1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی مرسدس C350e پلاگین هیبرید

بررسی مرسدس C350e پلاگین هیبرید

16 اردیبهشت 1394
  • 0

عبارت «پلاگین هیبرید» چیزی است که مرسدس‌بنز آن را به صورت کامل کنار گذاشته و به یک حرف e در آخر سیستم نامگذاری مدل‌هایش اکتفا کرده است. با توجه به اینکه این کمپانی اخیراً از داشتن ۱۰ مدل پلاگین در خیابان‌ها تا سال ۲۰۱۷ خبر داده، حذف این عبارت که با حروف بزرگ انگلیسی نیز همراه است، چندان هم بد نخواهد بود. مدل جدید، C350e است که به دنبال S550 پلاگین هیبرید ارائه شده است. از نکات کلیدی این مدل، پیشرانه الکتریکی‌شده کلاس C است؛ جایی که یک موتور چهار سیلندر قدرتی به‌اندازه ۲۰۸ اسب‌بخار با یک موتور الکتریکی ۸۰ اسب‌بخاری همراه شده و یک موج گشتاور پایدار به میزان حداکثر ۶۰۰/۶ نیوتن‌متر حاصل شده است. البته این اعداد و ارقام برای یک «مرسدس‌بنز» چندان هم قدرت بالایی به شمار نمی‌آیند.

در این خودرو، خبری از یک سیستم CVT خسته‌کننده نیست. به‌جای آن، سیستم انتقال قدرت به صورت یک ۷ سرعته اتوماتیک است که قبلاً امتحان خود را به خوبی پس داده است. در همین حال، در بخش مبدّل گشتاور، یک موتور الکتریکی با یک کلاچ نرم همراه شده و شرایط مناسب و بهینه‌ای را برای انتقال قدرت رقم زده است. چهار حالت رانندگی شامل اکو، کامفورت، اسپورت و اسپورت‌پلاس به همراه گزینه‌های مدیریت انرژی الکتریکی شامل هیبرید، E-mode، E-save و شارژ، می‌توانند شرایط مختلفی را در پیشرانه C350e، از حالت سوزاندن بنزین کامل تا استفاده کامل از باتری‌ها ایجاد کنند. طبق گفته مرسدس‌بنز، بر اساس چرخه خوش‌بینانه اروپایی، این خودرو می‌تواند با استفاده از الکتریسیته به‌تنهایی تا ۳۲/۲ کیلومتر را طی کند. این در حالی است که در این تست، حدود ۱۲/۸ کیلومتر در خیابان‌های سان‌فرانسیسکو ثبت شده است. در خارج از شهر، این خودروی کلاس C شرایطی آرام و استوار در بزرگراه دارد و در مسیرهای خلوت روستایی، همراهی راضی‌کننده است. البته یک 350e به این زودی‌ها نمی‌تواند با یک محصول ای‌ام‌جی اشتباه گرفته شود.

درون کابین، یک «کلاس C» داریم؛ چیزی که قبلاً به معنای یک طراحی ساده و ارزان‌قیمت بوده و در حال حاضر، به معنای راحتی، استایل و کیفیت مصالح به کار رفته است. البته سیستم اطلاعات و سرگرمی COMAND هنوز هم از لحاظ سهولت استفاده، در سطحی پایین‌تر از دو برند لوکس دیگر آلمانی قرار دارد. در همین حال، خودروی تست‌شده با یک سیستم صوتی Burmester همراه بوده که می‌تواند آهنگ نسبتاً ضعیف اگزوز را در خود محو کند.

برای مدل C350e که قرار است با قیمتی حدود ۴۰ هزار دلار در پاییز امسال روانه بازار شود، تنها یک مشکل می‌توان پیدا کرد و آن این است که مرسدس قصد دارد تا آن را تنها در ایالت‌هایی از امریکا به فروش برساند که از توافق عدم آلودگی وسایل نقلیه کالیفرنیا پیروی می‌کنند؛ موضوعی که بیشتر برای خودروهای الکتریکی اقتصادی با دامنه مسافت محدود به کار می‌رود. از دیگر مواردی که باید منتظر آن بود، میزان مصرف سوخت این خودرو است. طبق گفته مرسدس، C350e مصرف سوختی معادل ۲/۱ تا ۲/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت؛ البته با این فرض که قبلاً باتری‌ها را به صورت کامل شارژ کرده‌اید. دایملر تا آستانه ورود این مدل به بازار، برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا را منتشر نخواهد کرد، ولی این آمار چرخه اروپایی، به نظر خوش‌بینانه‌تر از تخمین‌های EPA هستند.

قابلیت‌های C350e می‌تواند کاملاً شما را شگفت‌زده کنند. البته کسانی که به ماجراجویی‌های آخر هفته علاقه دارند، شاید بهتر است به سراغ خودروهایی مانند ب‌ام‌و M235i بروند و یا پول‌های خود را برای یک مرسدس-‌ای‌ام‌جی C63 خرج کنند. ولی به‌عنوان یک سدان آلمانی که می‌تواند بدون هیچ آلودگی حرکت کند، C350e واقعاً ارزش خود را نشان می‌دهد.

مشخصات:

• نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.

• قیمت مدل (تخمین): ۴۰۰۰۰ دلار.

• نوع موتور: موتور بنزینی ۲ لیتری DOHC ۱۶ سوپاپ و چهار سیلندر در یک ردیف با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی با قدرت ۲۰۸ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۳۴۹/۸ نیوتن‌متر؛ موتور الکتریکی با قدرت ۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۴۰/۳ نیوتن‌متر؛ پیشرانه ترکیبی ۲۷۵ اسب‌بخار و ۶۰۰/۶ نیوتن‌متر؛ بسته باتری‌های لیتیومی ۶/۲ کیلووات ساعت.

• گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

• فاصله محوری: ۲/۸۴ متر.

• طول ماشین: ۴/۶۸۶ متر.

• عرض: ۱/۸۱۱ متر.

• ارتفاع: ۱/۴۴۳ متر.

• وزن کلی (تخمین): ۱۸۱۴ کیلوگرم.

آمار عملکرد (تخمین):

• صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶ ثانیه.

• صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۹ ثانیه.

• عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۳ ثانیه.

• سرعت نهایی: ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت.

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

 بررسی مرسدسC350e  پلاگین هیبرید

منبع پدال


نظرات