1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. مروری بر مرسدس S500 مدل 2014

مروری بر مرسدس S500 مدل 2014

28 دی 1393
  • 5

مرسدس بنز S کلاس را می توان یکی از با تجربه ترین مدل‌های کمپانی مرسدس‌بنز دانست. اگر به دنبال ریشه این خودروی لوکس بروید به مرسدس بنز Ponton خواهید رسید. خودرویی که 60 سال پیش و در دهه 50 میلادی تولید شده است. اما برای اولین بار در سال 1972 از نام S کلاس برای سدان فول سایز مرسدس بنز استفاده شد. نسل اول مرسدس بنز S کلاس با کد W116 شناخته می شد و تا سال 1980 تولید شد.

بعد از آن نسل دوم با کد W126 وارد خط تولید کمپانی مرسدس‌بنز شد. این نسل مرسدس‌بنز تا سال 1991 بیش از 10 سال بر روی خط تولید قرار گرفت. نسل سوم مرسدس بنز S کلاس در همین سال رونمایی شد. تولید نسل سوم که با کد W140 شناخته می‌شود به مدت 7 سال ادامه داشت و یک سال بعد از توقف تولید آن یعنی در سال 199 نسل چهارم روی کار آمد.این نسل S کلاس با تکنولوژی و ظاهری نو خود را برای قرن جدید آماده کرده بود. نسل چهارم Sکلاس که با کد W220 معروف است عمر چندان زیادی نداشت و در سال 2005 بعد از 6 سال تولید جای خود را به نسل ششم داد. کد نسل ششم S کلاس که معروف‌ترین S کلاس برای ما ایرانی ها است W221 بوده و تولیدش تا سال گذشته میلادی ادامه داشت.در سال 2013 بالاخره جدید‌ترین نسل S کلاس از راه رسید. خودرویی که با کد W222 شناخته می‌شد و خیلی سریع هم توانست در تعدادی محدود وارد ایران شود.

در ذیل به بررسی مرسدس‌بنز S500 مدل 2014 که در پایتخت تردد می‌کند پرداخته‌ایم:

مرسدس‌بنز S500 2014

کمپانی مرسدس‌بنز برای اولین بار به صورت رسمی، مدل S500 2014 را در سالن تحویل هواپیماهای ایرباس A380 در هامبورگ به همگان معرفی کرد. این کمپانی سه اولویت رانندگی هوشمند، فناوری کارامد و ذات لوکس برای این خودرو را بیان کرده است. مرسدس‌بنز از گذشته تا به امروز هیچ وقت ادعا نکرده است که بهترین خودروهای سدان را در جهان تولید می‌کند، اما هیچ کس منکر برتری این شرکت خودروساز بزرگ آلمانی نمی‌شود.همیشه خودروهای مرسدس‌بنز اعم از کوپه، سدان و اس‌یووی معیاری برای سنجش کیفیت در صنعت خودروسازی به شمار می‌روند. زیرا در طراحی تمامی مدل‌های آن، مهندسی روز دنیا، تکنولوژی، هنر و تجمل‌گرایی بکار رفته است.

مرسدس‌بنز S-Class 2014 خودرویی است که در مقایسه با همکلاس‌هایش و همچنین نسل قبلی خود، بسیار ساختارشکنانه و خاص پا به عرصه رقابت گذاشته است. این روند طراحی در سایر مدل‌های بنز هم نفوذ کرده و ظاهری بسیار خاص و فریبنده به تولیدات این کمپانی بخشیده است. پس از رونمایی مدل جدید Sکلاس، مدل‌های قدیمی نیز به جمع خانواده مرسدس ملحق شدند. ‌مرسدس‌بنزهای ۱۲ سیلندر S600 و S65 AMG نیز دوباره و پس از یک سال وقفه به خط تولید S-Class پیوستند. جالب‌تر اینکه خودرو کوپه S-Class پس از حدود دو دهه به خط تولید بازگشت. این کوپه مانند سدان S-Class از کابین داخلی بسیار شیک و مجلل و سواری بسیار خوب برخوردار است، همچنین دارای ظاهری صیقلی و دو درب است که در قسمت میانی ستون آن حذف شده است. همین ویژگی‌های خاص است که به مرسدس‌بنز S-Class وقار و شخصیت می‌دهد و آن را به یکی از بهترین خودروهای روی جاده بدل می‌کند. در واقع، نسل جدید سدان S-Class از نظر طراحی، کیفیت، فناوری و تجمل، یک گام جلوتر از رقبای سنتی و ارزان قیمتی چون آئودی A8 و ب‌ام‌و سری ۷ قرار دارد.

