1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی MG 6 لیفت بک در ایران

بررسی MG 6 لیفت بک در ایران

5 آذر 1394
  • 0

در سبد محصولاتی هر کمپانی خودروساز، همیشه یک محصول وجود دارد که نقش کلیدی در میان محصولات آن کمپانی بازی می‌کند که معمولا این خودرو بر اساس میزان فروش در بازار تعیین می‌شود. این امر مهم در میان نمایندگی‌های کمپانی‌های خودروسازی خارجی در داخل نیز حائز اهمیت بوده و برای برند ام‌جی، مدل MG 6 پرفروش‌ترین و موفق‌ترین خودروی عرضه شده بوده است. به گزارش «دنیای خودرو» چندی پیش کمپانی ام‌جی مدل فیس‌لیفت MG 6 را تولید کرده است که توسط نمایندگی این کمپانی وارد بازار کشورمان شد. نکته قابل توجه درباره این مدل آن بود که این خودرو تنها لیفت‌بک وارداتی بازار خودرویی کشورمان است که در ادامه به بررسی این خودروی چینی-انگلیسی می‌پردازیم.

MG 6 در آستانه شش سالگی!

کمپانی ام‌جی در سال 2010، پنج مدل خودرو در سبد محصولات خود داشت که در سال‌های بعد، چهار مدل دیگر نیز به آن اضافه شد. این کمپانی انگلیسی که در حال حاضر تحت مالکیت کمپانی سایک موتور چین است، در همین مدت کم توانست جایگاه خود را در بازار پیدا کند و حتی به تولید خودروی شاسی‌بلند نیز همت بورزد تا در کنار کمپانی‌های دیگر بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد. در سال 2010 این کمپانی دو خودرو با نام 350 و 6 تولید کرد که در این شماره به بررسی مدل 6 می‌پردازیم. این مدل در سال جاری میلادی، پس از پنج سال به میز طراحان این کمپانی بازگشت تا برای بازار جهانی امروزی دوباره طراحی و آپدیت شود. پیش از این MG 6 در دو مدل 6 GT که در کلاس خودروهای لیفت‌بک قرار می‌گرفت و 6 مگنت که یک خودروی سدان بود عرضه می‌شد. همچنین دو نوع پیشرانه چهار سیلندر خطی 1.8 لیتری توربوی بنزین‌سوز و چهار سیلندر خطی 1.9 لیتری دیزل برای آن قابل سفارش بود. هر دو مدل GT و مگنت این خودرو در کشورمان عرضه ‌شده است که به پیشرانه بنزین‌سوز مجهز بودند. در حال حاضر مدل فیس‌لیفت این خودرو تنها با یک نام MG 6 و در یک مدل لیفت‌بک تولید می‌شود که از چندی پیش در بازار خودرویی ایران نیز قابل خریداری است.

 بررسی MG 6 لیفت بک در ایران

کلاس لیفت‌بک

لیفت‌بک‌ها یکی از کلاس‌های خودرویی هستند که در ظاهر مثل خودروهای سدان و دارای صندوق بار به‌نظر می‌رسند. این صندوق بار با یک قوس خاصی طراحی شده و هنگام باز کردن آن، در صندوق بار همچون خودروهای هاچ‌بک به همراه شیشه عقب خودرو باز می‌شوند. تعداد خودروهای موجود در این کلاس کم است و به‌عنوان مثال می‌توان به سایپا 141 و سیتروئن زانتیا که دو لیفت‌بک عرضه شده در ایران هستند اشاره کرد. در حال حاضر MG6 نیز یک لیفت‌بک به حساب می‌آید و به جز آن لیفت‌بک دیگری از جانب برندهای خارجی وارد بازار نشده است. بنابراین در حال حاضر MG6 تنها لیفت‌بک وارداتی بازار است.

طراحی زیبا و متفاوت

اگر محصولات قرن 21 کمپانی ام‌جی را در نظر بگیریم، باید MG6 را یک تحول بزرگ در زمینه طراحی خودروهای این کمپانی و سال 2010 را باید انقلابی در سبک طراحی محصولاتش بدانیم. در سال 2011 این کمپانی MG 3 و سال بعد آن نیز MG 5 با همان سبک طراحی زیبای MG 6 وارد ویترین MG شدند. امسال نیز MG GS اولین شاسی‌بلند این کمپانی طراحی زیبا و جذابی همچون 6 ؟ داشت. سبک جدید طراحی این کمپانی استفاده از جلوپنجره بسیار باریک است که حتی از ارتفاع لوگوی نصب شده روی خود نیز باریک‌تر است. همچنین چراغ‌های جلو چسبیده به این جلو پنجره طراحی می‌شوند که ایده آن را از کمپانی ب‌ام‌و گرفته اند. همچنین برای جبران ورودی هوای کم جلوپنجره، از یک هواکش بزرگ در قسمت پایین سپر استفاده می‌کنند. طراحی زیبا در شکل دادن به سپر جلو در کنار فرم طراحی چراغ‌های روی سپر همگی ظاهر زیبا و جذابی را برای MG 6 رقم زده‌اند. در نمای عقب نیز سعی شده است همان جذابیت نمای جلو را حفظ کنند.

