1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. ملاقات با مرسدس S63 AMG کوپه در شیراز

ملاقات با مرسدس S63 AMG کوپه در شیراز

25 مرداد 1394
  • 0

کمتر از چند ماه از ورود خودرو S63 سدان نگذشته بود که حذف ۲درِ آن توانست یک طراحی منحصربه‌فرد به نمایش بگذارد‌. درک محصول کوپه S63 برای شنوندگان یک طراحی مسخره و خنده‌دار می‌ساخت اما با دیدن عکس‌های آن چشم‌ها گرد می‌شد و مبهوت طراحی آن می‌شدند. این بار آزمایش رانندگی را به خودرو خاص مرسدس بنز اختصاص دادیم و برای اولین بار در ایران آن‌هم در شهر شیراز صدای قل‌قل اگزوز‌های این هیولای چهارچرخ را درآوردیم. مرسدس بنز S۶۳ Coupe AMG ۴MATIC تولید سال ۲۰۱۵ خودرو مورد نظر است؛ S کلاس سدان در سال ۲۰۱۴ توانست ۱۷.۶۳۸ دستگاه فروش داشته باشد و این در حالی بود که در سال قبلش تنها ۸.۷۳۶ دستگاه از آن فروش رفت‌. تغییر ظاهر مرسدس بنز اس-کلاس در نرخ فروش و آمار آن تأثیر فراوان داشت و حالا تصور کنید یک محصول جدید با ظاهری متحیرکننده از دل این کمپانی معتبر وارد بازار جهانی شود!

پیشرانه خودرو S63 AMG با کد M157 در سال 2011 روی S63 ،‌CL63 ،‌CLS63 و E63 قرار گرفت. این پیشرانه 8 سیلندر 5461 سی‌سی تویین توربو (5.5L BiTurbo) ‌روی خودرو‌ CL63 و S63 با حداکثر قدرت 536 اسب بخار در موتور 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 800 نیوتن متر در دور موتور 2000 تا 4500 دور در دقیقه و با پکیج AMG Performance حداکثر قدرت 563 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 900 نیوتن متر در 2500 تا 3750 می‌رسید. پیشرانه M157 ‌روی خودروهای E63 و CLS63 حداکثر توان 525 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر را رقم می‌زد و حداکثر قدرت نمونه پکیج AMG Performance به 557 اسب بخار و گشتاور به 800 نیوتن‌متر یعنی 100 نیوتن‌متر بیشتر از نمونه استاندارد برایشان رقم می‌خورد. در سال 2014 با تغییراتی که ایجاد شد E63 و CLS63 توانستند در حالت استاندارد حداکثر قدرت 557 اسب بخار با گشتاور 720 نیوتن‌متر را تعیین و با پکیج AMG حداکثر قدرت 585 اسب بخار با 800 نیوتن متر حداکثر گشتاور را به رخ بکشند.

خودرو S63 کوپه مدل 2015 با موتور 8 سیندر تویین توربو، 32 سوپاپ و حجم 5461 سی‌سی می‌تواند حداکثر توان 585 اسب بخار را در دور موتور 5500 دور در دقیقه برای این خودرو به ارمغان آورد و با پشتیبانی گیربکس AMG Speed Shift MCT هفت‌سرعته حداکثر گشتاور 900 نیوتن‌متر را تقدیم چهار چرخ این خودرو 4MATIC کند تا بتواند شتابی درخور محصولی نیروگرفته از AMG به نمایش در‌آورد.لازم به ذکر است که این گیربکس با نمونه دو‌کلاچه خودرو‌ مرسدس بنز SLS متفاوت است.در رابطه با موضوع شتاب این خودرو باید گفت که مرسدس بنز S63 کوپه 4MATIC با وزن خالص 2070 کیلوگرمی خود می‌تواند در 3.9 ثانیه عدد 100 کیلومتر را فتح کند و در این نمونه،آخرین سرعتی که بتوان تجربه کرد 300 کیلومتر در ساعت است.مصرف سوخت ترکیبی مرسدس بنز S63 کوپه 4MATIC بر اساس وزنش و قلب پر قدرتش ؛ 10.3 لیتر در 100 کیلومتر است و با استاندارد آلایندگی EURO6 عملکرد بالا‌، کارایی مناسب و سازگار با محیط زیست به هیچ عنوان شک به دل خریدار وارد نخواهد کرد‌. مصرف شهری این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر در شهر برابر 14.2 لیتر و مصرف جاده‌ای آن 8 لیتر است؛ یعنی تصور کنید با موتور 8 سیلندر 5.5 لیتری تویین توربو تنها 2.5 لیتر بیشتر از خودرو 206 تیپ 2 در جاده می‌سوزاند.

