1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. آشنایی با پورشه 911 RSR جدید

آشنایی با پورشه 911 RSR جدید

1 آذر 1395
  • 0

نمایشگاه لس‌آنجلس امسال فرصتی برای پورشه بود تا پرده از فرزند مسابقه‌ای تازه‌نفس خود بردارد.

 نگاهی به پورشه 911 RSR جدید

RSR جدید تمام آن چیزی است که از یک پورشه مخصوص مسابقات انتظار دارید. وزن کم، مطابقت کامل با قوانین FIA در حوزه رقابت‌های 24 ساعته لمانز و مهم‌تر از همه قلب بسیار پیشرفته شش سیلندر خطی در جلوی محور عقب، نقاط عطف این آلمانی جسور هستند.

 نگاهی به پورشه 911 RSR جدید

درعین‌حال که ذات طراحی تفاوتی نکرده، حجم بدنه بیشتر شده تا قطعات و تجهیزات موردنیاز برای مسابقات مختلف به‌راحتی در جای مخصوصِ خود قرار گیرند. تمامی عناصر فیبر کربنی بدنه نیز به لطف بست‌های به‌اصطلاح سریع، قابلیت جایگزینی با انواع دیگر را دارند. درنتیجه آماده کردن RSR برای انواع رقابت‌ها در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد گرفت.

 نگاهی به پورشه 911 RSR جدید

بلوک مذکور چهار لیتر حجم داشته و به‌صورت تنفس طبیعی کار می‌کند. بنا بر گفته‌های پورشه، بهره‌گیری از سامانه تزریق مستقیم سوخت و سوپاپ‌های خاص موجب شده تا خصوصیات مسابقه‌ای را در کنار بازدهی درخور توجه داشته باشد. بیشینه قدرت 502 اسب بخاری این مجموعه نیز توسط جعبه‌دنده شش سرعته مجهز به هوزینگ منیزیمی و پدال‌های تعویض پشت فرمان به چرخ‌های 31 سانتی‌متری عقب می‌رود.

 نگاهی به پورشه 911 RSR جدید

همه‌چیزِ RSR جدید است، از سامانه تعلیق و ساختار بدنه گرفته تا آئرودینامیک و پیشرانه و جعبه‌دنده. دو خصیصه چشمگیر هم دارد: صندلی مسابقه‌ای به‌سختی به شاسی متصل و قفس ایمنی با نمونه کاملاً جدیدی جایگزین گردیده است؛ برای اولین بار به سامانه راداری هشدار تصادف مجهز شده که خودروهای سریع LMP را حتی در شرایط نور بسیار کم تشخیص داده و از برخوردهای ناخواسته جلوگیری به عمل می‌آورد.

 نگاهی به پورشه 911 RSR جدید

فرانک اِستِفن والیسِر (Frank-Steffen Walliser) مدیر پورشه موتوراِسپورت درباره آن می‌گوید: علی‌رغم حفظ طرح کلی سری 911، چشمگیرترین تکامل را در تاریخ خودروی جی‌تی‌ شماره یک کمپانی رقم زده‌ایم.

 نگاهی به پورشه 911 RSR جدید

 نگاهی به پورشه 911 RSR جدید

 نگاهی به پورشه 911 RSR جدید

منبع:پدال



نظرات