1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

22 مرداد 1396
  • 6

ماکسیما

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

مدلی که با دیدنش یا با شنیدن اسمش احتمالا یاد واژه‌هایی مثل پر شتاب، قدرتمند و یا حتی لوکس و با کلاس میفتیم.(البته به دلیل طول زیادش هم بعضی اوقات القابی شبیه کشتی رو هم به خودش اختصاص می‌ده!)

حدود ۱۵ سال پیش بود که برای اولین بار این مدل رو از نزدیک دیدم و با اینکه سن و سال زیادی نداشتم ولی با توجه به علاقه‌ی شدید به خودرو و دقت زیاد به این ماشین کاملا شیفته‌ی ظاهر نیسان ماکسیمایی شده بودم که فقط حدود یک سال بود وارد ایران شده بود و جزء خودروهای بسیار لوکس اون زمان، یعنی اوایل دهه‌ی ۸۰، محسوب می‌شد.
هنوزم که هنوزه وقتی اسم ماکسیما میاد یه حس لوکس بودن تو ذهن ما تداعی می‌شه.ماکسیما این حس رو مدیون همون سال‌های اول حضور خودش تو ایرانه که به اندازه‌ی زیادی درخشید و به یکی از محبوب‌ترین‌ خودروهای اون دوره تبدیل شد.(جالبه که بدونید طراحی این مدل مربوط به سال ۱۹۹۸ یعنی بیش از ۱۸ سال پیش هستش که برای اون زمان همچین طراحی‌ای یک شاهکار محسوب می‌شد.)
اما داستان فقط به ۱۵ سال پیش ختم نمی‌شه و دیدن صحنه‌ی‌ای شبیه عکس زیر در هفته‌ی گذشته مقدمه‌ای شد تا به بررسی مدل جدید و هیجان انگیزتر ماکسیما، یعنی مدل ۲۰۱۷ بپردازیم.

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

حدود هفته‌ی پیش بود که در حین گشت‌وگذار در منطقه‌ی آزاد انزلی بودیم و با صحنه‌ای شبیه عکس بالا مواجه شدیم.در نگاه اول دقیقا مشخص نبود که در زاویه‌ی کناریِ چه خودرویی قرار گرفتیم ولی استایل بدنه‌ی آن دی‌ان‌ای ژاپنی اون رو فریاد می‌زد.فرم حدودی چراغ‌های عقب و مخصوصا حالت نوک‌نیز آن بسیار شبیه نیسان آلتیمایی بود که این روزها در مناطق آزاد در حال دیده شدن است؛ ولی انگار این آلتیما اسپرت‌تر از آلتیماهای دیگه به نظر می‌رسید و با قرار گرفتن در پشت این ماشین و دیدن نامش متوجه شدیم که در اشتباهیم و در اصل در پشت یک ماکسیمای اتاق جدید قرار گرفتیم.
دقیقا مثل همون ۱۵ سال پیش شیفته‌ی ظاهر بسیار جذاب و اسپرتش شدم؛ اابته دقیقا که نه، خیلی بیشتر!

طراحی ظاهری ماکسیما

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

این اتاق جدید ماکسیما از سال ۲۰۱۵ وارد بازار جهانی شده و مسلما نسبت به نسل قبلی خودش که تا سال ۱۳۹۱ توسط پارس‌خودرو در ایران تولید می‌شد تغییرات زیادی پیدا کرده.

اولین موردی که در نگاه کلی اولیه به چشم می‌خوره ظاهر کاملا اسپرت و داینامیک این ماشین هستش و برخلاف مدل قبلی شما با خورویی بسیار طویل رو به رو نمی‌شید؛ البته نه اینکه مدل جدید طول کمی داشته باشه ولی با توجه به کاهش طول ۶ سانتی‌متری و البته نوع طراحیش، طول این ماشین زیاد به نظر نمی‌رسه.

ماکسیما ۲۰۱۷ در نمای جلو ظاهری کاملا جدی و تا حدودی اخم کرده و عصبانی داره.مهم‌ترین فاکتور این عصبانیتِ چهره‌ی ماکسیما فرم جلوپنجره‌ی شش ضلعی اون هستش که دو ضلع اون رو قسمت جلویی چراغ‌ها تشکیل دادن و باعث جلوه‌ی بیشتر چراغ‌ها و خود جلوپنجره شدن.یک چهار ضلعی‌ کروم رنگ‌هم که در بیشتر محصولات کمپانی نیسان دیده می‌شه در وسط جلوپنجره قرار گرفته تا لوگوی بزرگ نیسان رو در دل خودش جا بده.

