1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی مرسدس AMG GT S

بررسی مرسدس AMG GT S

16 تیر 1394
  • 0

GTشاهکار هنری در طراحی یک خودرو لوکس و اسپرت است و آمادگی این را دارد تا رقبا را سخت به چالش بکشد. در حال حاضر مرسدس طراحی و ساخت کوپه اسپرت جدیدش را کاملاً به بازوی تیونینگ خود، AMG واگذار کرده است و این کوپه اسپرت و لوکس، از این پس با برند Mercedes-AMG GT خودنمایی خواهد کرد.

GT دومین خودرویی هست که به‌طور کامل توسط آ ام گ طراحی و ساخته شده است و در حال حاضر مدل قوی‌تر آن یعنی GT S توسط آ ام گ معرفی شده، که قرار است در سال آینده عرضه شود. آ ام گ در طراحی GT از پلت فرم اصلاح شده SLS بهره برده است، اما نشانه‌های ظاهری در سبک طراحی کلاسیک مرسدس به خوبی در آن حفظ شده است. کاپوت کشیده و شیب تند قسمت عقب، GT را منحصر از یک مرسدس کرده، ولی همچنان ویژگی‌های بی‌همتای زبان طراحی مرسدس بنز به خوبی در آن حفظ شده است. آ ام گ جدید نسبت به پورشه 911 و جگوار F-Type چند اینچ طولانی‌تر و به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای عریض‌تر است و وزنی معادل 1,676 کیلوگرم دارد.

همان‌طور که طراحی خارجی GT مجلل، زیبا و دوست‌داشتنی هست، طراحان در داخل کابین هم سنگ تمام گذاشته‌اند. مرسدس ادعا می‌کند که طراحی آن باعث می‌شود تا شما احساس کنید داخل کابین خلبانی جت جنگنده قرار گرفته‌اید. ممکن است کمی اغراق‌آمیز باشد، اما برخی از نشانه‌های طراحی داخلی، از کابین خلبانی هواپیما الهام گرفته شده است. با وجود این که ابعاد GT در مقایسه با SLS کوچک‌تر شده، اما فضای داخلی بزرگ‌تر شده است.

یک طراحی عالی بدون پشتیبان مکانیکی قوی، هیچ‌چیز جز مجسمه مجلل نیست. در حال حاضر، GT و GT S هر دو از موتور هشت سیلندر V شکل با حجم دقیق 3982 سی‌سی بهره می‌برند که به توربوشارژ جدید مجهز شده است. اما GT قدرتی معادل 468 اسب‌بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر ارائه می‌کند درحالی که GT S با یک جهش چشمگیر توان 503 اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر را در اختیار خلبانش می‌گذارد.

موتور جدید مرسدس متفاوت از دیگر آلمانی‌های ۴.۰ لیتری V8 توربوشارژ است. آ ام گ در این موتور از دو توربو شارژر داخلی در کنار سیلندرهای V شکل، استفاده کرده و این‌کار باعث کاهش زمان تأخیر توربو و کاهش مقدار فضای کلی موتور شده است. مرسدس ادعا می‌کند که این اولین بار است که از توربو شارژر داخلی در موتور نیمه‌خشک dry-sump استفاده می‌شود. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب بر دوش یک گیربکس هفت سرعته با کلاچ دوگانه است.

آ ام گ ادعا کرده که GT S می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را تنها در ۳.۸ ثانیه پر کند و تا حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت تاخت و تاز کند. این اعداد و ارقام فقط یک معنی دارند و آن این است که ما داریم درمورد یک کوپه اسپرت فوق‌العاده سریع صحبت می‌کنیم که دیفرانسیل عقب بوده و دریفت زدن با آن فوق‌العاده لذت‌بخش است.

اکثر شما از تمام تغییراتی که آ ام گ در این موتور V8 انجام داده خبر دارید. بخش بزرگی از این تغییرات، صدای شگفت‌انگیز این موتور V8 است که این کوپه را فوق‌العاده جذاب کرده است. غرش شیر کاملاً برازنده توصیف صدای GT S است. با تنظیمات انجام شده بر روی اگزوز، صدای باشکوه موتور در کابین شنیدنی شده است. هیچ‌گونه ترفندی برای تولید این صداها از طریق اسپیکر و سیستم صوتی به‌کار نرفته است و این صدا فقط و فقط حاصل غرش این موتور هشت سیلندر است.

آ ام گ در GT S از همه نظر سنگ تمام گذاشته است، این یک کوپه موتور جلو است، اما از آنجا که سیستم انتقال در پشت ماشین قرار گرفته، درصد توزیع وزن آن 47 به 53 است. GT S همانند GT، از دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی استاندارد آ ام گ همراه واکنش سریع‌تر و کنترل الکتریکی دامپرها، بهره می‌برد.

توجه به تمام جزییات باعث شده تا همه‌چیز عالی باشد. برای صرفه‌جویی در وزن، به‌جای استفاده از باتری‌های معمولی از باتری لیتیوم یون با وزن سبک‌تر استفاده شده است. ازآنجاکه آ ام گ به‌جای سیستم‌های روغن‌کاری معمول، از روغن‌کاری به صورت نیمه‌خشک dry-sump استفاده کرده است، مرکز ثقل GT S به‌اندازه 55 میلی‌متر پایین‌تر از حالت معمول، قرار گرفته است. مانند بسیاری از ماشین‌های اسپرت دیگر، GT هم از ویژگی‌های آئرودینامیکی مانند فعال‌سازی خودکار اسپویلر عقب در سرعت بالای 120 کیلومتر بر ساعت بهره‌مند است.

جمع‌بندی

قیمت‌گذاری برای AMG GT S از 130,000 دلار شروع می‌شود و قرار است سال آینده رقابت با پورشه 911 را شروع کند. اگرچه ازنظر قدرت پایین‌تر از 911 است اما AMG GT S فوق‌العاده است، صداهای باشکوه و هندلینگ عالی و خاص آن ۹‍‍‍۱۱ را سخت به چالش می‌کشد. AMG واقعاً یک جایگزین مناسب برای دریای پرجمعیت پورشه‌های 911 ساخته است.

ویژگی‌های دوست‌داشتنی:

صدا

قدرت

استایل

راحتی

فاکتورهای ناراحت‌کننده:

قیمت

ضعف قدرت در مقابل ۹۱۱

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

 بررسی مرسدس AMG GT S

منبع پدال


نظرات