1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

15 خرداد 1394
  • 0

خودرو تنها وسیله‌ای برای آمدوشد نیست بلکه برخی اوقات بازتاب‌دهنده دیدگاه‌ها، علایق و خواسته‌های صاحبانش نیز می‌باشد. برخی از خودروها هستند که حس و حال خاصی را به شخص القاء نموده و نیز ویژگی متفاوتی را از خود بروز می‌دهند، که تنها مختص همان محصول بوده و شما آن صفت خاص را در دیگر همتایانش، نمی‌یابید. از جمله برندهایی هم که حسی فراتر از تجمل را به خریدارانش ارزانی می‌دارد، خودروی لوکس و شهیر مرسدس بنز است. چه این مطلب را بپذیریم و یا آن را رد کنیم، از زمان‌های نه‌چندان دور تا به امروز، این برند کمابیش پرتو و نمادیست از فرادستی. حال می‌خواهد این فرادستی در قدرت و یا ثروت و… باشد یا هر چیز دیگری، باز هم فرقی به حال این موضوع نمی‌کند. علیرغم خودروهای لوکس و رنگارنگی که در بازار وجود دارد، همچنان شاهدیم که این برند در کانون توجهات ویژه‌ای قرار دارد و بی‌شک هم هیچ خودرویی را در عالم نمی‌یابید که به این اندازه توسط سیاسیون و مقامات به کار گرفته شده باشد، کافی است که نگاهی کوتاه به درب سفارت‌خانه‌ها و نیز نمایندگی‌های سیاسی و…. بیاندازیم که تا این مطلب را بهتر درک کنیم. بگذریم.

موضوع این متن درباره مدل کلاس E مرسدس بنز می‌باشد، ریشه‌های اولیه این کلاس نیز به دهه 50 میلادی بازمی‌گردد، زمانی که بدنه‌ای به نام PONTON"" و با کد W120، از طرف این سازنده روانه بازارهای جهانی شد. این مدل به کشورمان نیز وارد شد و به نام بنز 180 معروف بود و نخستین بار هم در شبکه تاکسیرانی کشور به کار گرفته شد. اگر به آرشیو عکس‌های قدیمی و مربوط به دهه 30 و 40 شمسی مراجعه کنید، خیابان‌های پایتخت را مملو از این مدل می‌بینید که به کار حمل و جابه‌جایی مسافر مشغول‌اند. همچنین، این خودرو از دوام عالی نیز برخوردار بود و بخش زیادی از شهرت مرسدس بنز در ایران نیز مدیون و وام‌دار این خودروست. بعد از آن هم اتاق‌های W110، W114 و W123 از این کلاس روانه کشورمان شدند که آن‌ها نیز در کلاس خویش از سرآمدان روزگار بوده و مشتریان زیادی را هم به سمت خود جلب نمودند، تنها کافی است یک بار بر صندلی‌های این مدل‌ها تکیه زنید تا معنای واقعی راحتی و آرامش را حس کنید. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز واردات کلاس E به کشورمان کمابیش ادامه داشت و تمامی اتاق‌های آن اعم از W124 تا W212 وارد بازار شده و صدالبته با قیمت‌های بالایی که داشتند مشتریان خاصی را به سمت خود جلب می‌نمودند. از میانه دهه 80 شمسی و به مدت کوتاهی هم مدل‌های E200 و E350 در کشورمان مونتاژ می‌شد که به دلیل تحریم‌های ظالمانه غرب تولید آن‌ها متوقف ماند و در پی آن هم این شرکت هم مجبور به ترک بازار ایران شد. در مجموع مدل‌های کلاس E در کشورمان، معرف خودروهایی ریشه‌دار، با اصالت و بسیار محبوب هستند که گردش روزگار هم نتوانسته است ذره‌ای از اعتبار و شهرت آن‌ها کم نماید.

نسل فعلی کلاس E که با کد W212 معروف است از سال 2009 میلادی روانه بازار گردید و در سال 2013 میلادی نیز دستخوش یک فیس لیفت کلی قرار گرفت. چندی پیش نیز این خودرو توسط سایت «AUTOMIDDLEEAST» تحت بررسی قرار گرفت که در ذیل برگردان آن را تقدیمتان می‌کنم.

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو:4 از 5

مدل محبوب کلاس E همچنان نقش خود را به‌عنوان بازیگری قوی برای مرسدس بنز ایفاء می‌کند. در حال حاضر، این خودرو به همراه گزینه‌های انتخابی متعددی همچون طرح‌های متفاوت بدنه و نیز پیشرانه‌های گوناگون، عرضه می‌شود که وجود همین امر به‌تنهایی مجبورتان می‌کند که جهت خرید هر یک از آن‌ها به‌سختی بیندیشید.

نمای ظاهری

مرسدس بنز کلاس E مدل 2015، یک سدان اجرایی (مدیریتی) است که از طرح محتاطانه‌ای برخوردار بوده و به لحاظ سبک طراحی هم از آموزه‌های رایج در این کمپانی پیروی می‌کند. به‌دوراز هرگونه خودنمایی متظاهرانه و هیاهوهای منبعث از آن، این خودرو ویترینی از طراحی نرم و نیز جزییات لوکس را به نمایش می‌گذارد. مسلماً طراحی چراغ‌های جلو این خودرو که با مابقی بدنه‌اش تناسبی ندارد رتبه آن را در این زمینه پایین آورده است.

کابین

آن‌چنان که انتظارش دارید، شما می‌توانید حجم فراوانی از تجهیزات مناسب و راحت را در درون کابین مرسدس بنز کلاس E بیابید. پوشش‌های چرمی به کار رفته در آن با نهایت دقت و زیبایی دوخته شده است و نمای معتدلانه داشبورد هم گیرایی خاصی را از خود ساطع می‌کند.

