1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی تویوتا کرولا جدید 2015

بررسی تویوتا کرولا جدید 2015

14 آبان 1395
  • 0

تویوتا کرولا هر فردی را مجبور به تمجید می‌کند. این را نه به این خاطر که یک بار سوار آن شده‌ایم بلکه به خاطر اینکه کرولا همچنان پرفروش‌ترین کامپکت در آمریکا محسوب می‌شود، می‌گوییم.

تویوتا تقریبا 1000 دستگاه ماشین در هر روز از سال 2015 تنها در امریکا به فروش رسانده که این عدد شامل تعطیلات رسمی و تعطیلات آخر هفته هم می شود. اما این فروش خیره کننده با این موضوع که کرولا هرگز در لیست بهترین ماشین ها قرار نداشته در تناقض است. از نظر ما کرولا همواره یک ماشین ایمن بوده است اما لزوما بهترین ماشین نبوده است و به همین خاطر هم بسیاری از آمریکایی ها ترجیح می دهند آن را بخرند و از ان راضی هستند.

 تویوتا کرولا جدید و این همه تجهیزات

شرکت برای اعتبار نام تویوتا تلاش کرد تا تغییراتی در یازدهمین نسل از کرولا که مدل 2014 بود ایجاد کند و محصول جدیدی روانه بازار کند. اگرچه نتیجه این تلاش که یک ماشین چهار سیلندر با 132 اسب بخار قدرت است خیلی چشمگیر نبود و این مدل جدید همچنان از لحاظ قدرت در رقابت با هم نسلان جدید خود کم می آورد.

ما امیدوار بودیم که تغییراتی که بر روی مدل های قبلی ایجاد شده بتواند هارمونی خوبی به طراحی ماشین دهد و قدرت ماشین را بالاتر ببرد تا اینکه در اوایل سال جاری مدل 2017 در نمایشگاه اتومبیل نیویورک رسما معرفی شد. در این ماشین جدید شاهد افزایش آپشن ها از 4 (L,LE,Le eco,S ) به 6 (L,Le,Le eco,XLE,plus SE,XSE ) بودیم. این مدل در واقع یک محصول مناسب برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس تویوتا نیز محسوب می شود.

چراغهای جلو و عقب مدل های جدید تویوتا کرولا به کلی بازطراحی و عوض شده اند و در تمامی مدل های به جز مدل های L و LE eco شاهد تغییر سایز تایرها از 16 اینچ به 17 اینچ هستیم.

 تویوتا کرولا جدید و این همه تجهیزات

در داخل ماشین نیز شاهد تغییرات تر و تمیزی هستیم به طوری که یک داشبورد سه بعدی را در جلوی خود می بینیم و یک صفحه لمسی در قسمت کنار راننده تعبیه شده که به زیبایی فضای داخلی ماشین افزوده است.در مدل های پایینتر کرولا 2017 شاهد تغییر در اندازه صفحه کیلومتر شمار جلوی راننده نیز هستیم که به صفحه 3.5 اینچی تبدیل شده اند در حالی که در مدل های جدید تر یک صفحه LCD رنگی 4.2 اینچی است. یستم کنارل آب و هوا اکنون با کلاس تر به نظر می رسد.

از نظر فضای داخلی در دو مدل اسپورت تر Se و XSE شاهد فضای اسپورت تر در داخل ماشین هستیم در حالی که کرولا S از طراحی داخلی و خارجی اسپورت تر و سیستم تعلیق اسپورت تر و همچنین صندلی های اسپورا بی بهره مانده و در عوض شاهد صندلی های چرمی در XSE هستیم.

 تویوتا کرولا جدید و این همه تجهیزات

شاید مهمترین آپشن تمام مدل های تویوتا کرولاها را بتوان، سیستم کنترل ایمنی راننده نامید که شامل ترمز اتوماتیک،سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار بین خطوط حرکت کردن، چراغ دادن اتوماتیک و رادار کنترل سفر می شود. تویوتا همچنین یک دوربین پشتبان برای تمامی مدل های جدید خود تعبیه کرده و از این طریق ماشین میتواند در خط مسیر مشخصی به حرکت خود ادامه دهد.با توجه به اینکه ماشین های کمی در حال حاضر این آپشن را در اختیار دارند، ما فکر میکنیم همین آپشن استاندارد باعث رضایت خاطر مشتریان کرولا خواهد شد

یک ماشین مدرن قرن بیستمی

متاسفانه تغییر زیادی در شتاب و سرعت این ماشین شاهد نیستیم و هر چقدر کرولا تلاش کرده ظاهر این ماشین را بهبود دهد اما در بهبود سرعت این ماشین ناتوان بوده است.ما سه مدل از کرولا 2017 – مدل های LE ecoو SE با دنده غیراتوماتیک و XSE - را در یک تست CVT برای ارزیابی گیربکس مورد ارزیابی قرار دادیم و تنها لغتی که پس از مشاهده خروجی در مورد آنها می توانیم به کار ببریم لغت "خسته" است .

