1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نگامی مختصر بر MG GS

نگامی مختصر بر MG GS

1 اردیبهشت 1394
  • 1

همان‌طور که پیش از این هم گفته شد، برند پرآوازه MG از پیشینه نیک و افتخارآمیزی برخوردار است که ریشه‌های آن به 9 دهه پیش بازمی‌گردد. اما بازار بی‌رحم و رقابتی خودرو در عالم مجال نفس کشیدن را از هر سازنده‌ای ستانده است و در این هیاهوی فزاینده، نه نام مصونیت می‌آورد و نه نشان. پس از چند صباحی که این سازنده از مرزهای ورشکستگی عبور نمود، نفسی حمایت‌بخش از دیاری شرقی، روحی دوباره را در کالبد نیمه‌جان او دمید و نویدبخش شروعی دوباره برایش گشت. شاید سال 2005 میلادی را بتوان زمان رستاخیز دوباره این برند محسوب نمود، هنگامی‌که به‌واسطه شرکت سایک چین توانست به بازار خودرو مجدداً سلام گوید.

احیای دوباره این برند دستاوردهای مثبتی را برای آن به همراه داشته و در سال 2014 میلادی هم این سازنده توانست در زادگاهش – بریتانیا – بسیار بالاتر از حد انتظار ظاهر گردد و با رشد 422 درصدی فروش نسبت به سال 2013، رتبه اول را در این زمینه کسب نماید.

چندی پیش در سایت «CARNEWSCHINA» گزارش مختصری در باب این کراس اوور درج شده بود که هم‌اینک چکیده ای از آن را تقدیمتان می‌نمایم.

سرانجام فروش خودروی جدید ام‌جی GS RUI TENG در بازار چین آغاز شد. بهای این مدل از 119,700 یوآن (19,300 دلار) شروع شده و به 179,700 یوآن 28,970) دلار) ختم می‌گردد. در حال حاضر، دو پیشرانه 1.5 و 2 لیتری توربو برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این خودرو اولین کراس اووری است که ذیل نام برند مشهور ام‌جی به بازار عرضه می‌شود. برندی که هم‌اینک تحت مالکیت خودروسازی شانگهای (سایک) قرار دارد.

چیدمان داخلی این خودرو به نحو مرتب و آراسته ای صورت گرفته و از ویژگی‌های لوکس و اسپرتی هم برخوردار است. کیفیت متریال بکار رفته در آن خوب بوده و از صفحه نمایشگر LCS مناسبی نیز بهره می‌برد. علاوه به راین، از پدال‌های آلومینیمی هم در آن استفاده شده ولی دکمه‌های نصب شده بر روی فرمانش، به نحو بهت‌آوری کوچک به نظر می‌رسند.

در حال حاضر این خودرو با دو پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود، نخستین آنها موتوری چهار سیلندر، بنزینی و نیز توربو شارژ می‌باشد که 2 لیتر حجم دارد و توان خروجی و گشتاور آن به ترتیب معادل 220 اسب بخار و 350 نیوتن متر می‌باشد، این پیشرانه به همراه یک گیربکس 6 سرعته خودکار (DCT) عرضه می‌گردد و نیروی پیشرانه هم به تمامی چرخ‌های آن منتقل می‌شود. پیشرانه دیگر نیز از نوع 1.5 لیتری و توربوشارژ بوده و توان خروجی آن برابر با 167 اسب بخار و گشتاورش نیز معادل 250 نیوتن متر است، این موتور نیز به همراه یک گیربکس 7 سرعته خودکار (DCT) ارائه می‌شود، در مدل‌هایی که مجهز به نوع از این پیشرانه هستند، انتقال نیرو به چرخ‌ها به صورت سیستم 4×2 صورت می‌گیرد ولی این امکان هم فراهم است که به‌صورت سفارشی، به سیستم 4×4 تجهیز گردند. هنوز روشن نیست که چرا ام‌جی دو جعبه‌دنده متفاوت را برای این مدل در نظر گرفته است. تریم به کار رفته در بخش عقب این خودرو به رنگ مشکی می‌باشد و فضای کافی هم برای جایگیری سه سرنشین در آن وجود دارد.

طراحی بخش عقب این خودرو برای این سگمنت مناسب است. در حالی که بیشتر سازندگان خودرو در چین از تایرهای بسیار کوچکی در محصولات خویش بهره می‌برند، سایز چرخ‌ها در این خودرو مناسب است. ریل‌های سقفی به کار رفته در این خودرو قابل استفاده بوده و دنباله‌های شیشه‌های عقب نیز به نحو لطیف و دقیقی ساخته و پرداخته شده‌اند. لوگوی بزرگ MG بر روی جلوپنجره کوچک آن جای گرفته است و اجزای کرومی به کار رفته در سپرها هم تنها بخش‌هایی هستند که از مدل کانسپت MG CS به عاریت گرفته شده‌اند.

خودروی ام‌جی GS بر مبنای نسل سوم سانگ یانگ کوراندو (مدل 2010) تکوین یافته است. پیش از این تاریخ، خودروسازی SAIC، مالک و سهام‌دار کنونی برند ام‌جی، کنترل شرکت سانگ یانگ را عهده‌دار بوده است، لذا بر طبق معامله ای که جزییات آن کماکان مبهم می‌باشد، در آن دوره توانست موافقت سانگ یانگ را برای استفاده از پلت فرم کوراندو جلب نماید. نکته جالبی دیگری که از اخبار مربوط به این خودرو شنیده می‌شود آن است که منشأ سیستم تعلیق عقب این مدل هم بر مبنای نمونه‌های بکار رفته در فولکس‌واگن تیگوآن می‌باشد. لازم به گفتن نیست که در حال حاضر، خودروی تیگوآن به صورت مشترک در مجموعه خودروسازی شانگهای – فولکس‌واگن تولید می‌شود. شرکت ام‌جی، پلت فرم به کار رفته در کراس اوور GS را با نام SSA خطاب می‌نماید. ابعاد این خودرو در بخش‌های طول/عرض/ارتفاع معادل 4500/1855/1699 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن نیز معادل 2650 میلی‌متر است. ابعاد خودروی سانگ یانگ کوراندو- که این مدل بر مبنای آن تکوین یافته است – در نواحی طول/عرض/ارتفاع معادل 4410/1830/1675 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن نیز معادل 2650 میلی‌متر است.

خودروی MG GS RUI TENG در طول پروسه تکوین و توسعه خود با نام‌های متفاوتی معرفی شده است. پیش از آن که خودروی مذکور با نام مورد اشاره به بازار چین معرفی گردد، پسوندهای چون GTS،CS و GTS را بر روی خود دیده است. جالب اینجاست که در یکی از مکان‌هایی که این خودرو به نمایش درآمده بود، فاقد هرگونه نام ونشانی در بخش پشتی خود بوده است، آیا این اغتشاش در نام‌گذاری مجدداً تکرار خواهد شد؟ احتمالاً خیر. زیرا سرانجام این خودرو با همین نام در وب‌سایت رسمی شرکت و در بخش SUV های آن جای گرفته است.

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

 نگامی مختصر بر MG GS

منبع پدال


نظرات

  • حسین معمار حسین معمار (1 اردیبهشت 1394 ساعت 09:45)

    عالیه عالیه.اما اگه بیاد ایران نمونه 1.5 لیتری میاد.من موندم چرا همیشه ضعیفترین رو انتخاب میکنن.چرا مثلا تا صقف که 2.5 لیتره انتخاب نمیکنن؟البته این که 2 لیتریه.شاید این براشون بیشتر سود داره..