1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. ام وی ام X۲۲ در برابر چانگان CS۳۵ و لیفان X۶۰

ام وی ام X۲۲ در برابر چانگان CS۳۵ و لیفان X۶۰

3 فروردین 1396
  • 0

۳ کراس‌اوور سایز کوچک چینی در اختیار داریم که در گران‌قیمت‌ترین تیپ خود به عددی کمتر از ۷۰ میلیون تومان می‌رسند. ۳ محصول از برندهای متفاوت صنعت خودروسازی شرق آسیا که در وانفسای افزایش قیمت خودروهای موجود در بازار هنوز هم از دسترس قشر متوسط جامعه خارج نیستند و با پرداخت اندک مبلغی بیشتر از خودروهای با‌کیفیت ساخت داخل قابل خریداری خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، چانگان CS35 از شرکت خودروسازی سایپا، لیفان X60 اتوماتیک از گروه کرمان خودرو و در نهایت محصول تازه وارد مدیران خودرو یعنی X22 اسپرت اتوماتیک خودروهای مورد بحث ما هستند که از نظر قیمتی در رنج کاملا مشابهی قرار می‌گیرند و اگر به دنبال کراس‌اوورهایی با حداقل قیمت باشید، گزینه‌های انتخابی شما خواهند بود. اما هر یک از این سه خودرو چه برتری‌هایی نسبت به دو گزینه دیگر دارند؟

یک کشور، 3 زبان طراحی

پس از موفقیت نسخه‌های مختلف X33 در بازار کشورمان شرکت مدیران خودرو تصمیم گرفت که محصول دیگری از شرکت چری (Chery) چین، تحت عنوان 3X را روانه بازارمان کند. X22 در واقع برادر کوچک‌تر X33 محسوب می‌شود و به همین خاطر قیمت کمتری هم دارد. همچنین با توجه به اینکه X22 دیرتر از X33 طراحی شده است، از ظاهر شکیل‌تری بهره می‌برد. X22 با طول 4.2 متری یک کراس‌اوور کوچک و در حد و اندازه خودروهای‌ هاچ‌بک به شمار می‌رود و از این رو نباید انتظار عملکردی در حد و اندازه یک خودروی شاسی بلند از آن داشت. این محصول ام وی ام در دو تیپ ساده و اسپرت به بازار کشور عرضه خواهد شد که نمونه اسپرت در 4 آیتم ظاهری تفاوت دارد.

لیفان X60 کمی بزرگ‌تر از X22 بوده و به همین خاطر اگر به دنبال یک گزینه خانوادگی‌تر هستید، گزینه بهتری برای شما خواهد بود و از آنجا که در ظاهر هم کمی حجیم‌تر از X22 طراحی شده، از نظر ابعاد کلی بدنه با X33 در یک کلاس مشابه قرار می‌گیرد. اما موضوع این است که اگر به ظاهر خودرو اهمیت زیادی می‌دهید و به دنبال یک گزینه جدید و مدرن هستید، X60 حرف چندان زیادی در برابر X22 نخواهد داشت. هرچند که با این حال این محصول لیفان نیز از نظر ظاهر چندان هم کهنه و قدیمی به نظر نمی‌رسد و هنوز هم شمایل مناسب و معقولی را به شما ارائه می‌کند. X60 از نظر فاصله بین دو محور نیز از X22 طولانی‌تر بوده و به همین دلیل فضای داخلی وسیع‌تری را نیز به شما ارائه می‌کند ولی هرچند که این اختلاف چندان ملموس نیست، به نظر می‌رسد که X22 برای استفاده در شهرهای بزرگ کمی مناسب‌تر باشد.

در نهایت هم به محصول شرکت چانگان چین یعنی CS35 که مدتی است توسط سایپا به بازار کشور عرضه می‌شود و با استقبال نسبی مواجه شده است، می‌رسیم. این کراس‌اوور کوچک بهینه با طول و فاصله بین دو محور کمتر از X33، بیشترین عرض در بین این سه خودرو و در نهایت ارتفاع متوسط خودرویی جالب است که از طراحی با زبان کاملا شرقی بهره می‌برد. این خودرو هم هرچند که به اندازه X22 مدرن نیست اما ابعاد جمع و جور آن کارکتری دوست‌داشتنی برای CS35 به وجود می‌آورد.

