1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. مدل جدید مزدا 3, چابک تر و ایمن تر

مدل جدید مزدا 3, چابک تر و ایمن تر

29 مرداد 1395
  • 4

مزدا 3 برای سال 2017 تغییراتی را تجربه نموده است. به‌روزرسانی‌های نسبتاً معتدل مزدا 3 دربردارنده‌ی بهبودهای ظاهری، برخی جزئیات جدید کابین، سیستم‌های ایمنی جدید و اضافه شدن سیستم کنترل G-Vectoring به منظور بهبود پاسخ فرمان‌پذیری خودرو است.

 آشنایی با مزدا3 جدید

شاید این تغییرات زیاد به نظر نرسند اما مزدا 3 اصلاحات زیادی نیاز ندارد و این خودرو با فرم کنونی در سه سال گذشته جزو 10 خودروی برتر ما بوده است. با این وجود تغییرات صورت گرفته برای سال 2017 خوب بوده و خصوصاً در نمای ظاهری شاهد تیزتر شدن خودرو هستیم. جلوپنجره و چراغ‌های جلو شکلی جدید پیدا کرده‌اند و گیراتر هستند و هم‌اکنون در تریم های بالاتر این چراغ‌ها از LED سود می‌برند. سپر عقب جدید مزدا 3 ساده‌تر و واضح‌تر از قبل بوده و حداقل در نسخه‌ی هاچبک که این‌گونه به نظر می‌رسد.

مزدا در این خودرو از رینگ‌های 18 اینچی استفاده کرده اگرچه که رینگ‌های 16 اینچی نسخه‌های ساده‌تر هنوز هم وجود دارند. دو رنگ جدید نیز در دسترس است که عبارت‌اند از خاکستری متالیک Machine و آبی میکا.

 آشنایی با مزدا3 جدید

تغییرات داخل کابین چشمگیرتر هستند و در آن شاهد غربیلک فرمان جدید متعلق به شاسی‌بلند CX-9 هستیم. ترمزدستی الکتریکی نیز فضای ذخیره‌ای بین کنسول مرکزی را بیشتر کرده و تریم بهتری را روی پانل درب‌ها می‌بینیم. هدآپ دیسپلی سفارشی نیز هم‌اکنون تمام‌رنگی است. غربیلک فرمان گرم شونده آپشن جدید مزدا 3 است.

 آشنایی با مزدا3 جدید

از نظر فنی چشمگیرترین بهبود مزدا 3 به استفاده از کنترل G-Vectoring مربوط می‌شود. این یک سیستم فرمان پذیری جدید است که در هنگام ورود خودرو به پیچ گشتاور را کاهش می‌دهد تا پاسخ فرمان بهبود یابد. این سیستم را ما در مزدا 6 آزمایش کردیم و آن را مؤثر یافتیم. یکی از انتقادات وارده به مزدا 3 ورود زیاد سروصدا به کابین بوده که بنا به گفته‌ی مزدا در فیس لیفت جدید این خودرو از دامپرهای تغییر یافته و ایزوله‌ی بیشتر برای سواری آرام‌تر بهره برده شده است.

در پیشرانه‌ی خودرو تغییری رخ نداده است. مزدا 3 مدل 2017 دو پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری 155 اسبی و 4 سیلندر 2.5 لیتری 184 اسب بخاری دارد. همانند قبل و صرف‌نظر از نوع پیشرانه شاهد پیشنهاد دو گیربکس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک هستیم، چیزی که کمتر در رقبای این خودرو مشاهده می‌شود.

 آشنایی با مزدا3 جدید

از جمله امکانات ایمنی این خودرو نیز می‌توان به هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ بین خطوط و پایش نقاط کور اشاره کرد. هم‌اکنون یک دوربین جدید نیز بخشی از این پکیج است که بنا به گفته‌ی مزدا محدوده‌ی سرعتی لازم برای تشخیص عابران پیاده را گسترش داده است.

اطلاعات بیشتر راجع به بها و مصرف سوخت این خودرو به زودی اعلام خواهند شد. انتظار می‌رود که این خودرو در سپتامبر امسال عرضه شود. بهای کنونی این خودرو برای نسخه‌های سدان و هاچبک به ترتیب از 18680 و 19380 دلار آغاز می‌شود و ما فکر می‌کنیم که افزایش چندانی را در این قیمت‌ها مشاهده نخواهیم کرد.

 آشنایی با مزدا3 جدید

منبع:پدال



نظرات

  • سید مهران میرابوالقاسمی سید مهران میرابوالقاسمی (2 شهریور 1395 ساعت 01:52)

    ,خیلی زیباست واقعا مزدا محصولاتش شاهکارند.

  • عباس عباس (30 مرداد 1395 ساعت 13:57)

    قیمت کارخانه، زیر 70 میلیون؛ حالا قراره چند به ما بفروشن این شرکتهای داخلی؟!!!!!!!

  • علیرضا علیرضا (30 مرداد 1395 ساعت 09:11)

    نه قربان الکی به من این عکسارو نشون نده که عمرا از تولید ملی دست بکشم
    یعنیاااااا
    فقط پرایدددددددددددددددد... چک و چونه هم نزن.... دهه... مگه آدم تولید ملی رو ول میکنه میره اجنبی میخره؟؟؟؟.... یچی میگیااااا
    فقط پرایییییییییییییدددددددددددددد... خخخخخ

  • اسکالید اسکالید (29 مرداد 1395 ساعت 19:44)

    پس این مدلهای جدید مزدا کی میخواد وارد بازار بشه ؟!!!
    بهمن خودرو نه خودش وارد میکنه نه اجازه صدور مجوز ورود به شرکت یا اشخاص دیگه میده!!!