1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی مرسدس بنز E CLASS W211

بررسی مرسدس بنز E CLASS W211

5 دی 1394
  • 0

 بررسی مرسدس بنز E CLASS W211

علیرغم افت و خیر نمایندگی مرسدس بنز در ایران، هنوز هم می توان اذعان کرد که این برند محبوبیت بالای خود را در بین مشتریان ایرانی حفظ کرده است و علاقه مندان پرو پاقرصی در بازار کشورمان دارد.

از میان تمام انواع مرسدس بنز هایی که از دهه 70 میلادی تاکنون به ایران راه یافته اند،به ندرت می توان نمونه ای را یافت که مشکل شدید کمبود قطعات یدکی داشته باشد،چرا که مرسدس بنز در زمینه تامین قطعات مدل های قدیمی خود در سطح جهانی بسیار خوب عمل می کند و شبکه از بازرگانان و قطعه فروشان سنتی بنز از سال ها قبل در ایران فعال هستند، اما در مورد شرایط تعمیر و دانش تکنسین های مرسدس بنز وضعیت در کشورمان برای همه مدل ها یکسان نیست و نمونه های خاص، بسیار جدید یا بسیار قدرتمند با پیشرانه های پیچیده، معمولا با مشکلات بیشتری در زمینه عیب یابی و تعمیرات مواجه می شوند.

 بررسی مرسدس بنز E CLASS W211

در چنین شرایطی پرواضح است که برای علاقه مندان به مرسدس بنز ، یافتن خودرویی در حد فاصل قیمتی نمونه های قدیمی و اصطلاحا کلاسیک و نمونه های جدید، پیچیده و گران قیمت می تواند بسیار ارزنده باشد.

شاید تعجب کنید اما باید گفت که مدل های نسل گذشته E و C کلاس که هم مدل با مرسدس بنز های اصطلاحا پلیسی هستند،درست در چنین شرایطی قرار می گیرند و از قیمت نسبتا مناسب، قطعات یدکی گسترده و شناخت بالا در میان قشر تعمیرکاران تخصصی مرسدس بنز برخوردار شده اند.

 بررسی مرسدس بنز E CLASS W211

در واقع به دلیل ورود چند هزار خودرو مستعمل و کارکرد بالای پلیس به بازار در یکی دو سال اخیر،بازار قطعات یدکی این مدل به شدت رونق یافته است و صنف مکانیک نیز با تعمیر انواع و اقسام خودروهای کارکرده و آسیب دیده به دانش تجربی مناسبی در مورد تعمیر و نگهداری این خودروها دست یافته اند. بنابراین خریداران و مالکان مدل های غیر پلیسی از این سری نیز می توانند با خیال راحت تری در مورد استفاده بلند مدت از خودروها خود تصمیم گیری کنند.

 بررسی مرسدس بنز E CLASS W211

بالاترین مدل موجود در ایران سری E350 با موتور 3.5 لیتری شش سیلندر با قیدت حدود 272 اسب بخار و گیربکس 7 سرعته معروف 7G ترونیک مرسدس بنز است که یک سدان خانوادگی لوکس و سریع با شتاب صفر تا صد حدود 7 محسوب می شود و عملکرد فوق العاده ای را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

 بررسی مرسدس بنز E CLASS W211

از دیگر مدل های موجود در کشور می توان به سری های مونتاژی در شرکت ستاره ایران از کُد های E280 و سری دوگانه سوز E200 NGT اشاره کرد که به ترتیب 231 و 163 اسب بخار توان دارند.نمونه های اصطلاحا پلیسی از سری E240 هم با موتور 2.6 لیتری یارای تولید 177 اسب بخار را دارند که به صورت استاندارد به گیربکس شش سرعته دستی مجهزند اما ممکن است برخی افراد نسبت به تعویض این گیربکس ها با نمونه های اتوماتیک اقدام کرده باشند.

 بررسی مرسدس بنز E CLASS W211

کابین وسیع ، طراحی ظاهری بسیار خوب و مطابق با پرستیژ کلاسیک مرسدس بنز، کیفیت سواری بسیار مناسب، مشخصات فنی و دینامیکی قابل توجه به خصوص در نمونه های E280 و E350 در کنار دوام بالا و استهلاک اندک از جمله مشخصات قابل توجه این نسل از خودروهای مرسدس بنز هستند.

 بررسی مرسدس بنز E CLASS W211

در مقایسه با سایر خودروهای دست دوم بازار می توان از ب ام سری پنج نسل قبل (E60) یاد کرد که در مقابل هندلینگ بهتر، هزینه نگهداری بالاتر و کابین کوچکتر را به مالک خود تحمیل می کند.گزینه دیگر می تواند تویوتا آریون باشد که پیشرانه قدرتمند تر اما امکانات رفاهی کمتری دارد و به سبب ساختار فنی دیفرانسیل جلو از لذت رانندگی زیادی در مقایسه با مرسدس بنز برخوردار نیست.

 بررسی مرسدس بنز E CLASS W211

در نهایت آنکه در شرایط فعلی بازار خرید یک دستگاه مرسدس ئی کلاس W211 در رنج قیمتی 70 الی 200 میلیون تومان امکان پذیر است که شامل نمونه های کارکرد بالای پلیسی تا مدل های فوق العاده کم کارکرد E350 می شود.

 بررسی مرسدس بنز E CLASS W211

و همین رنج قیمتی متفاوت دنیایی تفاوت را از یک خودرو ضعیف و پر استهلاک و رنگ شده تا نمونه ای بکر و قابل اطمینان را پدید می آورد اما به هر روی توصیه می کنیم که در صورت تمایل به خرید یکی از این خودروها، حتما کیلومتر و میزان کارکرد را با دستگاه های دیاگ مخصوص مرسدس بنز کنترل کرده و خودرو را به یکی از مکانیک های متخصص امر نشان دهید.

با تشکر و قدردانی از مالک محترم خودرو، جناب آقای فریدون صالحی که در تهیه این گزارش با CAR.IR همکاری داشتند.

 بررسی مرسدس بنز E CLASS W211

 بررسی مرسدس بنز E CLASS W211



نظرات