی و برفی داشتیم.

ویژگی ایمنی مدرنی نظیر کاهش امکان برخورد از جلو زمانی که بیش از حد به مانعی نزدیک شوید به صورت خودکار ترمزگیری کرده و خطر تصادف را به شدت کاهش می‌دهد. اما سیستم هشدار خروج از لاین جاده در مسیرهای کوهستانی کمی آزاردهنده بوده و بیش از حد اخطار می‌داد.

نتیجه

به عنوان یک SUV با سه ردیف صندلی برای 7 سرنشین، اگر نکات منفی نظیر قدرت پایین موتور و ریلی نبودن صندلی‌های ردیف دوم را به کناری بگذاریم، اوتلندر یک خودرو اقتصادی خوب برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. در واقع حتی با گزاره‌های ایمنی اضافی، این خودرو یکی از بهترین‌های این کلاس می‌باشد.

منبع پدال


نظرات