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

یکی از علل جذابیت جلوی ماکسیما شلوغ بودن اونه؛ به طوری که تقریبا نیسان به هر جایی دستی کشیده و خطی اضافه کرده.به طور مثال چراغ‌ها در هر دو سمت نوک‌تیز هستند و در وسط چراغ‌ها حالتی شبیه باله اضافه شده تا اونها رو خاص‌تر کنه.یا مثلا چراغ‌های مه‌شکن که دورش رو خطوط بسیار زیبای پایین سپر مزین کردن. در کل باید گفت که شما از رو به رو به یک سدان اسپرت مواجه هستید تا یک خودروی خانوادگی بزرگ!

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

با نگاه به کنار ماکسیما چند مورد هستش که جلب توجه می‌کنه.اولین مورد که در روز دیدار این ماشین‌هم در روزهای گذشته بسیار جاذب به نظر می‌اومد فرم رینگ‌های ۱۹ اینچی این خودرو بود که به شدت به بدنه‌ی ماشین میومدن.نکته‌ی بعدی مربوط به سقف شناور این ماشین می‌شه؛ اگر به ستون C که در بالای انتهای درِ عقب قرار گرفته توجه کنید می‌بینید که ارتفاع بسیار کوتاهی داره و در این قسمت سقف با ظرافت کامل به نزدیکی در صندوق عقب هدایت می‌شه.حالتی شبیه اینکه این سقف روی ستون قرار نگرفته و به همین دلیل بهش می‌گن شناور.(طراحی که جدیدا ژاپنی‌ها در برخی محصولات خودشون مثل لکسوس RX جدید استفاده می‌کنن)
نکات بعدی در طراحی قسمت جانبی ماکسیما یکی مربوط به چراغ‌های عقبش می‌شه که حدود نصفش از عقب به سمت کنار خودرو کشیده شده و یکی هم خطوط بسیار زیاد روی بدنه‌ی این خودرو هست. خط شانه‌ای این خودرو از بالای گلگیر جلو شروع می‌شه، به صورت شیبدار به میانه‌ی در جلو می‌رسه و تا زیر دستگیره‌ی در عقب امتداد پیدا می‌کنه.یک خط دیگر از میانه‌ی در عقب شروع می‌شه و خودشو به باله‌ی چراغ عقب می‌رسونه.نیسان برای تکمیل طراحی زیبای خودش در نمای میانی این خودرو یک تو رفتگی بسیار زیبا رو هم در بالای رکاب این ماشین در نظر گرفته تا جذابیت این نما رو دو چندان کنه.

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

(از عکس بالا مشخصه که مدل جدید ماکسیما دیگه اون حالت بسیار کشیده رو نداره)

اما می‌رسیم به قسمت انتهایی این خودرو...

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

از چراغ‌ها زیاد گفتیم، فقط این رو اضافه کنیم که چراغ‌های جلو و عقب این خودرو یکی از هماهنگ‌ترین چراغ‌های موجود در بین خودروهای حال حاضر هست... اما بعد از چراغ‌ها، تو چشم‌ترین نقاط انتهایی این خودرو مربوط به خروجی‌های اگزوز اون می‌شن که در طرفین پایین سپر قرار گرفتن و رنگ کرومیشون با نوار کرومی بالای پلاک و بین دو چراغ هماهنگی خوبی رو پدید آوردن.

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

(مدل بالا ماکسیمای تیپ SV هستش که به یک نوار کرومی اضافه‌ی بسیار زیبا در بین اگزوزها مجهز شده)

نگاهی به فضای داخلی و تجهیرات ایمنی و رفاهی ماکسیما

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

دقیقا مثل فضای بیرونی ماشین، فضای داخلی هم شباهتی به نسل قبلی نداره.
قسمت فرمان و شیفترهای تعویض دنده‌ی پشتش حال و هوای فضای داخل کابین رو به شدت اسپرت کردن تا دوباره یادآوری بشه که شما با یک سدان خانوادگی بزرگ هیجان‌انگیز رو به رو هستید.

