1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی لیفان 820 , محصول تازه وارد به خیابان های کشور

بررسی لیفان 820 , محصول تازه وارد به خیابان های کشور

5 مرداد 1395
  • 7


بررسی جامع لیفان 820، سدان 83 میلیونی بازار ایران


لیفان 820

با پیشرفت روزافزون صنعت خودروی جهان در تکنولوژی و طراحی، کمپانی‌های خودروسازی چینی نیز در چند سال اخیر به فکر افزایش سطح کیفی تولید و طراحی خود افتاده‌اند که این مورد شامل کمپانی لیفان هم می‌شود؛ به صورتی که این تحولات کاملاً در خودروهای جدید این کمپانی ازجمله خودروی تازه‌وارد لیفان 820 مشهود است که تلاش این کمپانی چینی برای نزدیکی به سطح کیفی و طراحی روز دنیا را نشان می‌دهد به صورتی که به بیان یکی از مقامات بلندپایه لیفان این خودرو ازنظر رقابتی نزدیک‌ترین محصول این کمپانی با خودروی تویوتا کمری شمرده می‌شود! با اینکه مشخص است لیفان راه بسیار طولانی و پرپیچ‌وخمی پیش روی خود دارد تا به رقابت با بزرگان خودروسازی جهان برسد ولی این بیان نشان از اهداف بلند و عزم راسخ خودروسازان چینی دارد، متاسفانه درست برخلاف خودروسازان داخلی! به گزارش ایران‌جیب به نقل از کاربا، کمپانی چینی لیفان جدیدترین سدان خانوادگی خود یعنی لیفان 820 را برای تقویت بازار این شرکت در روسیه و ایران در ماه ژوئن سال 2015 روانه‌ی بازار کرده است که به‌تازگی توسط کرمان موتور در ایران عرضه‌شده و با فرصتی که در اختیار تیم کاربا قرار گرفت، قصد داریم به بررسی این مهمان تازه‌وارد چینی بپردازیم.

لیفان 820

طراحی بیرونی: با نگاه به بزرگ‌ترین سدان تولیدی لیفان یعنی لیفان 820، می‌توان متوجه می شوید که با ابعاد 4865×1835×1480 میلی‌متری خود ابعادی در حدود خودروهایی مانند هیوندای سوناتا ، تویوتا کمری، کیا اپتیما و فورد موندئو دارد که یک خودروی سدان خانوادگی محسوب می‌شود. تقریباً در تمام‌نماهای خارجی لیفان 820 می‌توان طراحی الهام گرفته‌شده از خودروهایی مانند تویوتا کمری، آئودی A6، فورد موندئو و همچنین محصولات ب ام و را دید که البته بیشترین شباهت در نماهای مختلف این خودرو را باید با هیوندای سوناتا LF بیان کرد که به‌وضوح این شباهت را می‌توان با اولین نگاه به آن حس کرد. با تمام این اوصاف می‌توان طراحی کلی لیفان 820 را زیبا، شکیل و دوست‌داشتنی خصوصاً برای سلیقه‌ی ایرانی‌ها دانست که گویی طراحان لیفان با کنار هم قرار دادن نقاط قوت خودروهایی که بیان شد به این طراحی رسیده اند که از هماهنگی خوبی هم در بخش‌های مختلف برخوردار است و با نگاه به آن ناهماهنگی خاصی به چشم نمی‌خورد. در نمای جلوی لیفان 820، جلوپنجره‌ی عریض 6 ضلعی در کنار چراغ‌هایی تقریباً کشیده که در انتها به جلوپنجره متصل شده‌اند و سپری کشیده با قرار گرفتن دریچه‌ی هوا در زیر آن و چراغ‌های دی لایت، نمایی زیبا و شکیل به خودرو بخشیده است.

لیفان 820

با نگاه به نمای کناری لیفان 820 ، این خودرو ما را به یاد طراحی ساده اما دوست‌داشتنی ب ام و می‌اندازد که یک خط کاملاً صاف از چراغ‌های جلو شروع‌شده و روی درب‌ها کشیده شده و تا چراغ‌های عقب ادامه دارد که به کمی حجیم‌تر جلوه دادن نمای کناری خودرو کمک کرده است. اما در نمای کناری شاید چیزی که کمی خوشایند نباشد رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی است که در عین زیبایی آن‌ها شاید برای طراحی این خودرو کمی کوچک به نظر بیایند که با تعویض آن‌ها با نمونه‌ی بزرگ‌تر می‌توان چهره‌ی زیباتری به خودروی خود بخشید. چراغ‌های نسبتاً بزرگ LED و سپر کشیده نمایی زیبا و هماهنگ با بقیه اجزای خودرو به نمای عقب این خودرو بخشیده است که شاید اگر در زیر سپر به‌جای یک خروجی اگزوز کوچک دو خروجی اگزوز بزرگ‌تر در دو انتهای سپر وجود داشت نمایی به‌مراتب بهتر و زیباتری به خودرو می‌بخشید.