طراحی خارجی

مرسدس‌بنز Sکلاس همیشه خودرویی لوکس و باوقار بوده است، خودرویی که علاوه بر امکانات زیاد، از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. همین موضوع باعث شده است که به آن لقب کاخ متحرک را بدهند. مدل ۲۰۱۴ این خودرو با چهره‌ای کاملاً متفاوت و خشن پا به عرصه رقابت با رقیبان دیرینه خود گذاشته است.بدنه عضلانی این خودرو ابهتی دوچندان به آن بخشیده است. طراحی منحصربه‌فرد چراغ‌های جلو و عقب این خودرو یکی از دلایل جذابیت ظاهری آن شده است. همچنین چراغ‌های جلوی تمام LED که دارای نور در روز‌اند در طرفین جلو پنجره بزرگ استیل، زیبایی بی‌نظیری به این سدان لوکس بخشیده است.تفاوتی که در ابعاد این خودرو نسبت به نسل قبل خود اعمال شده است شامل تغییر در فاصله دو محور، عریض‌تر شدن به اندازه ۲۴ میلی‌متر در محور جلو و ۳۱ میلی‌متر در محور عقب است؛ که همین مساله باعث شده است که به جای فضای بیشتر بتوان امکانات بیشتری را در داخل خودرو به کار گرفت. ابعاد این سدان لوکس آلمانی در طول ۵ متر و ۱۱ سانتی‌متر، در عرض یک متر و ۸۹ سانتی‌متر و ارتفاع آن یک متر و ۴۸ سانتی‌متر و فاصله بین دو محور ۳ متر و ۱۶ سانتی‌متر است.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

طراحی داخلی مرسدس‌بنز کلاس S خیلی بیشتر از آن چیزی است که از یک خودروی لوکس انتظار دارید و شما را شگفت‌زده خواهد کرد. از نظر جادار بودن، بیش از یک متر فضا برای جای پای سرنشینان جلو و ۹۲۰ میلی‌متر فضا بین سقف تا سر سرنشینان در نظر گرفته شده است. صندلی‌های تمام چرمی این خودرو از راحتی قابل قبولی برخوردار هستند و چرم‌های روی دستگیره‌ها، درها و فرمان با دقت هرچه تمام‌تر طراحی و دوخته شده‌اند. استفاده از قطعات چوبی، تزئینات فلزی و چرم درتریم داخلی به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است و هماهنگی بسیار زیادی با طراحی توأم مدرن و کلاسیک دارد.وجود یک ساعت آنالوگ در وسط داشبورد چهره‌ای لوکس و کلاسیک به کابین بخشیده است. همچنین وجود کی پد تلفن، دو صفحه نمایش بزرگ ۱۲٫۳ اینچی با رزولوشن بالا یکی به عنوان سیستم سرگرمی و نمایش مواردی مثل نقشه و یکی برای نمایش سرعت و دور موتور و از این قبیل اطلاعات از جمله تجهیزات موجود بر روی داشبورد محسوب می‌شوند. سیستم صوتی فراگیر Burmester نیز صدای سه بعدی و با کیفیتی بسیار بالا را به گوش سرنشینان می‌رساند.