نفسگیر و غیر‌قابل مقاومت

ساخت‌‌و‌ساز چارچوب این محصول مرسدس بنز با استفاده از یک باتری لیتیوم یون‌، اجرای سبک جدید برای آلیاژ رینگ‌ها و استفاده از سیستم ترمز کامپوزیت توانستند 65 کیلوگرم از وزنش کم کنند تا شاهد عملکرد راهبردی صعودی باشیم‌. علاوه بر این، استفاده از آلیاژ آلومینیومی برای پوست بیرونی خودرو برای کاهش وزن امتیاز ویژه‌ای دارد‌.یک خودروی فوق‌لوکس با حذف 2در به یک خودروی لوکس اسپرت تبدیل شد‌. با طرح خطوط روی بدنه آن به جرأت باید گفت نکته برجسته‌ای در افزایش آیرودینامیک S کلاس کوپه است‌. در جلو ‌روی پیش‌رادیاتور مشبک آن 2 تیغه کروم و مشکی رنگ کشیده شده (دو‌طرف آرم مرسدس بنز) و نام AMG روی تیغه سمت راست به‌طور سه‌بعدی حک شده تا بیننده متوجه شود بنز S کوپه روبه‌رویشان تحت سلطه AMG است‌. بال کروم‌رنگ زیر سپر جلو کمک بسزایی در کاهش گردش هوا در زیر خودرو می‌کند تا شکاف خودرو در شتاب‌گیری و ثبات آن در سرعت بالا را به نحو احسنت انجام دهد و در ادامه دهانه‌های ورودی هوایی را تحت پوشش گرفته که وظیفه خنک‌سازی دیسک‌های جلو به‌علاوه محفظه موتور را بر عهده دارد.

استفاده از 16 چراغ LED در چشمان اخموی S63 کوپه به عنوان Day Light (چراغ روز) جای تحسین داشت‌. استفاده از طرح فیبرکربن ‌روی آیینه‌های جانبی مجهز به سیستم هشدار‌دهنده فاصله خودرو به‌علاوه رکاب آن کمی رخ خودرو را تغییر داده بود و جای هیچ حرفی باقی نمی‌گذاشت‌. تعویض رینگ‌ها توسط مالک از نمونه 19 اینچی به 20 اینچی آنچنان به چشم نمی‌آید اما رینگ‌های 19 اینچی 10 پره‌ای S63 Coupe با رینگ‌های فعلی دنیایی تفاوت دارد و اگر کسی آنها را ندیده باشد، درک این موضوع کمی برایش سخت است.

