1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی نیسان ورسا نوت 2015

بررسی نیسان ورسا نوت 2015

10 فروردین 1394
  • 2

نیسان با شخصیتی که برای مدل ورسا نوت خود پدید آورده، آن را از خودرویی خسته‌کننده دور نگاه داشته است. در واقع این خودرو برای رانندگی شهری، جمع و جور، جذاب و کارا است. در سال 2015 نیز ارتقاهایی که نیسان برای این مدل درنظر گرفته باعث بهبود راندمان و کیفیتان شده است.

مدلی که در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفت از نوع SR با قیمت پایه 17 هزار دلار می‌باشد. این مدل به لوازم و تزئینات جدید مجهز شده است. سپرهای این مدل اصلاح شده، چراغ‌های جلو با لنزهای دودی، چراغ مه شکن استاندارد، رنگ پایین بدنه به رنگ خود بدنه، آینه‌های جانبی همراه با چراغ راهنمای روی آنها و یک اسپویلر سقفی، این مدل را از سایر اعضای خانواده متمایز می‌نمایند.

چرخهای 16 اینچی آلیاژی تیره رنگ با تایرهای 195/55 تمام فصل و کابین اسپرت با فرمان پیچیده شده در چرم و لوازم داخلی با روکش جیر و صندلی‌های جلوی اسپرت و زیر آرنجی عقب مجهز به نگه‌دارنده فنجان از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌باشد.

با افزودن 660 دلار به مبلغ پرداختی می‌توان صفحه نمایشگر 5 اینچی لمسی همراه با دوربین دید عقب و رادیوی ماهواره ای و اتصال بلوتوث، با امکان دریافت فرامین صوتی را نیز سفارش داد.

فضای داخل کابین به نظر بزرگ‌تر از ابعاد جمع و جور خودرو می‌رسد. در قسمت پشت دو بزرگسال برای سفرهای طولانی نیز فضای کافی و راحتی در اختیار خواهند داشت. داخل اتاق احساس تجمل بیشتری با توجه به روکش جیر و رنگ نارنجی به کار رفته درون آن دارد. پانل مشکی پیانویی و دستگیره‌های کرومی نیز فضای اسپرت داخلی را جلایی بیشتر بخشیده‌اند.

نیسان نوت، یک هاچ بک 5 درب محسوب می‌شود اما ویژگی‌های انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به یک هاچ بک معمولی دارد. فضای ذخیره‌سازی و بار در پشت صندلی‌های عقب به 18.8 فوت مکعب می‌رسد. با خواباندن صندلی‌های عقب این فضا تا 38.3 فوت مکعب افزایش می‌یابد. قابلیت تنظیم کف منطقه بار این اجازه را می‌دهد تا قسمتی از بارهای نازک‌تر مانند جعبه یا لپ‌تاپ را در زیر آن و خارج از دید قرار داد.

در بخش فنی، نیسان ورسا نوت مدل SR از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بهره می‌گیرد که تنها 109 اسب بخار نیرو و 107 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس CVT با انتقال پیوسته متغیر به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. متأسفانه عملکرد گیربکس همراه با سروصدا می‌باشد.

پیشرانه کوچک 1.6 لیتری هرچند برای مصارف شهری ایده آل است اما برای سفر و هیجان، کندو ضعیف به نظر می‌رسد. مصرف سوخت این خودرو در شهر 7.59 لیتر و در بزرگراه 5.88 لیتر در هر صد کیلومتر مطابق اعلام و تخمین EPA می‌باشد. مصرف سوخت در حالت ترکیبی نیز 6.72 لیتر در هر صد کیلومتر است.

نیسان ورسا نوت در حد خود خودرویی نسبتاً لوکس، راحت، عملی، جمع و جور و مقرون به صرفه است. هرچند اگر پیشرانه و گیربکس بهتری داشت، جذابیت‌های آن دوچندان می‌شد.

 بررسی نیسان ورسا نوت 2015

 بررسی نیسان ورسا نوت 2015

 بررسی نیسان ورسا نوت 2015

 بررسی نیسان ورسا نوت 2015

 بررسی نیسان ورسا نوت 2015

 بررسی نیسان ورسا نوت 2015

 بررسی نیسان ورسا نوت 2015

منبع پدال


نظرات

  • پریسان پریسان (10 فروردین 1394 ساعت 14:38)

    بازهم مثل همیشه نیسان گل میکاره.زیبا،بااصالت،امکانات زیاد،کنارهمه اینا هم امنیت و قدرت هم چاشنی کارشه.درود بر نیسان

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (10 فروردین 1394 ساعت 13:21)

    ایراد های کوچکی دارد