1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی هیوندای i30 جدید

بررسی هیوندای i30 جدید

4 فروردین 1396
  • 0

این روزها افراد بسیار کمی به خاطر اینکه وضع مالی چندان مناسبی ندارند هیوندای می‌خرند. بسیاری از افراد به هیوندای به چشم خودروسازی خوب نگاه می‌کنند. خودروسازی که خودروهای توانایی ساخته و اغلب طراحی‌های آن زیبا هستند.

 برگ برنده‌ای جدید: بررسی هیوندای i30

new-generation-i30_exterior-3 مدیران هیوندای فکر می‌کردند که i30 باید تغییراتی داشته باشد. ما برای اولین بار نمونه‌ی پروتوتایپ این خودرو را با پوشش‌های فراوان تست کردیم و در آن زمان سواری مناسب و هندلینگ درخور و البته پیشرانه‌ی توربوی آن ما را تحت تأثیر قرار داد. حالا خودرویی را تست کرده‌ایم که می‌توانید آن را از طریق نمایندگی‌ها و البته به‌صورت آنلاین خریداری کنید.

 برگ برنده‌ای جدید: بررسی هیوندای i30

این خودرو مراحل طراحی و توسعه‌ی خودرو را در اروپا و خصوصاً برای مشتریان اروپایی گذرانده است. هیوندای تصور می‌کند i30 جدید خودرویی جذاب با سواری فوق‌العاده است. در حقیقت مدیر بازاریابی Jochen Sengpiehl می‌گوید i30 جدید همه‌ی آن چیزی را که مشتریان امروزی انتظار دارند ارائه می‌کند. البته که این یک ادعای بزرگ است.

 برگ برنده‌ای جدید: بررسی هیوندای i30

قطعاً i30 جدید خوش‌تیپ‌تر از قبل است. خودروی حاضر در تست از جلوپنجره‌ی آبشاری جدید و دماغه‌ای برجسته بهره می‌برد، مشخصه‌هایی که در تمام هیوندای های جدید می‌توانید ببینید.

 برگ برنده‌ای جدید: بررسی هیوندای i30

طراحی خودرو بیش از آنکه جالب و متمایز باشد هوشمند است و البته طراحی آن در برابر رنو مگان جدید یا پژو 308 محو می‌شود. از نظر جذابیت بصری هیوندای به آسانی با فولکس‌واگن گلف یا فورد فوکوس برابری می‌کند و البته چراغ‌های عقب آن که از نوع LED هستند ظاهری شیک دارند.

 برگ برنده‌ای جدید: بررسی هیوندای i30

عمده تمرکز کابین روی صفحه‌نمایش 8 اینچی واضح آن است. این صفحه‌نمایش روی مدل‌های SE Nav و بالاتر به‌صورت استاندارد نصب شده اما مدل‌های پایین‌تر صفحه‌نمایش کوچک‌تری دارند. هر دو سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو در خودرو وجود دارند. شارژ بی‌سیم گوشی نیز در همه‌ی مدل‌های مجهز به صفحه‌نمایش 8 اینچی وجود دارد.

 برگ برنده‌ای جدید: بررسی هیوندای i30

در کل کیفیت ساخت i30 مناسب ارزیابی می‌شود و مواد بکار رفته در درب‌ها و بالای داشبورد از نوع نرم هستند. البته جای تعجب است که هیوندای درست در جلوی چشم راننده و سرنشین از پلاستیک‌های سخت و خراش پذیر استفاده کرده است. این موضوع جای خجالت دارد چراکه با هر بار روشن کردن پیشرانه متوجه این نکته می‌شوید. غربیلک فرمان چرمی خودرو احساس مناسبی را منتقل کرده و صندلی‌ها نیز بدن را به خوبی در برگرفته و در فواصل طولانی راحت هستند.

 برگ برنده‌ای جدید: بررسی هیوندای i30

زیر پوست i30 جدید بدنه‌ای مستحکم اما سبک‌وزن را می‌بینیم که بنا به ادعای هیوندای سواری پایدار و مشخصات سواری بهبود یافته‌ای دارد. در انگلستان سه پیشرانه در دسترس بوده که یکی از آن‌ها پیشرانه‌ی کاملاً جدید 3 سیلندر توربوی بنزینی و دیگری پیشرانه‌ی دیزلی آشنای 1.6 لیتری CRDi است.