سیستم ترمز Brake Assist در این خودرو توسط آنالیز دوربین‌های استریو عمل می‌کند که با وسعت دید کوتاه (30 متر)، متوسط (60 متر) و بلند (200 متر) خطر احتمالی را حدس زده و با کمتر شدن فاصله به آن ابتدا یک LED اخطار قرمز رنگ روشن می‌شود و در صورتی که راننده واکنش نشان ندهد به‌صورت اتوماتیک ترمزگیری صورت می‌گیرد. در عقب خودرو نوار نازک کروم‌رنگ الهام گرفته از چهره جلو‌، عرض عقب آن‌را طی کرده و در زیر آن چراغ خطرهای منحصر‌به‌فرد کشیده قرار گرفته است‌. در وسط جفت چراغ ستاره سه‌پر مرسدس بنز می‌درخشد و همانطور که پایین‌تر نگاه کنید در سمت چپ مدل خودرو (S63 4MATIC) و در آن‌طرف نام AMG خودنمایی می‌کند. روی دو طرف سپر عقب دو خروجی هوای گرم با برش باریک دیده می‌شود‌. زیر سپر عقب خروجی اگزوز‌های کروم‌رنگ دو قلو AMG همانند آهنربایی دل همه نوع سلیقه را می‌برد و صدای قل قل آن موی بدنتان را سیخ می‌کند و در زیر آنها اسپویلر مشکی‌رنگی با خطوط عمودی روی آن تعبیه شده که با عبور هوا و هدایت آن در خط مستقیم حالت چرخشی هوا پشت خودرو (در حال حرکت یا شتاب‌گیری) را به حداقل برساند و ثبات رانندگی را به ارمغان آورد‌. سیستم اگزوز اسپرت AMG مطابق با نیازهای راننده قابل تغییر است و به راحتی می‌توان با فشردن یک دکمه صدای خفه آن‌را به غرشی نفسگیر تغییر داد؛ یعنی زمانی که نحوه رانندگی در حالت «C» (کنترل بهره‌وری)‌، دریچه در بیشتر مواقع بسته است که در این صورت صدای 8 سیلندر موتور biturbo، در هاله‌ای از سکوت است اما در حالت «S» (ورزشی) و «M» (دستی)‌، دریچه‌های خروجی باز و صدای موتور با روح و روان شنونده بازی می‌کند.

اسپرت با تلفیق نفسگیر لاکچری

بازکردن درِ این خودرو را می‌توان به شکافتن معدن سنگ با ارزش تشبیه کرد. دوخت‌های دوبل دقیق روی داشبورد به علاوه برش‌های صندلی چرم سوراخ‌دار به حدی لذت‌بخش است که بعد از ساعت‌ها رانندگی هیچ‌گونه خستگی احساس نخواهد شد‌. دریچه‌های تهویه هوای دایره‌ای‌شکل نقره‌ای این خودرو برای سرنشینان جلو به 6 عدد تقسیم شده و ردیف عقب می‌توانند از 2 دریچه تهویه وسط کنسول میانی استفاده کنند‌. دکمه‌های نقره‌ای کوچک دایره‌ای‌شکلی در کنار دریچه‌ها تعبیه شده تا سرنشین بتواند با فشردن آن دریچه مورد نظر را غیرفعال کند. در زیر دریچه‌ها دکمه‌های تنظیم‌کننده در یک خط منحنی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و سرنشینان جلو به‌صورت مجزا می‌توانند قدرت و میزان دمای مورد نظر را برای خود تنظیم کنند. شما قادر خواهید بود بنا به سلیقه خود رنگ نورپردازی داخلی را در 7 رنگ مختلف تغییر دهید. استفاده از متریال باکیفیت و قالب یکپارچه داشبورد درون S63 AMG را به یک خودرو لوکس اسپرت تبدیل کرده و با جا دادن یک صفحه نمایش 12.2 اینچی رنگی روی آن کلیات موضوع را تایید می‌کرد‌.

صندلی‌های اسپرت جلو (سرنشین و راننده) با کیسه‌های فعال هوا در طرفین (حتی با نبستن کمربند) با تنظیم الکتریکی 10 حالته‌، مجهز به سیستم گرمکن و سردکن (3 درجه) و 3 حافظه برای ذخیره‌سازی بهترین وضعیت صندلی‌ها ‌روی در تعبیه شده‌اند. طراحی نفیس کنسول وسط و حک شدن نشان AMG روی آن فضای داخلی شکیلی رقم زده است. دکمه‌های تنظیم ارتفاع‌، حالت سیستم تعلیق (بهینه‌، اسپرت)‌، تعویض نحوه عملکرد گیربکس (بهینه‌، دستی و اسپرت)‌، ماساژور صندلی‌ها‌، نویگیشن‌، تلفن و‌... مانند یک نیم دایره به دور هم گرد‌آوری شده بودند و البته صفحه لمسی نوآورانه جدید مرسدس بنز با یک صفحه مشکی‌رنگ روی کنسول میانی گنجانده شده است‌.

