1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی مرسدس بنز cls400، خودرویی همیشه خاص

بررسی مرسدس بنز cls400، خودرویی همیشه خاص

17 دی 1395
  • 0

خودروی مورد آزمایش با رنگ مشکی ذغالی و مجهز به کیت لاین پلاس AMG به ارزش ۳۴۹۰ دلار می‌باشد. اولین نکته ای با دیدن مرسدس بنز CLS400 2016 جلب نظر می‌کند طراحی بیرونی جذاب، منحصر به فرد و خوش استایل آن است. در واقع این یکی از زیباترین طرح هایی است که می‌شود با ورق های فلزی اجرا کرد اما باید دید آیا در مقابل بدست آوردن این زیبایی چیزی را از دست خواهیم داد؟

 بررسی مرسدس بنز CLS400 2016 ؛ خودرویی کماکان خاص

خودروی مورد آزمایش با رنگ مشکی ذغالی و مجهز به کیت لاین پلاس AMG به ارزش ۳۴۹۰ دلار می‌باشد. این کیت شامل رینگ های آلیاژی ۱۹ اینچی، اسپویلر عقب روی درب صندوق و شیشه های عقبی دودی می‌باشد که این مورد آخری به ابهت خودرو افزوده است.

 بررسی مرسدس بنز CLS400 2016 ؛ خودرویی کماکان خاص

نمای ظاهری با جلوپنجره مشبک مرسدس با ۲۴۹ نقطه الماس مانند و چراغ های LED مولتی بیم فرمی مدرن دارد. چراغ های عقب نیز با فرم الماس مانند خود جلوه خاصی به این بخش خودرو داده و یادآور نسل اول CLS در سال ۲۰۰۴ می‌باشند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد نسل دوم CLS که در بین محصولات مرسدس بنز بی نظیر می‌باشد این است که کد این مدل (W128) یک شماره پایین تر از کد نسل قبلی (W129) بوده و گویا نسل فعلی قدیمی تر از نسل گذشته است !

 بررسی مرسدس بنز CLS400 2016 ؛ خودرویی کماکان خاص

اما همانطور که گفتیم این ظاهر فریبنده نباید موجب عجله در تصمیم گیری شود؛ چرا که انحنای سقف در عقب و ضخامت ستون C موجب شده فضای سرنشینان عقب محدود شده و این سدان کوپه به یک اتومبیل ۴ نفره و نه ۵ نفره تبدیل شود. فرم سقف علاوه بر اینکه فضای سر سرنشینان عقب را محدود کرده (به ویژه در صورتی که بخواهید سر خود را به تکیه گاه تکیه دهید) موجب کاهش ارتفاع دربهای عقب نیز شده و ورود و خروج را نیز دشوار نموده است. البته محدودیت فضا در عقب فقط به سر و شانه ها ختم نشده و فضای کافی برای پاها نیز وجود ندارد. با توجه به اینکه CLS فعلی از پلتفرم نسل قبلی E کلاس (W212) بهره می‌برد طول دو محور ۶۵ میلیمتر کمتر از نسل فعلی E کلاس و ۱۶۱ میلیمتر کمتر از S کلاس بوده وفضای صندلی های عقب قربانی این موضوع گردیده است.

 بررسی مرسدس بنز CLS400 2016 ؛ خودرویی کماکان خاص

البته در کنار این چالش فضاهای زیادی برای قرار دادن اشیا در عقب وجود دارد. دو جافنجانی در انتهای کنسول وسط و دو جیب نقشه در پشت صندلی های جلو و در صورتی که این مقدار کافی نباشد با خواباندن تکیه گاه بازو دو جافنجانی دیگر نیز اضافه خواهد شد. در کنار اینها یک خروجی برق ۱۲ ولت نیز برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است. اما با همه این تفاسیر اگر راحتی سرنشینان عقب برای مهم است از خرید CLS صرف نظر کنید.

 بررسی مرسدس بنز CLS400 2016 ؛ خودرویی کماکان خاص

فضای داخلی در جلو وضعیت بهتری دارد اما با توجه به اینکه با یک کوپه طرف هستیم ارتفاع صندلی ها و موقعیت قرارگیری سرنشینان اندکی بالاتر از حد معمول به نظر می‌رسد و علاوه بر آن فضای زیادی برای قرار دادن اشیا وجود ندارد. یک کیسه توری در کنار کنسول وسط قرار دارد اما داشبورد حتی به اندازه قرار گرفتن راهنمای خودرو نیز جا نداشته و به همین علت راهنما را باید در جیب پشتی صندلی های جلو بیابید.