مهندسی

در مرسدس E کلاس شما می‌توانید شاهد مواردی همچون دوربین پارک عقب، انواع سیستم‌های هشداردهنده در حین رانندگی، سانروف کشویی، چراغ‌های هوشمند و نیز سیستم ورود بدون کلید باشید و البته این لیست همچنان ادامه می‌یابد. هیچ موردی را در کابین این خودرو مشاهده نمی‌کنید که حسی از ارزانی و یا بی‌کیفیت بودن را به شما القا کند.

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود

آن‌چنان که شما از این برند انتظار دارید، تعداد بی‌شماری از گزینه‌های انتخابی، در رده‌های های گوناگون مرسدس بنز E کلاس 2015، در دسترستان خواهد بود. نخستین آن‌ها نیز وجود سه تیپ متفاوت از بدنه است که شامل سدان، کوپه و کابریولت می‌گردد. پیشرانه‌های ارائه شده نیز از نمونه 2 لیتری شروع شده و به 5.5 لیتری ختم می‌گردد. بهای تیپ‌های مختلف این خودرو نیز بین 181,000 الی 463,000 درهم است.

جمع‌بندی نهایی

مرسدس بنز E کلاس بر روی کاغذ خودرویی ناامیدکننده نیست و به‌طور حتم مدل‌های کوپه و کابریولت این خودرو از زمره زیباترین و شکیل‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند. در حال حاضر صحبت‌های فراوانی در مورد بهای تیپ‌های نهایی این خودرو، همچون مدل E63 AMG صورت می‌پذیرد. زیرا بهای این نمونه، وارد قلمرو مدل‌های کلاس S گردیده است.

نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

طراحی خوش‌سیمای بدنه

حجم فراوانی از تجهیزات رفاهی

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

آپشن های عرضه شده در این خودرو بیش از حد است.

مشخصات فنی

مدل 200 E:

حجم موتور: 1991 سی‌سی

توان: 184 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه

گشتاور: 300 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: 7.9 ثانیه

حداکثر سرعت: 233 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی در هر 100 کیلومتر: 6.1 لیتر

مدل 250E:

حجم موتور: 1991 سی‌سی

توان: 211 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه

گشتاور: 350 نیوتن‌متر در 1200 الی 4000 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: 7.6 ثانیه

حداکثر سرعت: 243 کیلومتر بر ساعت

استاندارد آلایندگی: یورو 6

مصرف سوخت ترکیبی: 6.1 لیتر

گیربکس: 7 سرعته خودکار (تیپ ترونیک)

ابعاد

طول/عرض /ارتفاع:4879/1854/1474 میلی‌متر (نمونه سدان) – 4698/1786/1398 میلی‌متر (نمونه کوپه)

فاصله بین دو محور: 2874 میلی‌متر

حجم صندوق عقب: 540 لیتر (نمونه سدان) – 450 لیتر (نمونه کوپه)

حجم باک بنزین: 59 لیتر

ایمنی

نمونه سدان کلاس E مدل 2015 در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت تست‌های متعدد قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (همپوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها و در نهایت در تست دشوار SMALL OVERLAP (همپوشانی کوتاه)، بالاترین امتیاز یا همان خوب (GOOD) را به دست آورد.

8 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای، زانویی)

سیستم ضد بلوکه ترمز ASB

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کمکی ترمز BA

سیستم کنترل پایداری DSC

سیستم کنترل کشش ASR

سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپه‌ها

پکیج فنربندی تطبیقی

سیستم پیش کشنده کمربندهای ایمنی

سیستم ISO FIX برای صندلی کودکان

سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها TIRE PRESSURE MOINTORING DISPLAY

سیستم کمکی ردیابی تصادفات ATTENTION ASSIST COLLESION DETECTION

سیستم کمکی نگه‌دارنده خودرو در مسیر LANE KEEPING ASSIST

سیستم تشخیص نقاط کور BLIND SPOT ASSIST

چراغ ترمز تطبیقی

کیت تعمیر تایرها

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو (نمونه E250 سدان)

صندلی‌ها با پوشش چرمی – فرمان سه پره با پوشش چرمی – اهرم تعویض دنده پشت فرمان – چراغ‌های LED جلو – استراحتگاه دست برای صندلی‌های جلو – صفحه نمایشگر به سایز 5.1 اینچ – تنظیم اتوماتیک صندلی‌ها – حافظه برای صندلی‌های جلو گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو – چراغ‌های هوشمند جلو- چراغ‌های LED جلو کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + DVD چنجر + بلوتوث – سیستم ورود بدون کلید

سوکت 12 ولتی برای قسمت جلو – کلید کروز کنترل بر روی فرمان – شوینده چراغ‌های جلو – شیشه عقب ضد بخار – سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT) – چراغ نقشه‌خوانی – فرمان برقی – چراغ‌های اتوماتیک جلو به همراه کنترل آن – درب‌های عقب برقی – سنسورهای پارک جلو و عقب – تهویه مطبوع تمام اتوماتیک – دریچه‌های تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب – دوربین دید عقب – سامانه تشخیص خستگی راننده در حین رانندگی – سیستم START/STOP – پرده شیشه عقب و درب‌های عقب و…….

قیمت

در ایران: 440 الی 460 میلیون (نمونه E250 سدان مدل 2014، ثبت‌نام در نمایندگی) – 480 الی 520 میلیون تومان (نمونه E250 سدان مدل 2015، بازار آزاد)

در امارات: 181,000 درهم (مدل E200 سدان مدل 2015) – 197,000 درهم (مدل E250 سدان مدل 2015)

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

 مروری بر مرسدس بنز کلاس E مدل 2015

منبع پدال


نظرات