با نشستن پشت فرمان متوجه حضور در یک کابین متفکرانه خواهید شد و دیدن دکمه‌های مختلف در جای جای اتاق شاید کمی ذهنتان را درگیر کند اما خوشبختانه با دیدن شکل‌های ساده آن متوجه کاربردش در عملکرد رانندگی خواهید شد مثلا دکمه‌های فرماندهی اتوماتیک‌، هشدار‌دهنده بین خطوط (Keeping Lane)، سنسورهای پارک‌، دوربین 360 درجه‌، دوربین دید در شب و هشداردهنده اطلاعات در سمت چپ فرمان روی داشبورد قرار گرفته‌اند‌. ارگونومی خاص بنز S کلاس کوپه کار را برای راننده آسان کرده و دسترسی به هر کدام از تنظیم‌کننده‌ها به‌راحتی صورت می‌گیرد‌. طراحی متمایز صفحه کیلومتر دیجیتالی مرسدس بنز S کلاس تزریق DNA تکنولوژی در روح و روان این خودرو است و حتی در وسط آن یک خط عمودی با 3 دکمه برای تنظیم ارتفاع سر صندلی‌، تنظیم پرده عقب و همچنین کنترل سیستم فعال کمربند ایمنی است. با این دکوراسیون داخلی لوکس اسپرت و استفاده از طراحی خاص فیبرکربن‌، جای هیچ‌گونه حرفی باقی نمی‌گذارد و تنها می‌توان گفت خوش به سعادت کسی که رانندگی با آن‌را تجربه می‌کند.

DNA بی‌همتا برای جواهر کمیاب

شاید در کوچه یا منطقه محل سکونت شما سرعتگیرهای مرتفعی با آسفالت شکل داده شده‌ و نگران سپر خودروی فوق‌لوکس‌تان هستید‌، اما با تکنولوژی تنظیم ارتفاع، این موضوع مرتفع شده و می‌توانید با فشردن دکمه تعبیه شده روی کنسول میانی ارتفاع خودرو را تا 30 میلی‌متر افزایش دهید البته این مورد تا سرعت 80 کیلومتر در ساعت صادق است و اگر از مرز 80 کیلومتر بگذرد پس از 3 دقیقه به‌طور اتوماتیک ارتفاع خودرو به حالت نرمال تغییر حالت خواهد داد‌.