 بررسی MG 6 لیفت بک در ایران

درون کابین این خودرو 120 میلیون تومانی

درون کابین MG 6 نیز مانند ظاهر آن دارای طراحی خوب است و فرم طراحی اسپرت صفحه پشت آمپر آن لوکیشن جذابی را مقابل چشمان راننده به تصویر می‌کشد. درون کابین امکانات بسیار زیادی نیز تعبیه شده است که از میان آن‌ها می‌توان به سان‌روف، شیشه‌های زد اشعه UV، آینه‌های جانبی برقی دارای گرمکن، آینه داخلی الکتروکرومیک، سیستم روشن شدن بدون سوئیچ، کروز کنترل، محفظه خنک کننده در کنسول میانی، سنسور جلو و عقب خودرو، دوربین دید عقب، صندلی‌های دارای گرم‌کن جلو با قابلیت تنظیم در 6 جهت به صورت برقی و با روکش چرم، سنسور نور، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، درگاه USB و AUX، سیستم صوتی با سیستم تنظیم بلندی صدا با توجه به سرعت خودرو و دارای 8 بلندگو، بلوتوث، سنسور باران، سیستم تنظیم سرعت برف‌پاک‌کن با سرعت خودرو، شیشه شور چراغ‌های جلو، سیستم تهویه هوای مطبوع دوگانه و... اشاره کرد.

 بررسی MG 6 لیفت بک در ایران

خودرو‌های هم قیمت 6 در ایران

MG 6 در بازار رقیبی در کلاس خود یعنی لیفت‌بک‌ها ندارد. بنابراین هنگام خرید می‌توانید 6 را با خودرو‌های هم قیمت و نزدیک به آن مقایسه کنید.

قیمت این خودروی چینی – انگلیسی در حال حاضر در بازار توسط نمایندگی MG 123 میلیون تومان است. خودرو‌های نزدیک به این لیفت‌بک جمع و جور 123 میلیون تومانی نیز سدان‌های جمع و جور هستند که قیمتی نزدیک به این خودرو دارند. اکنون اگر با حدود قیمت MG 6 به دنبال یک خودروی چهار در جمع و جور هستید، به جز 6 سه گزینه دیگر پیش رویتان است. رنو فلوئنس 120 میلیون تومانی از فرانسه، تویوتا کرولا سدان 120 میلیون تومانی از ژاپن و کیا سراتو سدان 125 میلیون تومانی از کره‌جنوبی سه گزینه دیگر هستند که در برابر MG 6 قرار گرفته‌اند. هر سه خودروی رقیب به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 2 لیتری اتمسفریک مجهز هستند اما کرولا با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، سراتو با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و فلوئنس با گیربکس CVT نیروی پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند.

در میان این‌ها کیا سراتو سدان گران‌ترین است اما کوچک‌ترین ابعاد را به این خودرو اختصاص دارد. تویوتا کرولا نیز از نظر قیمت فول‌ترین مدل، ارزان‌ترین است و با 143 اسب‌بخار قدرت و 187 نیوتون‌متر گشتاور ضعیف‌ترین پیشرانه را دارد. رنو فلوئنس نیز هم قیمت کرولا بوده و ارزان‌ترین گزینه برای خرید است. علاوه بر این نماینده فرانه با مصرف سوخت 8 لیتر در هر صد کیلومتر پر مصرف‌ترین خودرو و با شتاب 11 ثانیه‌ای که دارد، کند‌ترین خودروی این جمع 4 تایی است. در پایان نیز MG 6 بزرگ‌ترین خودرو برای خرید است که با تولید 158 اسب‌بخار قدرت و 215 نیوتون متر گشتاور قوی‌ترین بوده و با شتاب 8.4 ثانیه‌ای که دارد سریع‌ترین نیز محسوب می‌شود. علاوه بر این با مصرف سوخت تنها 7 لیتر در هر صد کیلومتر کم مصرف‌ترین نیز به حساب می‌آید. که هر چهار خودروی مورد نظر با گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتر توسط نمایندگان خود به بازار عرضه می‌شوند و هر کدام به نوعی طراحی زیبایی دارند.

 بررسی MG 6 لیفت بک در ایران



نظرات