جهت‌ قرار گیری کنسول وسط به سمت راننده طراحی شده تا راننده دسترسی راحت‌تری رو به کلیدهای کنسول داشته باشه و ارگونومی ماکسیما بالاتر بره. یکی دیگر از موارد ارگونومیک این خودرو طراحی شیبدار محل قرار گیری کلیدهای مربوط به بالابر شیشه‌ها و تنظیمات آینه‌های بغل هستش که باز هم دسترسی رو برای راننده راحت‌تر کرده. ماکسیما صندلی‌های به شدت راحتی داره و در این مورد دقیقا شبیه یک سدان لوکس خانوادگی رفتار می‌کنه تا یک خودروی اسپرت با صندلی‌های احتمالا خشک.

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بر خلاف ابعاد بزرگ این خودرو فضای سرنشینان عقبش اونقدرهام جادار نیست و ماکسیما در مقایسه با هم‌کلاس‌های خودش از فضای کمتری برخورداره.

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

تصویر بالا مقایسه‌ی فضای پای عقب(Legroom) و فضای سر سرنشینان(Headroom) رو نشون می‌ده که همون‌طور که ملاحظه می‌کنید هر دوی این فضاها مخصوصا فضای سر سرنشینان عقب ماکسیما از رقبای خودش کمتره.(دلیل این کمبود فضای سر، فرم تقریبا فست‌بک سقف هستش)

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

از امکانات رفاهی این خودرو می‌شه به نمایشگر لمسی ۸ اینچی بالای کنسول، درایو مد(حالت نرمال و اسپرت)، گرم‌کن و سرد کن‌های صندلی‌های جلو، دوربین ۳۶۰ (فقط در تیپ پلاتینوم)، استارتر و ورود بدون کلید، گرم‌کن فرمان، نمایشگر رنگی پشت فرمان، سیستم صوتی قدرتمند Bose، صندلی برقی ۸ حالته‌ی راننده و صندلی برقی ۴ حالته‌ی شاگرد اشاره کرد.

امکانات ایمنی این خودرو هم موارد زیر رو شامل می‌شن:

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

از بالا چپ به راست: کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری برخورد با مانع جلویی، رادار نقطه‌ی کور، رادار هشدار فاصله با مانع جلویی، سنسور پارک جلو، سنسور پارک عقب و رادار عقب(هنگام بیرون اومدن از پارک) مثل تمام ژاپنی‌های دیگه آپشن‌های این خودرو هم کامل نیستن و باز هم در این قسمت رقبای کره‌ای دست بالاتر رو دارن. ماکسیما ۲۰۱۷ آپشن‌های مثل رادار بین خطوط، گرم‌کن‌های صندلی عقب و اتو پارک رو نداره. یکی از سیستم‌های بسیار جالب این مدل اینه که نیسان برای هیجان‌انگیزتر شدن حس رانندگی با این خودرو از اسپیکرهای داخل کابین برای تولید صدای موتور مجازی استفاده می‌کنه! یعنی با توجه به مقدار گازی که شما به موتور می‌دین متناسب با این مقدار صدایی اضافه شبیه صدای موتور در داخل کابین میاد تا ماکسیما اسپرت‌تر از قبل به نظر برسه.
نکته‌ی جالب بعدی مربوط به ریموت این ماشین می‌شه...

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

ماکسیما این امکان رو به شما می‌ده که قبل از ورود به خودرو تنظیمات مربوط به تهویه رو به وسیله‌ی ریموت فعال کنید تا در هنگام سوار شدن، دمای خودروتون به دمای متعادل برسه تا روزهای گرم یا سرد مزاحم آسایش شما در لحظه‌ی ورودتون به خودرو نشن!

مشخصات فنی ماکسیما، ۳۰۰ اسب بخار در انتظار شما!

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

نیسان ماکسیمای جدید با نیم لیتر افزایش حجم موتور نسبت به نسل قبلی خودش اسب های بسیار بیشتری رو در خدمت خودش گرفته.
موتور این خودرو از ۶ سیلندر تشکیل شده که در مجموع ۳۵۰۰ سی‌سی حجم دارن و می‌تونن ۳۰۰ اسب بخار نیرو و ۳۵۴ نیوتن‌متر گشتاور رو در اختیار شما قرار بده؛ یعنی ۷۳ اسب و ۶۶ نیوتن‌متر قدرت و گشتاور بیشتر نسبت به نسل قبلی موجود در ایران.

