1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تست و بررسی ام جی GT در پیست آزادی توسط سایت خودرو

تست و بررسی ام جی GT در پیست آزادی توسط سایت خودرو

4 آبان 1395
  • 5

خودرو های ام جی در سال 1388 پس از چندین سال غیبت در ایران ، توسط شرکت مدیا موتورز که به تازگی خودرا به عنوان نماینده انحصاری محصولات ام جی در ایران معرفی کرده بود،با مدل 550 دوباره پا به خیابان های ایران گذاشتند.

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

حالا 8 سال از آن زمان میگذرد و برند ام جی دیگر مثل آن روزها در میان ایرانیان گم نام نیست.

مدیا موتورز پس از عرضه محصولات ام جی 550،ام جی 6 ( دو مدل سدان و لیفت بک)،ام جی 350،ام جی 3 و در نهایت MG GS،اواخر شهریور ماه امسال بود که در راستای تکمیل سبد محصولاتش خودرو تازه ای را برای بازار ایران معرفی کرد.

محصول جدید مدیا موتورز GT نام دارد که نخستین بار در سال 2014 رونمایی شده بود و از سال 2015 فروش جهانی آن آغاز شده است.

انتخاب نام GT برای این خودرو مسلما به قصد یاداوری GT های گذشته ام جی مانند MG B GT و MG C GT بوده است.

اما اینکه این فرزند تازه متولد شده ام جی،که زیر دست نا پدری از سرزمین اژدها بزرگ شده،چقدر بتواند فرزند خلفی برای اجدادش باشد،جای سوال دارد.

روز گذشته و در آستانه ورود ام جی GT به خیابان های ایران،شرکت مدیا موتورز برای آشنایی بیشتر مخاطبان با این خودرو،آن را همراه با ام جی GS دیگر محصول تازه واردش،به پیست اتومبیل رانی مجموعه ورزشی آزادی آورده بود،تا موجبات آشنایی بیشتر خودرو نویسان و عاملیت های مجاز ام جی با این محصوولات را فراهم آورد،ما نیز با توجه به تجربه شیرین سواری با ام جی GS در سال گذشته،از دعوت شرکت مدیا موتورز برای این مراسم استقبال کرده و در آن حضور یافتیم....

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

طراحی

پیش از آنکه به تجربه رانندگی بپردازیم، خودرو را از نظر طراحی و زیبایی بصری ارزیابی میکنیم، همانطور که انتظار میرود،ام جی GT هم از همان سبک طراحی آشنای محصولات دیگر ام جی پیروی میکند.... در نمای جلو خودرو اولین نکته بارز،جلو پنجره همیشگی ام جی،اینبار با لوگویی بزرگتر و البته خطوط عمودی لابلای آن است....

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

خط های برجسته وی شکل به همراه چراغ هایی که به شکل هوشمندانه ای طراحی شده اند،به هرچه عضلانی تر به نظر رسیدن GT کمک میکنند.

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

در نمای کنار،GT شباهت زیادی به برادر بزرگ تر خود،ام جی 6 دارد و سقف با شیب نسبتا زیادی به ستون های عقبی متصل شده که نمای اسپرت تری به GT بخشیده است،ناگفته نماند که اگر از رینگ های بزرگتر 17 اینچی استفاده میشد،نمای کناری بهتری هم میتوانستیم داشته باشیم....

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

اما هرچقدر که GT در نمای جلو و بغل،با دیگر ام جی ها طراحی نزدیکی دارد،در نمای عقب کاملا متفاوت ظاهر شده و طراحی جسورانه چراغ های عقب متصل به هم و بدنه ای عضلانی،یاداور یک طراحی کلاسیک امروزی میشود.....طرحی که هم خودرو های دهه 90 ژاپنی را به یاد ما می آورد و هم از ویژگی ها و خطوط طراحی های مدرن در آن دیده میشود...

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

کابین

فضای داخلی بنظر کافی بنظر میرسد و فضای پا برای سرنشین عقب هم به اندازه کافی وجود دارد،اما افراد با قد بیشتر از 185 سانتیمتر احتمالا با فضای کم سر در قسمت عقب کمی به مشکل بخورند....

در داخل کابین از جسارت های طراحی که در بیرون شاهد آن بودیم آنچنان خبری نیست و همه چیز ساده تر به نظر میرسد.
جنس روکش چرمی صندلی ها خوب بوده،اما پلاستیک های استفاده شده در داشبورد و کنسول میتوانست بهتر ازین باشد. از تریم داخلی دورنگ در کابین استفاده شده که رنگ روکش چرمی صندلی ها با داخل رودری ها ست شده و بقیه قسمت های کابین و داشبورد از پلاستیک مشکی رنگ پوشیده شده است...
فرمان خودرو هم کاملا همانند ام جی GS طراحی شده و طراحان میتوانستند خلاقیت بیشتری در آن بکار برند.

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

اما در پشت فرمان،صفحه کیلومتر با طراحی مناسبی قرار گرفته که کاملا با ویژگی های اسپرتی و البته اندازه های خودرو مطابقت دارد.

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

شاید بهتر باشد قبل از اینکه از تست خودرو داخل پیست صحبت کنیم،مروری بر مشخصات فنی و امکانات ایمنی رفاهی این خودروداشته باشیم

مشخصات فنی:

پیشرانه: یک موتور 4سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 127 اسب بخار که در نگاه اول کافی بنظر نمیرسد،اما وقتی به گشتاور پیشرانه و به خصوص بازه دور موتوری که حداکثر گشتاور در اختیار راننده است(210 نیوتون متر از 2000تا 4400 دور بر دقیقه)کمی امیدوارتر میشویم.

وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ های جلو به یک گیربکس اتوماتیک 6 دنده محول شده است که البته دارای تیپترونیک با قابلیت تعویض دنده پشت فرمان و حالات اسپرت و زمستانی می باشد. ترکیب این موتور و انتقال قدرت و وزن 1350 کیلویی GT،شتاب صفرتا صد اعلامی 9.8 ثانیه ای را به ارمغان آورده که به نظر خوب میرسد. مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتری و استاندارد یورو5 ، از دیگر ویژگی های فنی GTمیباشد.

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

این خودرو همچنین از سیستم های ایمنی ABS ، EBD ، CBC ، VSC ، MSR ، TCS ، HAS ,Tpms در کنار 6 ایربگ بهره میبرد که نوید بخش ایمنی مورد قبولیست.

از امکانات رفاهی GT میتوان به موارد زیر اشاره کرد که نشان میدهد تقریبا با خودروی کاملی از نظر آپشن سرو کار داریم ، اما نسبت به برخی رقبا کمبود هایی دارد....

شیشه های ضد اشعه (UV)،ظرفیت صندوق عقب 485 لیتر با قابلیت افزایش،سان روف دوحالته،آینه های برقی مجهز به سیستم گرمکن،روکش صندلی ها و غربیلک فرمان از چرم ضد لغزش،صندلی های عقب مجهز به سیستم (ISO Fix)
سیستم صوتی، صفحه لمسی، بلوتوث، ورودی های AUX,USB به همراه 6 بلندگوی،برف پاکن های (Boneless) مجهز به قابلیت تنظیم اتوماتیک عملکرد براساس سرعت خودرو،چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع نور، چراق بدرقه،کروز کنترل،دی لایت، سنسور و دوربین دید عقب و.....

تجربه رانندگی

دیگر نوبت به تست قابلیت های فنی ام جی GT رسیده، سوییچ را چرخانده و استارت میزنیم ، دنده را در حالت درایو قرار داده و به آرامی شروع به حرکت میکنیم....اولین چیزی که جلب توجه میکند،عایق بندی بهتر کابین نسبت به ام جی 6 و برقراری سکوت رضایت بخش در داخل GT است.فرمان برقی خودرو هم بسیار نرم بوده و حس خوبی القا میکند. خبری از ضربه زدن گیربکس حین تعویض دنده هم نیست و جعبه دنده به خوبی به وظیفه خود عمل میکند...

علیرغم طراحی اسپرت ، تعلیق GT بسیار نرم عمل میکرد و به طور کل آرامش کابین خوب ارزیابی میشد. کم کم شروع به فشردن بیشتر پدال گاز می کنیم، شتاب گیری در دورهای میانی به لطف گشتاور مناسب موتور، بسیار رضایت بخش بود،هرچند در شتاب گیری از حالت سکون،تاخیر ناچیزی از واکنش توربو حس میشد....،ناگفته نماند صدای اگزوز این ام جی جوان ،توجه اکثر افراد حاضر در کنار پیست را به خود جلب کرده بود...

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

به محض اینکه با سرعت بالا وارد اولین پیچ شدیم،اولین نکته منفی سواری GT نمایان شد و خودرو در مانور ها و پیچ های شدید،دچار کم فرمانی میشد که علت آن به نظر تقسیم وزن نامناسب و البته تعلیق یکپارچه عقب می رسید.

به دلیل نرمی تعلیق و بازی خوب کمک ها، همچنان چسبندگی لاستیک ها حفظ شده بود،اما در کل از نظر هندلینگ و قدرت مانور،ام جی GT کار سختی مقابل رقبای قدرتمند و با سابقه اش خواهد داشت. هرچند که این مسئله در استفاده روزمره احتمالا دیده نخواهد شد.

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

ترمز های GT قدرت خوبی داشتند و به خوبی این سدان 1350 کیلویی را مهار میکردند، اما باز هم به دلیل نرمی تعلیق و تقسیم وزن خودرو، در ترمزگیری های شدید در سرعت های بالا، دماغه خودرو اصطلاحا دایو زیادی داشت و به سمت پایین متمایل می شد.

سخن آخر

ام جی GT بدون شک با قیمت 115 میلیونی و باتوجه به موتور توربو، نظر مخاطبانی را جلب خواهد کرد که به دنبال خودرویی اسپرت، چابک و متفاوت باشند. باید منتظر بمانیم و ببینیم این خودرو میتواند در بازار پر تنوع این محدوده قیمتی، جایی برای خود دست و پا کند یا خیر؟

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

 تست و بررسی MG GT در پیست آزادی تهران

تست و بررسی:
امیرعطا فکری



نظرات

  • ghasem ghasem (6 آبان 1395 ساعت 18:35)

    سلام
    گزلرش خیلی خوبی بود

  • nikan nikan (5 آبان 1395 ساعت 13:15)

    بسیار متشکر بابت وب سایت خوب و اموزندتون
    امکانات وب سایتتون خیلی خوبه ممنون

  • پوریا (زاهدان سیتی) پوریا (زاهدان سیتی) (4 آبان 1395 ساعت 18:09)

    امیرعطا خسته نباشی برادر.مقاله کاملی نوشتی. احتمالا از آوانته بخوره...
    منتظر مقالات بعدی هستیم.

  • محمد محمد (4 آبان 1395 ساعت 15:47)

    سلام گزارش خیلی خوب و جامعی بود
    از این تیپ گزارشا بیشتر کار کنین

  • علی علی (4 آبان 1395 ساعت 11:56)

    خیلی عالی بود . از این گزارشها بیشتر کار کنید