1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. معرفی خودروی سانگ ‌یانگ تیوولی 2018 جدید

معرفی خودروی سانگ ‌یانگ تیوولی 2018 جدید

29 آذر 1396
  • 0

خودروی تیوولی شرکت کره‌ای سانگ‌یانگ، برگ برنده این خودروساز گمنام در بازار ایران است. به یقین از زمان ورود این برند به ایران در سال‌های آغازین دهه ۸۰ خورشیدی، سانگ یانگ هرگز چنین موفقیتی را تجربه نکرده است. تیوولی که مخفف عبارت انگلیسی (I LOVE IT) یا «اینو دوس دارم» است و حاصل هنر طراحان چیره‌دست ایتالیایی، توانسته در سه سال اخیر چیزی بالغ بر ۱۰ هزار دستگاه در ایران فروش داشته باشد و ورای تصور واردکننده عمل کرده است.

 معرفی خودروی سانگ ‌یانگ تیوولی 2018 جدید

مدل ۲۰۱۸ این خودرو شماری از بهبودهای تجهیزاتی و فنی را دریافت کرده در حالی که گفته می‌شود قرار است نسخه ایکس‌ال‌وی این سری نیز که بدنه‌ای بلندتر، موتوری قدرتمندتر و البته قیمتی بالاتر دارد هم به ایران فرستاده شود. تیوولی که در بازار ایران هم‌اینک در تریم الیت به بهای ۱۱۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، محصولی است در رده پژو ۲۰۰۸، نیسان جووک و رنو کپچر که به صورت مستقیم در بسیاری از بازارها با این رقبای قدر به مقابله پرداخته و طبق اعلام سانگ یانگ، از زمان معرفی تاکنون توانسته بالغ بر ۶۰۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد.

 معرفی خودروی سانگ ‌یانگ تیوولی 2018 جدید

البته عامل مهمی که می‌تواند تیوولی را از دور خارج کند، قدیمی بودن طراحی و ظاهر خاص آن است. البته این خودرو نه خیلی عجیب و غریب است (مثل نیسان جووک) که اصطلاحا چشم خریدار را زود بزند و نه خیلی قدیمی و خسته‌ کننده است (مثل طرح هوندا اچ‌آر-وی). در عین حال به کمک سقف دو رنگ، چراغ‌های عقب کریستالی، هفت رنگ جذاب برای بدنه و سه تریم مختلف برای کابین، رینگ‌های اسپورت و قیمت مناسب تیوولی توانسته رضایت برخی از خریداران این رده را به دست آورد. همچنین این خودرو علاوه بر سانروف و کروز کنترل و شش کیسه هوا، به مانیتیور هفت اینچی لمسی، کی‌لس استارتر، صندلی‌های چرمی و اقسام سیستم‌های ترمز مجهز است. نکته منفی تیوولی موتور توربوی خودرو است که چندان سرحال و تند و تیز نیست ، گرچه این پیشرانه در کنار جعبه ‌دنده تیپ‌ترونیک خودرو راننده را در مانورهای شهری تنها نمی‌گذارد.

 معرفی خودروی سانگ ‌یانگ تیوولی 2018 جدید

اما مدل جدید تیوولی در یک جمله شعار کارخانه با عنوان بهبود مستمر برای فروش بیشتر را تحقق بخشیده به طوری ‌که نمونه ۲۰۱۷ و جدید تیوولی یک سروگردن بالاتر از مدل‌های قبلی خود ظاهر شده و با امکانات بیشتری عرضه شده است. برای مثال در میان تجهیزات ایمنی تیوولی جدید می‌توان به هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج خودرو از خط و دستیار حفظ آن بین خطوط، دستیار نوربالا و تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد. دیگر بهبودهای صورت گرفته در خودرو عبارت‌اند از غربیلک فرمان کاملاً تنظیم شونده، سیستم تهویه‌ ارتقا یافته برای سرنشینان ردیف جلو و صندلی‌های عقب خم شونده اشاره کرد. همچنین پایه‌ دو موقعیتی جدید برای کف صندوق وجود دارد که کاربرد و انعطاف‌پذیری بیشتری را به ارمغان می‌آورد.گفته می‌شود مدل‌های ۲۰۱۸ تیوولی و تیوولی xlv به‌صورت استاندارد با هفت کیسه‌ هوا، ای‌اس‌پی، حفاظت چپ کردن فعال، دستیار ترمز، دستیار حرکت در تپه، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها و یادآور هشدار برای کمربند ایمنی عرضه می‌شوند.

 معرفی خودروی سانگ ‌یانگ تیوولی 2018 جدید



نظرات