حال در ذهنتان تصور کنید دنبال جای پارک می‌گردید و یک فضای پارک مشاهده می‌کنید که برای جای دادن طول 5044 میلی‌متری خودروتان دچار شک و تردید می‌شوید. آن وقت شما می‌توانید توسط دوربین‌های زیر آیینه‌های جانبی‌، دماغه خودرو و همچنین دوربین عقب که در زمان فعال کردن (حتی دنده عقب) لوگوی دایره‌ای مرسدس بنز بالا می‌آید و از زیرش دید مناسب را در صفحه نمایش روبه‌رویتان نشان می‌دهد و در کل دوربین چهار طرف خودرو (دوربین 360 درجه) را با فشردن دکمه 360 در سمت چپ فرمان فعال کنید و بدون کوچک‌ترین وقفه پارک دوبل خود را طبق تصویر روی مانیتور وسط انجام دهید و دیگر برای تنظیم خودرو کنار جویِ آب نیاز به پایین آوردن آیینه یا در باز کردن سرنشین کنارتان نخواهید بود‌. در مدل جدید آن برای اولین بار در جهان تکنولوژی‌ای به‌نام Magic Body Control را مورد استفاده قرار داد که توسط آن خودرو از طریق دوربین‌های استریو (2 دوربین پشت آیینه وسط)، سطح جاده را آنالیز کرده و بر اساس ناهمواری‌ها و دست‌اندازهای پیش رو، ارتفاع و عملکرد سیستم تعلیق خودرو را تغییر می‌دهد (سیستم تعلیق بر اساس آنالیز دوربین ها برای بهترین واکنش نسبت به نوع دست انداز پیش رو آمده می شود) و در عرض چند ثانیه پس از عبور از مکان مورد نظر به‌صورت اتوماتیک به ارتفاع و عملکرد استاندارد بر‌می‌گردد تا کمترین ضربه به اتاق وارد شود و آرامش سرنشین پابرجا بماند.سیستم دیگری که ‌روی خودرو کاملا فعال است، سیستم AIRMATIC است که سیستم تعلیق بادی را تحت کنترل دارد و براساس سرعت خودرو به‌صورت اتوماتیک ارتفاع را تغییر می‌دهد؛ مثلا یکی از کارایی‌های این سیستم، کاهش 20 میلی‌متری ارتفاع خودرو در سرعت‌های بیش از 120 کیلومتر است که مقاوت خودرو در برابر جریان هوا را به حد چشمگیری کاهش می‌دهد و ثبات خودرو در سرعت‌های بالا را افزایش خواهد داد.

سیستم کنترل حرکت بین خطوط که روی این خودرو تعبیه شده از سرعت بیش از 60 کیلومتر فعال می‌شود و در صورتی که راننده دقت کافی نداشته باشد، ابتدا با آلارم به او هشدار داده خواهد شد و در صورت ادامه بی‌توجهی وی، با فرماندهی اتوماتیک فرمان خودرو به بین خطوط هدایت می‌شود و استفاده از این سیستم برای طولانی‌مدت توسط شرکت مرسدس بنز پیشنهاد نمی‌شود‌. با سیستم کنترل فاصله خودرو که توسط دسته سمت چپ فرمان فعال می‌شود، می‌توان فاصله را با خودرو‌ جلویی تنظیم کرد و در زمان کاهش سرعت‌، به‌صورت پله‌ای عمل ترمزگیری اجرا شود تا در فاصله تعیین شده قرار گیرد‌.

این خودرو مجهز به سیستم HOLD است تا راننده بتواند در زمان توقف با آنکه گیربکس در حالت D است، با فشردن پدال ترمز تا انتها، سیستم HOLD را فعال کند و مانند ترمزدستی خودرو در جای خود متوقف شود و برای شروع دوباره حرکت می‌تواند پدال ترمز را برای بار دیگر تا انتها بفشارد تا حالت HOLD غیر‌فعال شود و البته با فشردن پدال گاز هم این حالت غیرفعال می‌شود. سیستم‌های ECO این خودرو که قابلیت خاموش/ روشن کردن موتور را داشت، یکی دیگر از خصوصیات محصولات مرسدس بنز است تا در توقف‌ها با قرار‌گرفتن چند‌ثانیه‌ای پای راننده ‌روی پدال ترمز، موتور ماشین خاموش شود و بلافاصله بعد از رها شدن آن به فاصله زمانی کوتاهی در حد یک ثانیه، موتور روشن شود برای ‌ادامه حرکت.

گیربکس 7 سرعته اتوماتیک MCT این خودرو تغییر‌پذیر است و با نیاز راننده می‌تواند در 3 حالت حرکتی«C»ا (Comfort= بهره‌وری کنترل)، «S»ا (Sport= ورزشی) و «M»ا‌(Manual= دستی) پیکربندی شود و به‌طور استاندارد حالت ECO Mode ‌روی آن نصب شده است‌. خودروS63 کوپه چهارچرخ متحرک قابلیت آن‌را دارد تا در جاده‌های خیس و برفی توسط یک کلاچ چند دیسک با اثر قفل کردن تا 50 متر نیوتن برای کشش بهتر و افزایش نیروی اصطکاکی هرچهار چرخ روی برف و یخ ایمنی خودرو را تضمین کند.

