1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی اجمالی نیسان 370z

بررسی اجمالی نیسان 370z

31 شهریور 1395
  • 0

نیسان 370Z خودرویی خاص بوده و بی‌شک یکی از نمادین‌ترین خودروهای این صنعت محسوب می‌شود.

 نیسان 370z

نیسان Z یکی از بازمانده‌های عصر طلایی خودروهای اسپورت ژاپنی است اگرچه که این خودرو در سال 1969 و خیلی قبل‌تر از دوران شگفت‌انگیز خودروهای دهه‌ی 90 میلادی به دنیا آمده است. بسیاری از هم‌وطنان این خودرو همانند تویوتا سوپرا، هوندا S2000، آکورا اینتگرا، مزدا RX-7 و میتسوبیشی اکلیپس از مدار تولید خارج شده‌اند. در این میان نیسان Z خودروی اسپورت سبک‌وزن و زیبایی است که علاوه بر کارایی خود طرفداران زیادی را به خاطر قابلیت اعتماد و بهای مناسب به دست آورده است.

 نیسان 370z

Jeff Fox که مالک یک داتسون 240Z 1970 است با چنین دیدگاهی موافق است. در آن زمان یک پورشه بهایی حدود 12 هزار دلار و کوروت 10 هزار دلار داشت و این داتسون تنها 3400 دلار قیمت خورده بود. این را Fox می‌گوید کسی که این شانس را داشته تا به همراه یوتاکا کاتایاما (شناخته شده با نام آقای K. پدر Z) به رانندگی بپردازد. او خودروی Z خود را نه تنها به قیمت مناسب دوست دارد بلکه علاقه‌ی او به خاطر این هم هست که Z خودروی پیچیده‌ای نیست. او همچنین سواری این خودرو را نیز دوست دارد.

 نیسان 370z

شما جاده را احساس می‌کنید. رانندگی را دوست می‌دارید. این خودروها قدرت زیادی ندارند اما سبک بوده و همانند دیوانه‌ها سواری می‌دهند. رانندگی با این خودروها هیجان زیادی دارد.

 نیسان 370z

Alfonso Mazzarella که یک داتسون 240Z 1972 را به شرایط اصلی خود بازگردانده می‌گوید: “همه‌چیز درباره‌ی همراهی و رفاقت است. درباره‌ی برادری است. مثل زمانی است که می‌بینید خودروی کسی خراب شده و در کنار جاده می‌خواهید به او کمک کنید.” این خودروها منحصربه‌فرد هستند. لذت‌بخش هستند مخصوصاً نمونه‌های قدیمی‌تر هیجان بسیار بالایی دارند. این خودروها به حرکات شما پاسخ می‌دهند و همانند کشش بدنتان شما احساس شادی می‌کنید.

 نیسان 370z

اما حالا می‌خواهیم دیداری با نیسان 370Z 2016 داشته باشیم. بهای آغازی خودرو زیر 30 هزار دلار است که معامله‌ای کاملاً خوب برای خودرویی با پیشرانه 6 سیلندر و دیفرانسیل عقب محسوب می‌شود.

 نیسان 370z

نیروبخش این خودرو پیشرانه 6 سیلندر 3.7 لیتری تنفس طبیعی است که 332 اسب بخار قدرت و 366 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. وقتی فضای کافی برای افزایش دور پیشرانه دارید می‌توانید سرزندگی خودرو را مشاهده کنید. این یک خودروی اسپورت است و وقتی شاد می‌شود که دور پیشرانه را بالا ببرید. نیسان 370Z در پیچ‌ها و راه‌های پرپیچ‌وخم احساس بسیار خوبی دارد.

 نیسان 370z

Z کاری می‌کند که شما برای هیجان تلاش کنید اما راننده‌ها این روزها به نظر می‌رسد که ترجیح می‌دهند گشتاور زیادی را در دورهای پایین‌تر به دست بیاورند. به همین دلیل می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نسل بعدی نیسان Z پیشرانه توربو داشته باشد. همچنین احتمالاً نسل بعدی این خودرو وزن کمتری داشته باشد زیرا نسل کنونی احساس سنگین‌وزنی زیادی دارد و آن‌گونه که باید چابک باشد نیست. Z همچنین صدای شبیه خودروی اسپورت ندارد و صدای پیشرانه 6 سیلندر زیادی مصنوعی است.

 نیسان 370z

نیسان Z حاضر در این تست گیربکس 6 سرعته دستی دارد اما نمونه 7 سرعته اتوماتیک نیز قابل سفارش می‌باشد. کلاچ خودرو حس زمختی دارد و رانندگی خودرو را سخت می‌سازد. کلاچ بسیار فنری است و حس خودروی اسپورت را محو می‌کند. خوشبختانه فرمان خودرو پاسخگو و سنگین است و شیفتر نیز خلاقانه طراحی شده است.

 نیسان 370z

یکی از بهترین ویژگی‌های Z معکوس‌های اتوماتیک هماهنگ با دور پیشرانه است. این ویژگی که در هر دو نوع گیربکس در دسترس است، در زمان معکوس دادن به خاطر تعویض‌های نرم‌تر و ایجاد احساس بهتر پاسخ پدال گاز را تنظیم می‌کند. تعویض عالی دنده یکی از آن چیزهایی است که لبخند را بر لبان راننده می‌نشاند.

 نیسان 370z

متأسفانه کابین نیسان Z به‌طور وحشتناکی از مد افتاده و قدیمی است و 10 ساله احساس می‌شود. مقادیر زیادی از پلاستیک مشکی سخت استفاده شده و سوئیچ‌های بکار رفته نیز قدیمی و ارزان هستند. خوشبختانه استفاده از آن‌ها سخت نیست و طراحی کابین کاملاً دوستانه است.

 نیسان 370z

 نیسان 370z

یکی از بهترین چیزها درباره‌ی رانندگی Z حس برتری یافتن خود خودرو است. ارتباطی که Fox و Mazzarella درباره‌ی آن حرف می‌زنند واقعاً دیده می‌شود. این دو مرد درباره‌ی بهترین نمایش با یکدیگر رقابت می‌کنند ولی هنوز هم Fox تلاش دارد تا با تهیه لوازم‌یدکی و توصیه‌ها به Mazzarella کمک کند.

 نیسان 370z

 نیسان 370z

خب آیا این خودرو زیبایی‌های نسل‌های قبلی خود را زنده کرده است؟ نیسان قطعاً کارهایی برای انجام دادن دارد اما واقعاً برای دیدن نسل بعدی این خودرو هیجان‌زده هستیم و فکر می‌کنیم که نیسان بازگشتی هنرمندانه به ریشه‌های خود داشته باشد.

 نیسان 370z

این نیسان 370Z 2016 کاملاً سالخورده محسوب می‌شود و اگرچه که هنوز هیجان رانندگی خوبی دارد اما بسیاری منتظر نسل جدید این خودرو هستند.

 نیسان 370z

نقاط قوت: جامعه‌ی حمایت‌کننده فوق‌العاده، ظاهر منحصربه‌فرد، خودروی اسپورت با بهای مناسب

نقاط ضعف: کابین از مد افتاده، کلاچ لرزان و ضعیف

 نیسان 370z

مشخصات نیسان 370Z 2016

پیشرانه: 6 سیلندر 3.7 لیتر

قدرت/گشتاور: 332 اسب بخار/366 نیوتون متر

گیربکس: 6 سرعته دستی

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی: 13/9 لیتر در هر صد کیلومتر

قیمت: آغاز از 29990 دلار



نظرات