لیفان 820

فضای داخل: با ورود به کابین لیفان 820 با فضایی نسبتاً جادار، ساده و مناسب روبرو هستیم که لیفان برای داشبورد و تجهیزات داخل کابین آن از متریالی مانند پلاستیک، چوب و چرم مصنوعی استفاده کرده است که نسبتاً قابل‌قبول و مناسب می‌باشد. با نگاه به فضای داخل لیفان 820 اولین چیزی که نظر ما را به خود جذب می‌کند صفحه‌نمایش نسبتاً بزرگ لمسی است که در وسط داشبورد قرارگرفته است به همراه دکمه‌های کنترل صفحه‌نمایش و سیستم تهویه مطبوع که به‌سادگی به‌دور از شلوغ‌کاری، خودنمایی می‌کند.

لیفان 820

همان طور که اشاره شد فضای داخل کابین جادار و مناسب می‌باشد به‌صورتی که فضای پا برای سرنشینان جلو و عقب کافی است و در کنار فضای صندوق‌عقب 510 لیتری که فضایی جادار نسبت به دیگر خودروهای رقیب به‌حساب می‌آید برای خانواده‌های تقریباً پرجمعیت مناسب است.

لیفان 820

صندلی‌های لیفان 820 که در اختیار ما بود، دارای روکش چرمی به رنگ مشکی به همراه دوختی به رنگ آبی می‌باشد که به زیبایی فضای داخل این سدان چینی افزوده است. مشخصات فنی و تجربه‌ی رانندگی:

لیفان 820

کمپانی چینی لیفان برای مدل 820 خود با همکاری ریکاردو انگلیس سه نوع موتور مختلف قرار داده است که شامل موتور 1.8 لیتری با حداکثر قدرت 113 اسب بخار (موتوری که قبلاً توسط کرمان خودرو بر روی لیفان X60 قرار داشت) و موتور 2 لیتر توربوشارژ 210 اسب بخاری و همچنین موتوری که توسط کرمان خودرو به ایران عرضه‌شده است و روی خودرویی که موردبررسی تیم کاربا است قرار دارد موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه می‌باشد که می‌تواند 158 اسب بخار را در دور موتور 5700 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 221 نیوتن متر را در دور موتور 4000 تا 4500 دور در دقیقه تولید کند. این خودرو به کمک جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته خودکار تیپ ترونیک ساخت DSI استرالیا تمام این قدرت 158 اسب بخاری را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد.

لیفان 820

لیفان 820 به لطف سیستم کی لس که بر روی آن قرار داده‌شده است با در دست داشتن ریموت و نزدیک شدن به خودرو قفل درب‌ها به‌صورت خودکار باز می‌شود و با نگه‌داشتن پدال ترمز و فشردن دکمه‌ی استارت پیشرانه‌ی خودرو شروع به کار می‌کند و پس از آزاد کردن پدال ترمز پارک که به‌وسیله‌ی پای چپ خود صورت می‌گیرد شروع به حرکت می‌کنیم. مورد خوبی که پس از کمی رانندگی با این سدان خانوادگی چینی خودنمایی می‌کند تعویض دنده‌ی نرم و به‌موقع لیفان 820 باقابلیت تعویض دنده‌ی دستی، در کنار فرمان نسبتاً نرم و راحت آن است اما شاید کمی از ترمزهای آن انتظار بیشتری داشتیم که می‌توان این مورد را در اکثر خودروهای چینی دید. شتابی که از موتور 2.4 لیتری و وزن 1545 کیلوگرمی لیفان 820 انتظار می‌رفت شاید کمی بیشتر بود اما در کل دارای شتابی مناسب و راضی کننده برای یک خودروی سدان خانوادگی می‌باشد.

لیفان 820

تجهیزات: خودروهای چینی معمولاً دارای تجهیزات و امکانات نسبتاً خوبی می‌باشند که لیفان در این امر برای 820 سنگ تمام گذاشته است که به آن‌ها می‌پردازیم. این خودرو دارای 6 کیسه‌ی هوا (برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای) می‌باشد و از سیستم‌های ایمنی ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکتریکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، سیستم پایداری الکترونیکی ESP استفاده می‌کند. سیستم صوتی و تصویری این خودرو دارای مانیتور لمسی به همراه AUX ، USB، بلوتوث و کنترل سیستم صوتی روی فرمان می‌باشد که از 6 بلندگو استفاده می‌کند و دارای سیستم رهیاب GPS نیز می‌باشد.