از بحث کمبود فضا که بگذریم سایر موارد در داخل بی عیب و نقص است. کابین اگرچه هنوز همان فرم قدیمی را دارد اما در مقایسه با رقبا هنوز جذابیت های بالایی داشته و به خصوص کیفیت مونتاژ عالی و جنس مرغوب بخش های مختلف به ارزش های آن افزوده است.

صندلی و فرمان انتها تخت خودرو از چرم ناپا با دوخت قرمز رنگ پوشیده شده اند و کمربندهای ایمنی سرخ رنگ نیز جذابیت های خود را دارند که همه اینها بخشی از پکیج لاین پلاس AMG است که توضیح داده شد. همانند فیس لیفت های اخیر مرسدس در CLS نیز کنترل های تهویه مطبوع و دکمه های پخش صوت با یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی با کیفیت بالا روی داشبورد جایگزین شده اند. صندلی های جلو نیز کاملا راحت بوده و اگر به دنبال رفاه بیشتر هستید با پرداخت ۱۸۰۰ دلار می‌توانید آنها را به ماساژور و تهویه مطبوع مجهز کنید.

 بررسی مرسدس بنز CLS400 2016 ؛ خودرویی کماکان خاص

صندوق عقب با حجم ۵۲۰ لیتر فضای کافی برای قرار دادن چمدان ها در اختیار قرار می‌دهد. در صورت نیاز به فضای بیشتر می‌توانید صندلی های ردیف عقب را نیز تا کنید (البته نه تا انتها). هرچند در صورت خرید CLS نباید مسافرت رفتن انتظار اصلی شما از خودرو باشد.

اما به جایی می‌رسیم که CLS400 نقاط قوت اصلی خود را به نمایش می‌گذارد؛ یعنی موتور V6 تویین توربو با ۳ لیتر حجم، ۳۲۸ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور. نبض موتور همچنان منظم و پرقدرت می‌زند و نیاز اتومبیل را تامین می‌کند. حداکثر گشتاور در دورهای ۱۲۰۰ تا ۴۰۰۰ در اختیار راننده است، بنابراین نیاز به فشار زیادی روی پدال گاز نمی‌باشد.

مرسدس بنز در خصوص مصرف سوخت CLS ارقام ۸ لیتر در صد کیلومتر را برای مصرف ترکیبی و ۱۰٫۹ لیتر را برای مصرف شهری اعلام کرده است. در جاده نیز در صورت دور موتور را خیلی بالا نبرید می‌توان به رقم ۶ لیتر در صد کیلومتر دست یافت. مرسدس بنز CLS400 2016

 بررسی مرسدس بنز CLS400 2016 ؛ خودرویی کماکان خاص

خودرو در هنگام روشن شدن بطور پیش فرض روی حالت کامفورت قرار دارد اما طبیعتا برای پی بردن به جذابیت های رانندگی با CLS باید آن را روی حالت اسپرت قرار دهید، هرچند در این حالت نیز کیفیت سواری به هیچ عنوان کاسته نمی‌شود. در این حالت گیربکس ۹ دنده جی ترونیک با تعویض های سریع و در عین حال نرم خود کمک شایانی برای لذت بردن از رانندگی می‌کند. اهرم های تعویض دنده در پشت فرمان خود عامل دیگری جهت ارتقا کیفیت سواری می‌باشند. این پیشرانه و مجموعه انتقال نیرو به خوبی توانایی رقابت به آئودی A7 فست بک و بی ام و سری ۶ گرن‌کوپه را دارا هستند.

قیمت CLS400 140400 دلار بوده که با قیمت ۱۳۹۹۰۰ دلاری E400 2017 تفاوت چندانی ندارد. با توجه به اینکه E400 بر روی پلتفرم جدید و با امکانات بروزتر تولید شده و توان موتور آن با CLS یکسان است ‌‌می‌تواند روی فروش این سدان کوپه تاثیر منفی داشته باشد. به خصوص اینکه فضای سرنشینان در E کلاس از هرنظر بهتر از CLS است. شاید به عنوان یک انتخاب عاقلانه E400 2017 معقول تر باشد اما جذابیت های ظاهری CLS 2016 و خاص بودن آن چیزی نیست که همه به سادگی از کنار آن بگذرند.

منبع:دنیای خودرو



نظرات