سیستم تعلیق بادی، برف پاک‌کن‌های اتوماتیک (به همراه شوینده و گرمکن تیغه‌ها)، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای به همراه سیستم تصفیه و خوشبوکننده هوا (فیلترهای هوای داخل کابین، از سیستم یونیزه بهره‌مند هستند که می‌تواند به صورت تدریجی و ملایم، عطر را نیز متصاعد کند)، صندلی‌های برقی جلو با قابلیت حرکت در ۱۲ جهت (به همراه گرمکن و حافظه تنظیمات)، روکش چرم، فرمان تلسکوپی برقی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، آینه الکتروکرومیک، درب‌های وکیومی، درب صندوق عقب، آفتابگیر برقی عقب و سقف پانوراما از جمله آپشن‌های موجود بر روی این خودرو است. یکی از آپشن‌های قابل توجه در Sکلاس، سیستم گرم‌کن و خنک‌کننده صندلی‌ها است که نسبت به نسل پیشین بهبود یافته و در مدل جدید حتی دسته صندلی‌ها نیز از آن بهره می‌برند. برای محفظه‌های نگهدارنده نوشیدنی‌ها نیز این سیستم بکار گرفته شده تا نوشیدنی سرنشینان را گرم یا سرد نگاه دارد.

تجهیزات ایمنی

تجهیزات ایمنی همه مدل‌های مرسدس‌بنز S-Class مدل ۲۰۱۴ عبارتند از: کنترل پایداری، ترمز ضدقفل، کیسه هوای جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای و کیسه هوای زانوی راننده و همچنین تجهیزات ایمنی الکترونیکی عبارتند از: دوربین دید عقب، سیستم‌های هشدار خواب‌آلودگی و پیشگیری از تصادف. سیستم دید در شب و دوربین دید گسترده برای پارک. نرم‌افزار mbrace موجود بر روی این خودرو دارای تجهیزات و امکانات زیر است: هشدار برخورد اتوماتیک، پیدا کردن خودرو مسروقه، دکمه درخواست تعمیرات ضروری، محدودکننده مسافت برای رانندگان نوجوان و کنترل کردن خودرو از راه دور از طریق کامپیوتر یا اپلیکیشن تلفن همراه.

قدرت و عملکرد پیشرانه

نیروی پیشرانه مرسدس‌بنز S500 مدل ۲۰۱۴ را یک موتور هشت سیلندر ۴٫۷ لیتری تأمین می‌کند که قادر است ۴۴۹ اسب‌بخار نیرو و حدود ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را در ۱۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند. این خودرو برای کسانی طراحی شده است که مشتاق رانندگی در هر شرایطی هستند. تمامی سیستم‌های به کار گرفته شده در این اتومبیل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جوابگوی تمام خواسته‌های راننده باشد.شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۸/۴ ثانیه و سرعت نهایی آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است که البته لازم به ذکر است که سرعت بر روی این عدد محدود شده است. سیستم انتقال قدرت در این خودرو توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد که قدرت تولیدی به وسیله موتور را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

 مروری بر مرسدسS500  مدل 2014

 مروری بر مرسدسS500  مدل 2014

 مروری بر مرسدسS500  مدل 2014

 مروری بر مرسدسS500  مدل 2014

 مروری بر مرسدسS500  مدل 2014

 مروری بر مرسدسS500  مدل 2014

 مروری بر مرسدسS500  مدل 2014

 مروری بر مرسدسS500  مدل 2014

 مروری بر مرسدسS500  مدل 2014

 مروری بر مرسدسS500  مدل 2014

 مروری بر مرسدسS500  مدل 2014

 مروری بر مرسدسS500  مدل 2014



نظرات

  • سلطان ماکسیما سلطان ماکسیما (28 دی 1393 ساعت 19:24)

    کشته مرده این صفحه نمایشم!! فرومنش از رو 405 خودمون کپی شده ههههههه

  • بنز e240 بنز e240 (5 آذر 1397 ساعت 19:50)

    عشق فقط بنز

  • تختگاز تختگاز (9 آذر 1393 ساعت 13:27)

    این کارهافقط ازبنزبرمیاد.برای می باخ هم استفاده کرده.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 04:21)

    وااای خدا ، این LED هایی که با نور آبی داخل کابین و طراحی داخلی نصب شده خیلی خیلی خیلی زیباش کرده این مرسدس بنز s500 زیبارو.

  • علی مسروری علی مسروری (9 شهریور 1393 ساعت 10:50)

    LOVE S500