  ام وی ام X۲۲ در برابر چانگان CS۳۵ و لیفان X۶۰

داخل کابین

در فضای داخلی هم داستانی شبیه به نمای خارجی بین این سه خودرو در جریان است. در حالی که X22 از یک کابین مدرن با ارگونومی مناسب و چیدمان جذاب بهره می‌برد، لیفان X60 دکوراسیون داخلی چندان اغواگر و راضی‌کننده‌ای به شما ارائه نخواهد کرد که البته این موضوع در کنار متریال نه‌چندان با‌کیفیت مورد استفاده در داخل کابین کمی مایوس‌کننده به نظر می‌رسد. با این حال ارگونومی و سادگی به کار رفته در طراحی داخلی این خودرو تا حدودی ایده‌آل به نظر می‌رسد و اگر سطح انتظارمان را تا حد برچسب قیمتی این خودرو کاهش دهیم، اوضاع بهتر خواهد شد. در مقابل چانگان CS35 به عنوان کراس‌اووری با طول کوچک‌تر نسبت به دو گزینه دیگر، فضای داخلی جالبی به شما ارائه می‌کند که شبیه به زبان طراحی پیشین محصولات هیوندای است. هر سه خودرو دو ردیف صندلی با ظرفیت 5سرنشین دارند و در هر سه آنها قابلیت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم وجود دارد. از این رو با انتخاب هر کدام از آنها یک خودروی کاربردی خواهید داشت، هرچند که نحوه طراحی مبلمان و فضای داخلی هر یک از آنها با دیگری متفاوت است.

  ام وی ام X۲۲ در برابر چانگان CS۳۵ و لیفان X۶۰

1.5، 1.6، 1.8

در این گروه سه‌تایی ضعیف‌ترین قدرت موتور مربوط به X22 با پیشرانه 1.5 لیتری است اما در عوض مصرفی پایین‌تر از دو رقیب دیگر دارد. X60 با وجود حجم موتور 1.8 لیتری قدرتی معادل 131 اسب بخار به شما ارائه می‌کند که پرتوان‌ترین نمونه این گروه خواهد بود اما موضوع اینجاست که وزن بالاتر محصول لیفان، موجب مصرف سوخت بالاتر آن نیز خواهد شد. چانگان در این بین با وجود پیشرانه 1.6 لیتری، قدرتی در جایگاه میانی این گروه نیز به شما ارائه می‌کند و از نظر مصرف سوخت هم در بین محصول ام وی ام و لیفان قرار می‌گیرد. هر سه خودرو از جعبه دنده‌های اتوماتیک بهره می‌برند با این تفاوت که در X22 و چانگان CS35 از جعبه دنده 4 سرعته خودکار و در محصول لیفان از جعبه دنده ضریب متغیر استفاده شده است. لذا پیش‌بینی می‌شود که لیفان حداقل در بخش جعبه دنده استهلاک بیشتری از دو رقیب دیگرش داشته باشد.

  ام وی ام X۲۲ در برابر چانگان CS۳۵ و لیفان X۶۰

قیمت و شرایط فروش

شرکت خودروسازی سایپا در حال حاضر چانگان CS35 را با قیمت پایه 56 میلیون تومانی به فروش می‌رساند که با احتساب هزینه‌های بیمه، مالیات و... به حدود 64 میلیون می‌رسد. همچنین هرچند که کرمان خودرو در حال حاضر شرایط فروشی برای X60 اتوماتیک ندارد اما نمونه‌های صفر کیلومتر مدل 1395 این محصول را می‌توان با قیمتی در حدود 66 میلیون تومان خریداری کرد. مدیران خودرو هم در حال حاضر پیش فروش چهار نسخه از MVM X22 را آغاز کرده که برچسب قیمتی 66.2 میلیون تومان برای نسخه اتوماتیک اسپرت آن در نظر گرفته شده است. همچنین این شرکت شرایط فروش 12، 18 و 24 ماهه را به خریدار ارائه می‌کند که البته تقسیط بازپرداخت آن به صورت منعطف و بر حسب ترجیح خریدار انجام می‌شود. در مجموع، هر سه این خودروها با قیمت‌های شبیه به هم در بازار حضور دارند و این در حالی است که هر یک از آنها ویژگی‌های منحصر به خودشان را به شما ارائه می‌کنند.

  ام وی ام X۲۲ در برابر چانگان CS۳۵ و لیفان X۶۰

  ام وی ام X۲۲ در برابر چانگان CS۳۵ و لیفان X۶۰

منبع:عصرخودرو



نظرات