 برگ برنده‌ای جدید: بررسی هیوندای i30

اگرچه پیش‌بینی می‌شود i30 با پیشرانه‌ی دیزلی خود به موفقیت بالایی دست یابد اما پیشرانه‌ی 1.4 لیتری توربوی آن نیز امیدهای زیادی را ایجاد می‌کند. با توجه به رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن، هم‌اکنون مشتریان بیشتری به سمت پیشرانه‌های بنزینی متمایل شده‌اند و هیوندای فکر می‌کند این نسخه از i30 می‌تواند دل مشتریان را به دست آورد.

روی کاغذ این خودرو یک انتخاب مناسب است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر خودرو در 8.9 ثانیه ثبت می‌شود و در هر صد کیلومتر نیز 5.6 لیتر مصرف می‌کند. همچنین با پرداخت مبلغی اضافه‌تر می‌توانید صاحب گیربکس 7 سرعته ی دوکلاچه ای شوید که تأثیر بدی روی مصرف سوخت ندارد.

 برگ برنده‌ای جدید: بررسی هیوندای i30

قدرت پیشرانه به حد کافی بوده و در جاده‌های شهری به خوبی خودرو را به پیش می‌برد. البته اگر در دورهای پایین خیلی عجله داشته باشید آن را کند خواهید یافت اما با بالا رفتن دور پیشرانه به وضوح قدرت بالای آن را در سبقت‌گیری‌ها مشاهده می‌کنید. کنترل بدنه نیز خوب بوده و چسبندگی بالایی در عبور از پیچ‌ها دارد.

فرمان خودرو خیلی تیز نیست و برای حرکت خودرو در خط مستقیم باید اندکی با فرمان بازی کنید. بازخورد کمی از فرمان دیده می‌شود و همین امر باعث می‌شود در راه‌های کوهستانی اعتمادبه‌نفس زیادی نداشته باشید.

 برگ برنده‌ای جدید: بررسی هیوندای i30

نقطه مقابل کنترل بدنه‌ی خوب هیوندای i30 سواری ناراحت آن در شهر است؛ اما کافی است با آن سری به بزرگراه‌ها بزنید تا از آرامش فوق‌العاده‌ی آن شگفت‌زده شوید. در واقع کمتر خودرویی را در این کلاس می‌توان یافت که در سرعت 110 کیلومتر در ساعت این‌گونه آرام باشد. البته در سرعت‌های بالا صدای باد و لاستیک کمی به کابین نفوذ می‌کند اما این موضوع چندان آزاردهنده نیست.

I30 جدید همه‌ی انتظارات مشتری را برآورده می‌کند و اگرچه بهترین انتخاب در کلاس نیست اما از هر لحاظ بهبود یافته است. تجهیزات استاندارد خودرو خوب بوده و در مدل ممتاز SE شاهد رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و چراغ‌های LED خودکار و صندلی‌های چرمی گرم شونده هستیم.

 برگ برنده‌ای جدید: بررسی هیوندای i30

تجهیزات ایمنی خودرو نیز چشمگیر است. ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار نوربالا و هشدار توجه راننده از جمله امکانات ایمنی این خودرو هستند. هشدار ترافیک پشتی نیز در i30 اگرچه به‌صورت آپشن بوده اما ارزش سفارش را دارد. شاید خودروی حاضر در تست گران به نظر آید اما از تجهیزات فراوانی بهره می‌برد.

 برگ برنده‌ای جدید: بررسی هیوندای i30

I30 جدید محفظه بار 395 لیتری داشته که کمی بزرگ‌تر از فولکس‌واگن گلف است. با تاکردن صندلی‌ها این فضا به 1301 لیتر می‌رسد که باز هم از رقیب آلمانی خود بیشتر است؛ اما موضوع ناامیدکننده اینکه فضای زیادی داخل کابین وجود نداشته و افراد قدبلند شاید از نظر فضای سر و پا احساس تنگی فضا داشته باشند. اشکودا اکتاویا از این نظر بسیار بزرگ‌تر است. هیوندای i30 جدید نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت‌های چشمگیری داشته اما در کلاسی بسیار رقابتی که خودروهایی شیک رنو مگان و واکسهال آسترا حضور دارند، هیوندای i30 بیش از آنکه یک انتخاب عاطفی برای خانواده باشد یک گزینه‌ی عقلانی به حساب می‌آید.

 برگ برنده‌ای جدید: بررسی هیوندای i30

مشخصات هیوندای i30 Premium SE 1.4 T-GDi 140PS

قیمت: 23440 پوند

پیشرانه: 4 سیلندر 1.4 لیتری توربو بنزینی

قدرت/گشتاور: 138 اسب بخار/242 نیوتون متر

گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.9 ثانیه

حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع:پدال



نظرات