این ماشین با 132 اسب بخارقدرت و 128 پوند بر فوت گشتاور و یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر ما را به یاد کرولا مدل 2014 می اندازد که تقریبا با همین مشخصات ظرف 10.5 ثانیه به شتاب 60 مایل بر ساعت می رسید با این تفاوت که در مدل 2017 کمی این عدد بهبود یافته و در رقابت با هم نسلان کامپکت خود یعنی شورلت کروز،مزدا 3 ، گلف فولکس واگن، هوندا سیویک حرفی برای گفتن نخواهد داشت. با این حال باید گفت از عملکرد XSE که در 6 حالت اسپورت قادر به حرکت است سورپرایز شدیم چرا که به طور جالب توجهی در گوشه ها و کناره ها با کاهش سرعت خودش دنده معکوس می کشد.

 تویوتا کرولا جدید و این همه تجهیزات

خبر خوب این است که تویوتا نه تنها به ساخت ماشین های 6 دنده در مدل SE 6MT (که 1220 دلار بیشتر از SE قیمت دارد) ادامه داده است بلکه در سیستم تغییر دنده نیز تغییرات مثبتی اعمال کرده است و با کمترین حرکت دست شما قادر به تعویض دنده خواهید بود. با توجه به همه جوانب باید بگوییم، در تستی که اوایل سال جاری از مدل کرولا S دنده دستی مدل 2016 گرفتیم شاهد عملکرد بهتری از کرولا بودیم چرا که ظرف 8.5 ثانیه به شتاب 60 مایل بر ساعت می رسید و حداقل انتظار ما از مدل 2017 همین عدد است.

 تویوتا کرولا جدید و این همه تجهیزات

مدل های LE eco 1.8 لیتری ، طوری تنظیم شده اند که حداقل مصرف سوخت را داشته باشند و با از دست دادن 2 پوند بر فوت گشتاور در عوض 8 اسب بخار به قدرت آن اضافه شده و مجموع قدرت این مدلها به 140 اسب بخار می رسد و رانندگی با این ماشین لذتی کمتر از راندن مدل اسپورت XSE ندارد. پنل های زیر بدنه و طراحی پشت ماشین در مدل های LE Eco باعث بهبود عملکرد آیرودینامیک و البته بهبود مصرف سوخت این خودرو شده است.

 تویوتا کرولا جدید و این همه تجهیزات

طبق معمول مدل های مختلف تویوتا کرولا از مدل LE eco هم انتظار امنیت و احتیاط را داریم به طوری که گویی لاستیک های جلوی ماشین، خطر را پیش بینی می کنند و راننده و سرنشینان را از خطر دور نگه میدارند. مدل های Se و XSE از محدودیتهای کمتری در سرعت برخوردارند البته همچنان در رقابت با رقبای خود کم می آورند به طوری که در یک مسابقه با مزدا 3 و گلف فولکس واگن در یک پیست اتومبیل رانی از آنها جا ماندند.

عکس العمل کند فرمان نسبت به مرکز ثقل ماشین امکان مانور های پیچیده را از راننده می گیرد و راننده با این ماشین، حتی ترغیب به انجام شیطنت های رانندگی نمی شود.

 تویوتا کرولا جدید و این همه تجهیزات

با توجه به بررسی هایی که داشته ایم بسیاری از خریداران تویوتا کرولا در رابطه با محدودیت های این ماشین و فرمان سفت آن و یا حتی عقب ماندن از رقبای آن داد و هوار راه نمی اندازند چرا که از حس امنیتی که از این ماشین دریافت می کنند راضی به نظر می رسند. اما به تمام علاقه مندان به ماشین این نکته را گوشزد میکنیم که مدل جدید تویوتا کرولا بسیار روان تر از مدل های قبلی است و حس لذت بخشی از رانندگی با آن به شما دست خواهد داد. در مدل های 2017 فضای صندلی های عقب زیادی در نظر گرفته شده و فضای صندوق عقب نیز بسیار بزرگ است که به نوعی مزیتی برای این ماشین محسوب می شود.

قیمت این ماشین از 19365 دلار برای کرولا L شروع می شود و تا 23545 دلار برای کرولا XSE نیز می رسد که این قیمت پایه برای بسیاری از کامپکت های محبوب این روزهای بازار از جمله فورد فوکوس،هیوندای النترا،شورلت کروز، هوندا سیویک، کیا فورته و مینی کوپر محسوب می شود. و همین قیمت مناسب باعث شده است تا کرولا با همه محدودیت هایش بتواند فروش خوبی داشته باشد و تا کنون 43 میلیون دستگاه را به فروش برساند.

منبع:برترین ها



نظرات