ماکسیمای قبلی که از نظر قدرت و شتاب چیزی کم نداشت، پس به احتمال زیاد در مدل جدید هم همچین مزیتی رو می‌تونیم برای این خودرو در نظر بگیریم؛ البته اگر گیربکس CVT این خودرو مشکلی ایجاد نکنه!

ماکسیمای نسل قبلی از یک گیربکس ۴ سرعته‌‌ی اتومات و یا 5 دنده دستی بهره می‌برد که عملکرد بسیار خوبی هم از لحاظ شتاب و نرمی تعویض دنده‌ها داشت ولی در نسل جدید نیسان، مثل بقیه‌ی خودروسازهای ژاپنی، از گیربکس CVT استفاده کرده ولی خوشبختانه با وجود لَگ (کندی) گیربکس CVT ماکسیما ۲۰۱۷ تنها در عرض ۶.۶ ثانیه سرعت خودش رو از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسونه و ضعف گیربکس نیمه تنبل خودش رو با اسب‌های اضافی خودش جبران می‌کنه. البته باید این رو هم اضافه کنیم که این اسب‌ها اشتهای خوبی هم برای بلعیدن بنزین مخصوصا در مسیرهای شهری دارن و شما باید با ۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر از اون‌ها پذیرایی کنید که برای یک خودروی جدید عدد زیادی محسوب می‌شه.

در کل سواری با ماکسیما رانندگی اسپرت و هیجان‌انگیری رو در اختیار دوست‌داران خودروهای سدان اسپرت و سواری نرم و راحتی رو در اختیار خانواده‌ها برای سفرهای شهری و جاده‌ایشون قرار می‌ده و از لحاظ فنی ایراد خاصی نمی‌شه ازش گرفت؛ به جز ۲ مورد...

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

ایراد اول هرچند از طرف منابع رسمی و معتبر مورد اشاره قرار نگرفته ولی در بسیاری از نظرات مالکان این خودرو دیده می‌شه و اون هم ضعف پایداری و کشش این خودرو در جاده‌های برفی هستش.

ایراد دوم هم مربوط به کمبود فضای صندوق عقب می‌شه که ۴۰۴ لیتر هستش و نسبت به ابعاد این خودرو و اینکه ماکسیما یک سدان خانوادگی بزرگ محسوب می‌شه کمه! از نظر ایمنی هم باید خاطر نشان کرد که نیسان ماکسیما‌ی ۲۰۱۷ پنج ستاره‌ی ایمنی رو از موسسه‌ی ایمنی NHTSA دریافت کرده.

برای جمع‌بندی نهایی هم نظر شما رو به دیدن نکات مثبت و منفی این خودرو و جدول مشخصات فنی جلب می‌کنیم:

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۷



نظرات

  • آرش آرش (6 فروردین 1397 ساعت 22:28)

    خیلی ماشین خوبی باید باشه اما کاش ظاهرش مثل ماکسیمای قبلی کشیده تر بود.اون یه ظاهر زشت و خاص داشت و اصلا شبیه به این ماشین سوسول مامانی ها نبود.همینم متمایز میکردش.مثل لندکروزر که در عین زشتی زیباست

  • ali ali (23 مرداد 1396 ساعت 12:02)

    این ماشینای متوسط جهانی دیگه واس ما ایرانیا ارزو شده ما ایرانیا فقط باید حسرت بخوریم تا وقتی که ایشماخ کنیم

  • Ali TN Ali TN (23 مرداد 1396 ساعت 04:11)

    کاش یه مدل ۲۵۰۰سی‌سی توربو هم واسه ایران داشت
    جاش اینجا خیلی خالیه

  • بهروز بهروز (22 مرداد 1396 ساعت 21:23)

    سلام ادب واقعا مصرفش بالاست وبه صرفه نیست اینو بگیریم باید مقایسه ای بزارند بین پراید وماکسیما فکر کنم پراید خیلی بهتر وسرتر از این خودرو باشد مصرف سوخت درصد کیلومتر 6لیتر صفر تا صد سرعت در 50ثانیه شاد رفتن شادروان برگشتن از مزیتهای پراید میباشه پس به این نکته میرسیم که بهترین خودرو پراید میباشد

    کیان کیان (11 شهریور 1396 ساعت 10:49)

    داداش خب بگو من پراید دارم

    Great Great (12 آبان 1397 ساعت 22:10)

    کسی که نیسان ماکسیما میخره فکر سوختش نیست!!!