درون خودرو نشستیم و دکمه استارت الکتریکی این جواهر کمیاب را فشردیم تا جانی دوباره به قلب 8 سیلندر آن ببخشیم‌. با روشن‌شدن خودرو عقربه‌های سوزنی قرمز صفحه کیلومتر و چراغ‌های هشدار‌دهنده نمایان شدند که نام AMG در سرعت‌سنج 330 کیلومتری آن بسیار خوش‌ذوق طراحی شده بود‌. پس از روشن شدن خودرو دسته نگه‌دارنده کمربند ایمنی‌، نوار کمربند را جلو آورد تا راننده (همچنین برای سرنشین) دست رد به این تعارف نزند و ایمنی را ترجیح دهد‌. یادآور شویم که در این خودرو هم از سیستم مکش در استفاده شده است‌.

صندلی‌های خوش‌فرم آن و در دست گرفتن فرمان قطور آن 100‌درصد از حس تسلط ‌روی زمین را القا می‌کرد و در آن حالت شما برای لحظه‌ای در فکر فرو می‌روید و این جواهر را با کلی هیجان برای خود تحلیل می‌کنید‌. در مسیرهای مختلف و آسفالت‌های استاندارد یا غیر‌استاندارد توانمندی سیستم تعلیق را محکم بر پیشانی رقبا می‌زند‌. نرمی آن ناشی از تعبیه شدن سیستم AirMatic است و مطمئنا سیستم تعلیق چند‌نقطه‌ای آن در ثبات خودرو هنگام عبور تک‌تک چرخ‌های آن از دست‌اندازها مؤثر واقع شده است‌.‌ در S63 کوپه حتی اگر کمربند ایمنی تان را هم نبندید باز هم در پیچ ها کوچک ترین تغییری در محل نشستنتان به وجود نمی آید چرا که در هنگام پیچیدن در پاسخ به میزان گریز از مرکز ، عضلات طرفین صندلی باد می شوند و بدن سرنشین را در بر می گیرند.برند Burmester سیستم صوتی استاندارد اس-کلاس کوپه را طراحی کرده است و در حالت پایه از 13 بلندگو با خروجی 590 وات بهره می‌برد اما در حالت آپشنال تعداد بلندگو‌ها به 24 عدد با خروجی 1540 وات می رسد (حتی در کنار کمربند ایمنی یعنی نزدیک گوش‌ها)‌. در این خودرو از سیستم صوتی آپشنال استفاده شده بود و با افزایش صدا تا بالاترین حد هیچ‌گونه صدای ناخوشایندی شنیده نمی‌شود و شفافیت صدا به‌علاوه لرزش ناشی از بیس(BASS) سیستم صوتی حسی ناباور‌انه به شما می‌بخشد. نحوه عملکرد سیستم تعلیق خودرو را به حالت اسپرت تغییر دادیم و براساس گفته کمپانی سازنده با فشردن دکمه اسپرت ارتفاع خودرو 10 میلی‌متر کاهش یافت‌.در این وضعیت کمی حضور چرخ‌ها ‌روی آسفالت محسوس بود و از ابر‌نوردی(!) پایین آمدیم اما هنوز هم خیلی از سری 7 ب‌ام‌و نرم‌تر بود‌. پس از آن حالت رانندگی را با فشردن دکمه روی کنسول به اسپرت تغییر داد‌یم و قبل از فعال‌کردن این وضعیت رانندگی دنده‌ها بسیار نرم بود و در دور پایین موتور تعویض می‌شد اما در این وضعیت مدت زمان توقف گیربکس در دنده مورد نظر بیشتر می شود‌. چنین سبک رانندگی برای شیطنت و کل کل‌های خیابانی کاملا معقول است اما پیشنهاد می‌کنیم با هم‌قد خودتان گاز دهید نه آنکه با دیدن یک زانتیا در حال سبقت از راست شما هم جفت معکوس دهید تا خودتان را ثابت کنید‌، حتی پورشه پانامرا 4s هم‌قد این خودرو نیست و نمونه توربو آن‌هم مغلوب شما خواهد شد‌.