لیفان 820



دیگر سیستم‌های رفاهی که روی لیفان 820 نصب‌شده است شامل: سان­روف برقی، سیستم نمایش میزان باد لاستیک‌ها (TPMS)، 4 سنسور پارک در عقب خودرو،صندلی‌های با روکش چرم باقابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، گرم‌کن صندلی راننده، کروز کنترل، چراغ‌های روشنایی روز، دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید یا کی لس به همراه استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ساخت Valeo فرانسه و همچنین قابلیتی که معمولاً بر روی خودروهای سطح بالاتر قرار دارد یعنی باز شدن درب صندوق‌عقب با بردن پا به سمت زیر سپر می‌باشد. قیمت خودرو:

لیفان 820

کرمان خودرو فروش خودروی لیفان 820 را در ایران کاملاً مانند نام این خود باقیمتی معادل 820 میلیون ریال آغاز کرده است که فروش دومرحله‌ای آن با تخفیفی معادل 21 میلیون ریالی روبرو است که تحویل آن مردادماه امسال صورت می‌گیرد و به‌زودی شاهد عبور این خودروی سدان چینی در خیابان‌های کشور می‌باشیم. جمع‌بندی: بااینکه هنوز خودروهای چینی تا رسیدن به کیفیت خودروهای به‌روزی مانند خودروهای ژاپنی، آلمانی، کره‌ای و آمریکایی راه زیادی دارند ولی لیفان 820 یکی از به‌اصطلاح لوکس‌ترین خودروهای سدان چینی بازار است که با چهره‌ی زیبا و هماهنگ خود فضای نسبتاً جاداری در اختیار شما قرار می‌دهد و از تجهیزات نسبتاً به‌روز و کاملی برخوردار است این خودرو تیر خلاص لیفان به بازار ایران برای به دست آوردن بازار خود می‌باشد. حال باید دید این سدان چینی در ایران آیا توانایی رقابت با خودروهای دیگر این سطح را دارد و از فروش خوبی برخوردار می‌شود یا خیر؟

لیفان 820

منبع: ایران جیب



نظرات

  • محمدرضا محمدرضا (12 مرداد 1395 ساعت 09:53)

    من از 89 لیفان سوارم. نسبت به تولیدات داخلی مثل پژو 405 یا سمند خیلی بهتره. اما دوامش زیاد نیست و بعد از 4 یا 5 سال به دردسر میافتید. ساپورت کرمان خودرو هم خوب هست و قطعاتش پیدا میشه ولی قیمتش زیاده. لیفان سعی میکنه در حد خودرو سازهای جهانی محصول تولید کنه اما محصولاتش تو ایران حتی از تولیدات خود کمپانی چینی بی کیفیت تر هست و از آپشن هاش کم میکنند. مثلا لیفان 520 تولید چین ضبط دو وی دی خور با صفحه نمایش لمسی و روکش صندلی چرم و چراغ جلو اوتوماتیک و چراغ لبه درب داشت که مدل ایرانیش هیچکدوم از اینها رو نداره.

  • رضا رضا (6 مرداد 1395 ساعت 09:18)

    با سلام.بنده لیفان 620 موتور1800 دارم مدل 93 با 45000کارکرد.فقط تنه مشکلی که داشت خرابی شلنگ رادیاتور بود که بعد از تعویض رفع شد و از خودروهایی نظیر ال 90-پژو پارس-سمند خیلی بهتره. امتحان کنید...

    حسین حسین (6 مرداد 1395 ساعت 16:39)

    یا شما ال90سوار نشدی یا ما نمیدونیم لیفان چیه

    بردیا بردیا (6 مرداد 1395 ساعت 19:28)

    حسین جان فکر کنم تو ال نود سوار نشدی هیچ وقت یه ماشین فرانسوی (حتی 2004) رو نمیشه با یه ماشین چینی(حتی٢٠١٦)مقایسه کرد.من هم لیفان سوار شدم و هم ال نود ، کیفیت ال نود قابل مقایسه با لیفان نیستش

  • ناشناس ناشناس (5 مرداد 1395 ساعت 17:33)

    با سلام
    هرزمان کمپانی های چینی موفق شدند به بازارهای اروپا و امریکا این خودرو ها را صادر کنند اون موقع خودروهای چینی ارزش خریدن دارند فعلأ بازار ی که چین نمی خواد ازدست بده بازار ایران است.

  • Mohammad z Mohammad z (5 مرداد 1395 ساعت 17:15)

    بعد از مدت ها سایت دوباره داره جون میگیره و خوب میشه

  • فرناز فرناز (5 مرداد 1395 ساعت 17:08)

    لیفان ۶۲۰ تالنت خریدم بعد از یکسال آبکاری دستگیره های در های خودرو از داخل پوسته پوسته شد !!! درمدت کوتاهی غربیلک فرمان هم شروع به پوسته شدن کرد اتفاقی که مثلا در خودروی ۲۰۶ ممکن است بعد از ۱۰ سال استفاده اتفاق بیافتد !!!! کولر لیفان قادر به خنک کردن سرنشینان عقب نبود والبته موتور و گیربکس هم باهم هماهنگ نبود !!! وهنگام دنده معکوس به چشم می امد !!! تعویض صفحه کلاج پس از شش ماه هم از نوبرانه های لیفان و بیشتر خودروهای چینی می باشد. بیخود نیست که مثلا ام وی ام ۳۱۵ هاچبک ۴۰ میلون قیمت دارد که پس از ۳ سال قیمتش به ۲۳ میلیون میرسد چنین افت قیمتی فقط در خودروهای چینی دیده می شود