1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی محصول جدید ام وی ام ، X33 S

بررسی محصول جدید ام وی ام ، X33 S

13 مهر 1395
  • 0

باز هم تحفه‌ای جدید از سرزمین چین به ایران رسید. این بار سومین نسخه از شاسی بلند شهری نسبتا محبوب X33 که پس از رونمایی در نمایشگاه مشهد مشخص شد که علاوه بر داشته های جدید ، پسوند S را نیز با خود یدک می کشد. حال نمی دانیم که این S نشانه اسپرت تر بودن آن است یا تنها یک پسوند عادی است. اما باید اعتراف کنیم که این نسخه تغییرات بیشتر و البته همگون تری را نسبت به نسخه دوم تولیدی آن داشته و چهره کسلی که مانند کارمندان در صبح شنبه بود ، حالا به یک نشاط عصر پنجشنبه ای رسیده و دیگر غم انگیز نیست. شرکت مدیران خودرو ، تولید کننده رسمی محصولات چری یا همان ام وی ام چندی است پا به جمع شرکت هایی گذاشته که اهمیت مقوله تست را به خوبی درک کرده و مانند سایر محصولات جدید ، X33S نیز طبق برنامه ریزی قبلی برای تست درایو به دست خبرنگاران خودرویی سپرده شد و حاصل نخستین تجربه را در ادامه می خوانید.

 ام وی ام MVM X33 S

تغییرات ظاهری به چه بخش هایی خلاصه می‌شود؟
هرچند برخی از خریداران محصول قبلی ، یعنی تیگو 5 با تعویض جلوپنجره آن را تبدیل به رنجروور کردند ، اما جلوی این خودرو کاملا جدید است. حتی با تفکر زیاد نمی توانید طراحی آن را به خودرویی دیگر ربط دهید. چشمان باز مانده و متعجب قبلی جای خود را به نوع جدید با اخمی مردانه داده اند و یکنواختی کناره خودرو و مخصوصا درب ها در نسخه اول ، جبران شده و قطعه های ضربه گیر مانند نسخه دوم در این نسخه سوم نیز وجود دارد. چشمانمان را به بالاتر از درب های هدایت می کنیم. جایی که سقف مانند رنو کپچر رنگی متفاوت از بدنه دارد و هنوز به غیر از نسخه مشکی ، رنگی جدید برای آن دیده نشده است.

 ام وی ام MVM X33 S

 ام وی ام MVM X33 S

باز هم به بخش جلویی برمیگردم. سپر جلو کمی خشونت آمریکایی را برای ما تداعی می کند. کمی شباهت ناخواسته به محصولات 2017 فورد. برای فهمیدن سایر تغییراتی که مدیران خودرو تعداد آن ها را 200 مورد اعلام کرده ، به داخل کابین میرویم. کمی تغییرات بیش از انتظار است.

این کابین حس جدیدی می دهد. حسی مخلوط از کره ای ها ، آمریکایی ها و بریتانیایی ها! البته مورد آخر تنها در مورد کیلومتر شما و صفحه پشت آمپر صدق می کند و ترکیبی مناسب از پشت زمینه مشکی و نشانگر های یخی ارائه کرده اند و در میان آن ها سایر اطلاعات لازم مانند میزان بنزین و… قابل مشاهده است. کیفیت قطعات به کار رفته در کابین نیز بالاتر از همیشه است و حس خوب آن با اضافه شدن رنگ قرمز در بخش هایی از درب ها و کناره های ورودی تهویه مطبوع تکمیل می شود. اما تمام ماجرا به اینجا ختم نمی شود و برای نخستین بار در X33 صفحه چند رسانه ای 8 اینچی به کار رفته که علاوه بر اتصال بلوتوث و USB ، به دوربین دنده عقب نیز مجهز است.

 ام وی ام MVM X33 S

 ام وی ام MVM X33 S

در کل می توان تغییرات ظاهری آن را نکته مثبتی در چینی ها نسل جدید دانست و هماهنگی های آن حتی بهتر از برخی رقیبان با برچسب قیمت های بالاتر به چشم می آید.

 ام وی ام MVM X33 S

آیا کلمه اسپرت را می توان در آن به کار برد؟
همانطور که در بخش هایی توضیح داده شد ، X33S شامل دو تیپ تجهیزاتی با نام های نرمال (معمولی) و اسپرت هستیم که تغییرات این دو مدل شامل تفاوت های ظاهری نظیر بدنه دو رنگ و سپر و جلو و عقب و ورکاب طرفین خودرو است متفاوت در نسخه اسپرت می شود. اگر اهل کاهش و مدیریت سوخت هستید با دکمه ECO بیشتر سر و کار خواهید داشت که در این مدل به X33 افزوده شده است. رانندگی در حالت ECO باعث می شود که پیشرانه دور موتور را در راستای مدیریت مصرف سوخت کنترل کند، اما اگر قصد رانندگی پر شتاب تر را داشته باشید ، شرایط با انتخاب حالت اسپرت بهینه خواهد شد و می توانید رانندگی با دور موتور بالاتر را تجربه کنید. البته درست است که پسوند S برای X33 جدید انتخاب شده ، اما نباید از آن انتظار یک خودروی اسپرت و بسیار سریع را داشته باشید.

جعبه دنده به عنوان یک خودروی میان قیمت و اقتصادی به درستی وظیفه خود را انجام می دهد ، اما اگر فکر لانچ کردن و یا مسابقه های روزانه در اتوبان ها را دارید ، باید بگوییم که در مورد یک خودرو 1.4 تُنی با موتور 2.0 لیتری 136 اسب بخاری و گیربکس CVT باید به جای شتاب و سرعت به فکر رانندگی توام با آرامش و امنیت باشید. با وجود سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب و مک فرسون در جلو ، کنترل X33 تا پیش از شرایط ویژه ای ساده و کاملا منطقی است ، اما با دانستن اینکه هنوز در این خودرو از ESP استفاده نشده ، کمی اوضاع را در شرایط لغزنده آب و هوایی سخت می کند و نیازمند دقت بیشتری است.

 ام وی ام MVM X33 S

 ام وی ام MVM X33 S

در کل باید این شرایط در مدت زمان بلند تری دوباره تست شود تا بتوان به نتیجه ای کامل تر رسید. اما در یک نتیجه گیری کلی می توان X33S را نسبت به قیمت 76 میلیون تومانی نسخه اسپرت و 74 در نسخه ساده یک شاسی بلند شهری قابل قبول دانست که قصد دارد گذشته خود را بهبود دهد، حتی اگر در گذشته تجربه ای درباره با سواری X33 داشته اید ، حالا توصیه می کنیم که به این مدل شانس دوباره ای بدهید و آخرین نسخه X33 را محک بزنید.

منبع:دنده 6



نظرات