1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی ام وی ام 550

بررسی ام وی ام 550

15 اردیبهشت 1394
  • 8

جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال 1393 شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو می‌کند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز به‌ظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانسته‌اند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال 1392، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا ام‌وی‌ام) با رشد 139 درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد 134 درصدی جای گرفت.

نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات ام‌وی‌ام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت می‌دانند و بعضی‌ها هم به جاذبه‌های بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفت‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، خودروهای ام‌وی‌ام به‌آرامی و نرمی هر چه تمام‌تر در حال ورود به لایه‌های گوناگون بازار هستند. بگذریم!

فروش ام‌وی‌ام 550 یا همان چری E5، در آگوست سال 2013 میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام 530 بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی ام‌وی‌ام 530 نیز در سال 2006 میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.

چندی پیش از خودروی ام‌وی‌ام 550 یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگی‌های آن ثبت‌نام به عمل می‌آید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.

خلاصه بررسی MVM 550

کل امتیاز این خودرو: 4 از 5

پیشینه سری E چری به سال 2012 میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، چری E5 مدل 2014 در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).

نمای ظاهری

بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.

کابین

داخل این خودرو به نحو شگفت‌آوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جای‌جای کابین آن به‌کار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله 2600 میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.

مهندسی

این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر 50,000 درهم طبقه‌بندی می‌گردد، به نحو اعجاب‌آوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با 4 بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد.

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود

در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1.8 لیتری مستقر است که توان خروجی آن 130 اسب بخار در 5,750 دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با 170 نیوتن متر در 4,500 دور در دقیقه می‌باشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل 10.8 ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با 185 کیلومتر را به این خودروی 4580 میلی‌متری چینی ارزانی دارد.

جمع‌بندی نهایی

برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبه‌های مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمی‌تواند شوق برانگیز باشد و حتی می‌تواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 می‌تواند ارائه گر ویژگی‌های درخشانی در برابر بهای پرداختی‌اش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی 5 ساله را در این بازه قیمتی عرضه می‌کند که وجود همین امر به‌تنهایی می‌تواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرم‌زده سازد.

نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

با هزینه ای که به‌طور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف می‌کنید، چری این امکان را به شما می‌دهد که مالک یک خودروی نو گردید.

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئله‌اند که وسایل نقلیه چینی ویژگی‌های سطح پایینی را از خود بروز می‌دهند.

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه 1.8 لیتری:

حجم موتور: 1845 سی‌سی

توان: 130 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

گشتاور: 170 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: 10.8 ثانیه

حداکثر سرعت: 185 کیلومتر بر ساعت

پیشرانه 2 لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):

حجم موتور: 1971 سی‌سی

توان: 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیق

گشتاور: 182 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه

حداکثر سرعت: 185 کیلومتر بر ساعت

سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات

سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)

سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)

نوع گیربکس: 5 سرعته دستی – CVT

استاندارد آلایندگی: یورو 4

ابعاد

طول/ عرض/ ارتفاع: 4580/1760/1483 میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2600 میلی‌متر

وزن خالص: نمونه 1.8 لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه 2 لیتری

با جعبه‌دنده دستی: 1366 کیلوگرم – نمونه 2 لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم

سایز تایرهای جلو و عقب: 195/55 R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)

حجم باک: 50 لیتر

ایمنی

2 عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

کمربندهای ایمنی سه نقطه ای

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو

سانروف برقی

سنسور دنده عقب

سیستم فرمان برقی

آینه‌های برقی جانبی به همراه گرم‌کن

سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX

4 عدد بلندگو، استریو

صندلی‌ها با روکش چرمی

نشانگر لحظه ای مصرف سوخت

زیرپایی استاندارد

پاور ویندوز

سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER

رینگ‌های آلومینیمی

لامپ‌های مه شکن جلو

برخی از تیپ‌های این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.

قیمت

قیمت در ایران: 57 میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبت‌نام در نمایندگی)- 49.3 میلیون تومان (دنده دستی- ثبت‌نام در نمایندگی)

قیمت در امارات: 43,900 الی 46,900 درهم (پیشرانه 1.8 لیتری، گیربکس CVT)

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

 بررسی ام وی ام 550

منبع پدال


نظرات

  • رخش جاده رخش جاده (4 خرداد 1394 ساعت 17:01)

    سرکش کلا باماشینای چینی حال میکنیاااااا !!!!!!

  • رخش جاده رخش جاده (2 خرداد 1394 ساعت 13:23)

    آقا این ماشینا ارزش ندارن که تو این همه نوشتی . . . . چینی های این ماشینارو خودشونم نمی خرن !! راستی از چه مورد پارس خوبه؟!

  • رخش جاده رخش جاده (31 اردیبهشت 1394 ساعت 15:00)

    عویه سرکش ، اوناهم کیفیت ندارن ولی بهتر از این ماشینای چینی هستن !!!!!!!! گول سه چهارتا از آپشناشو نخور !!!!!!!!!! سمند و پراید هم تعریفی ندارن ولی از چینی ها بهترن !

    روح سرکش روح سرکش (1 خرداد 1394 ساعت 20:22)

    من خودم همه رو تو فامیل و خانواده داریم عزیز ، همه چینى ها واقعا یه سر و گردن از همه محصولات ایران خودرو هم بهتر هستن ، اگه خودت از نزدیک مدتى تست کنى همه رو داداش متوجه میشى ، این ها نه مال بابامه نه به من چیزى میرسه برامم فرقى نداره چین یا کره یا ایران ، هرچى خوب باشه میگم خوبه چون باید منطقى بود ، الان بهترین ماشین تو ایرانخودرو فقط پارس هست ، آشناها نمایندگى هم سایپا دارن هم ایران خودرو رفتم داخل و بررسى کردم همه چیو داداش دیدم چه چیز هایى رو ماشین هاى ٩٣ و ٩٤ بستن و چه شرایطى و چه کیفیتى دارن ، دلیل نداره داداش بخوام بگم یه ماشین خوبه یا بده ، خدایى بالا سر هست باید حقیقت گفت که ٤ نفر میخوان خودرو بخرن بتونن انتخاب کنن ، الان داداش خدایی یه جا ٥٥٠ دستى پیدا کن تست کن و یه دنا هم تست کن من هیچى نمیگم خودت هر ٢ تست کن متوجه میشى داداش .

  • رخش جاده رخش جاده (16 اردیبهشت 1394 ساعت 20:26)

    ارزش نداره آدم پول بده واسه ماشین چینی !!!!!

    روح سرکش روح سرکش (30 اردیبهشت 1394 ساعت 18:08)

    اقاى رخش جاده حتما با پراید و سمند رخش جاده اى نه ؟؟؟

  • امیدتویوتا امیدتویوتا (16 اردیبهشت 1394 ساعت 14:52)

    اقا من خودم از قسمت فروش پرسیدم -مدل اتوماتش مانیتور نداره فرمون برقی نیست کروز کنترل هم نداره خوب با این اوصاف می ارزه 57600 بدی پای یه ماشین چینی که معلوم نیست چی در بیاد اخرش.

    روح سرکش روح سرکش (30 اردیبهشت 1394 ساعت 18:07)

    من خودم دارم ، فرمان برقیه ، ارزش خرید داره عزیز شک نکن