تقسیم نیروی بین دو محور این خودرو 33درصد جلو و 67 درصد عقب است و براساس داده‌ها در زمان لانچ‌کردن شاید هرزگردی صورت گیرد و برای گرفتن شتاب صفر تا 100 خودرو را در مناسب‌ترین حالت برای ثبت یک عدد فوق‌العاده قرار دادیم‌. هیجان آنکه بخواهیم یک خودرو فوق‌لوکس اسپرت را گاز دهیم، گروه را دگرگون کرده بود و همه در جای خود ایستادند تا شاهد لانچ خودرو S63 Coupe AMG 4MATIC 2015 باشند‌. خودرو برای کنده شدن از جای خود خیز برداشت‌، فشار به‌حدی وارد چرخ‌ها شد که دماغه و انتهای خودرو همزمان پایین‌تر از حالت استاندارد آمدند و در این حالت به‌دلیل مهار کردن قدرت در چرخ‌ها توسط فشردن محکم پدال ترمز فقط لحظه‌های معکوس به سرعت می‌گذشت‌؛ پدال ترمز را رها کردیم و با چشمک زدن چراغ زرد‌رنگ سیستم کنترل کشش (هرزگردی چرخ‌ها را نشان می‌داد) از جا کنده شد و فشار در بدن حس می‌شد‌، دنده را عوض کردیم و دنده 2 آن بدتر از ابتدای کار سرعت گرفت تا اینکه به مرز 4.32 ثانیه که رسید عقربه دیجیتال کیلومترسنج عدد 100 کیلومتر را لمس کرد‌. عملکرد وضعیت شتاب این خودرو 2 تنی به‌حدی خشونت‌وار است که اصلا به فکر اطرافیان نیست و فقط یک چیز در ذهنش حک شده و آن‌هم شلیک شدن است‌، دنده 1 با سرعت 56 کیلومتر در موتور 5750 دور در دقیقه (فرود آن در 4150 rpm) توسط شیفتر پشت فرمان دنده را عوض کردیم؛ دنده 2 در سرعت 100 کیلومتر در 6250 دور در دقیقه (فرود آن در 4250 rpm) به دنده 3 رفتیم و آن‌هم در دور موتور 6100 دور (فرود آن 4500 rpm) در سرعت 160کیلومتر در ساعت و بعد از آن‌هم دنده 4 و اتمام آن در سرعت 230 کیلومتر در ساعت و دور موتور 6250 دور در دقیقه (فرود آن در 5250 rpm) که دیگر آخر خط بود، شاید تصورش برایتان سخت باشد زیرا تمام اینها تقریبا در کمتر از 17.7 ثانیه انجام می‌گیرد و کاملا مشابه محصول سدان آن است که سال گذشته در همین روزهای تابستانی آن‌را آزمایش کردیم‌. نتیجه این آزمایش بسیار مثبت بود و اگر در ذهنتان خرید چنین خودرویی پرورش یافته، پیشنهاد می‌کنم هرچه زودتر آن‌را خریداری کنید یا حتی یک‌بار سواری با این اعجوبه میلیاردی را تجربه کنید.

 ملاقات با مرسدس S63 AMG کوپه در شیراز

 ملاقات با مرسدس S63 AMG کوپه در شیراز

 ملاقات با مرسدس S63 AMG کوپه در شیراز

 ملاقات با مرسدس S63 AMG کوپه در شیراز

 ملاقات با مرسدس S63 AMG کوپه در شیراز

 ملاقات با مرسدس S63 AMG کوپه در شیراز



نظرات