1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

14 خرداد 1394
  • 1

در نمایشگاه اتومبیل شانگهای ۲۰۱۳، مرسدس‌بنز از کانسپت GLA رونمایی کرد که نمایش اولیه‌ای از پنجمین شاسی‌بلند این کمپانی بود و تنها چند ماه بعد، مدل تولیدی GLA به صورت رسمی در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ به جهان معرفی شد. خودروهای کلاس GLA بر اساس همان ساختار دیفرانسیل جلو تولید می‌شود که نسل جدید کلاس‌های A و B از آن‌ها استفاده می‌کنند. در بازارهایی به‌جز امریکا شرایط قدری متفاوت است، ولی مشتریان امریکایی تنها یک نوع مدل از این کلاس بهره‌مند می‌شوند و آن GLA250 است که به صورت استاندارد دارای دیفرانسیل جلو است و سیستم 4Matic نیز به‌صورت یک آپشن برای آن عرضه می‌شود.

GLA را از جلو که نگاه کنیم، یک بنز کاملاً مدرن با یک بینی متناسب، چراغ‌های مایل و از همه مهم‌تر، دارای نشانی است که در مرکز جلوپنجره‌ای با دو نوار افقی قرار گرفته است. امّا از عقب، فقط یک هاچ‌بک است که چراغ‌های عقب از آن بیرون زده‌اند. در مقابل، داخل کابین هم شرایط لوکس و هم شرایط عضلانی دارد. ترکیب مواد با کیفیت چنین شرایط را برای کابین GLA رقم زده‌اند؛ مواردی مانند طرح‌های نقره‌ای سایه‌دار برای بسیاری از سطوح و استفاده از برخی از آخرین تکنولوژی‌ها. داشبورد GLA از دو بخش متفاوت در بالا و پایین تشکیل شده است. در هر دوی این بخش‌ها از یک بافت سه‌بعدی صیقلی و یک طرح آلومینیوم یا چوب استفاده شده است. مانند دیگر شاسی‌بلندهای مرسدس‌بنز، GLA نیز تعداد ۵ دریچه هوا را فراهم کرده و در همین حال، برای این مدل یک حلقه منحصربه‌فرد برای آن‌ها درنظر گرفته است. البته برای خودروی تست شده، آپشن‌های زیادی مانند چرم قهوه‌ای رنگ داشبورد استفاده شده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی COMAND نیز به صورت یک آپشن به GLA250 اضافه شده است که هنوز کارآیی واضحی مانند سیستم MMI در آئودی یا iDrive در ب‌ام‌و ندارد.

شعار مرسدس‌بنز برای معرفی این خودرو چنین بوده است:

کوچک‌ترین شاسی‌بلند، رویداد بزرگ بعدی است (ما بعداً بهترین چیز را نمی‌سازیم).

وقتی شرایط داخل کابین را بررسی کنیم و آن را با ب‌ام‌و X1 و بیوک انکور مقایسه کنیم، این صحبت ممکن است تا حدودی درست باشد.

قیمت GLA از ۳۴۲۲۵ دلار آغاز می‌شود. GLA250 برای پیشرانه از یک موتور توربوی چهار سیلندر بهره می‌گیرد که ۲۰۸ اسب‌بخار قدرت دارد و این قدرت از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه منتقل می‌شود. GLA تست شده با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک توانست در مدت ۶/۴ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و در تست لغزش در پیچ نیروی 0.87g را از خود نشان دهد. البته باید اذعان کرد که چابکی آن نسبت به ب‌ام‌و کمتر است. در همین حال، شتاب این مدل نسبت به هم‌خانواده‌های سدان خود فاصله زیادی ندارد و تنها یک دهم ثانیه برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت و دو دهم ثانیه برای رسیدن به مسافت یک‌چهارم مایل از آن‌ها عقب‌تر است. فاصله توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت ۴۷/۴۲ متر است که شرایط مناسبی برای رانندگی در اتوبان خواهد داشت؛ ولی در همین حال و مطابق چیزی که در خودروی تست مشاهده شده، پدال ترمز پس از چهار یا پنج بار توقف، حالت نرمی به خود می‌گیرد و بنابراین تا زمانی که زیاد توقف نداشته باشید، برای شما کارایی لازم را خواهد داشت.

در حالی که برادران بزرگ‌تر GLK به دنیای واقعی بنزها قدم گذاشته‌اند، GLA و دیگر مدل‌هایی که از پلتفرم مشترک آن استفاده می‌کنند، به دنبال وظیفه خود برای جلب مشتری بیشتر رفته‌اند. با حضور لکسس NX جدید و آئودی Q3 برای مشتریان طالب لوکس، انتخاب‌های زیادی وجود خواهد داشت. ولی اگر به دنبال سطح اولیه لوکس در یک شاسی‌بلند جمع‌وجور باشید، GLA یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود.

مشخصات:

• نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۵ در هاچ‌بک.

• قیمت مدل تست: ۴۵۱۸۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۴۲۲۵ دلار).

• نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ و چهار سیلندر در یک ردیف، توربو با خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.

• گنجایش: ۱۹۹۱ سی‌سی.

• قدرت: ۲۰۸ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.

• گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتن‌متر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه.

• گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه با حالت شیفت دستی.

ابعاد:

• فاصله محوری: ۲/۷ متر.

• طول ماشین: ۴/۴۱۷ متر.

• عرض: ۱/۸۰۳ متر.

• ارتفاع: ۱/۵۲۴ متر.

• وزن کلی: ۱۵۸۶ کیلوگرم.

تست‌های عملکرد:

• صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۴ ثانیه.

• صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۸ ثانیه.

• صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۹/۸ ثانیه.

• استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.

• عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۹/۶۷ کیلومتر بر ساعت.

• سرعت نهایی (با محدودیت ردلاین): ۲۱۰/۸ کیلومتر بر ساعت.

• مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۷/۲۴ متر.

مصرف سوخت:

• تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۸ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

• مصرف سوخت در تست: ۹/۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

 تست و بررسی مرسدس GLA250 فورماتیک

منبع پدال


نظرات

  • علی فلاحت علی فلاحت (14 خرداد 1394 ساعت 09:21)

    این ماشین فوق العاده است خیلی باحاله کوچولوی باحال