1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی لکسس RX350 در ایران

بررسی لکسس RX350 در ایران

15 تیر 1394
  • 2

لکسوس RX350 را در میان SUV های راه یافته به بازار کشورمان، می توان تافته ای جدا بافته دانست، خودرویی که علیرغم در آمیختن ویژگی های اسپرتی و لوکس، دوام بالایی را نیز به مصرف کننده هدیه می دهد و برخلاف نمونه های مشابه ساخت بنز و ب ام و ، هزینه نگهداری پایینی دارد و به عنوان خودرویی قابل اعتماد و مطمئن در راه و بیراه خوش می درخشد.از سوی دیگر در پی وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس که حجم موتوری بیش از 2.5 لیتر دارند، عملا جایگزینی برای RX350 محبوب و پر طرفدار در بازار کشورمان عرضه نشده و از همین رو قیمت نمونه های قدیمی و البته سالم این مدل در بازار خودروهای دست دوم رشدی باورنکردنی را تجربه کرده است.از این رو بر آن شدیم تا بار دیگر به تست و بررسی این مدل پر طرفدار و تکرار نشدنی لکسوس در کشورمان بپردازیم.

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

طراحی خارجی لکسوس RX350 همانند طراحی داخلی معتدل ولی حساب‌شده است و به‌طور قطع می‌توان گفت که گرد کهنگی دیر به روی آن خواهد نشست. طراحی جلوی خودرو حاصل شکل‌های هندسی منظم است که هارمونی مناسب و زیبایی را ایجاد کرده‌اند. بخصوص زمانی که چراغ‌های پرنور HID زنون آن روشن شوند. طراحی کنار خودرو ساده ولی زیباست. اندازهٔ رینگ‌ها، سطح پنجره‌ها و آینه‌های جانبی با بدنهٔ خودرو به خوبی، ظاهری قدرتمند و پخته را رقم زده‌اند. در پایین درها نیز یک نوار استیل باعث درخشندگی و جلب توجه بیشتر می‌شود.

خب حال نگاهی به عقب این ژاپنی مدعی می‌اندازیم، همانند جلوی آن از اشکالی منظم تشکیل شده. چراغ‌های عقب از نوع LED هستند که روشنایی نسبتاً خوبی را تولید می‌کنند هرچند می‌توانستند بهتر باشند. بالچهٔ بالای پنجره نیز حالتی اسپرت به خودرو داده و برف‌پاک‌کن نیز در آن به‌صورت مخفی تعبیه شده است.در مجموع طراحی خارجی RX زیبا، پخته و به دور از اغواگری است.

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

پروسهٔ وارد شدن به لکسوس همانند محصولات تویوتاست. خودرو همراه با دو بوق کوتاه به شما خوشامد می‌گوید و WELCOME LIGHTپایین آینه‌های جانبی نیز جلب‌توجه می‌کند. زمان وارد شدن به ماشین نیز رکاب نوشته شده به اسم لکسوس همراه با نور آبی یخی زیبا جلوه می‌نماید. زمان نشستن روی صندلی کیفیت بالای قطعات، دکمه و ادوات چشم شما را نوازش می‌دهد. کابین RX ترکیبی میانه‌رو ولی حساب‌شده از چوب، چرم و پلاستیک باکیفیت است.

ارگونومی کنسول میانی و همهٔ کلیدها در سطح بالایی قرار دارد و استفاده از آن‌ها راحت و دلپذیر است. طراحی داخلی RX منتقدان و طرفداران زیادی دارد شاید در این مدل از لحاظ نوآوری و تکنولوژی کمی پایین‌تر از رقیبان آلمانی خود باشد ولی مهم‌ترین نکته در مورد کابین RX همان کیفیت و طراحی معتدل است که بعد از چند سال هنوز هم زیباست. از لحاظ طراحی می‌توان گفت که RX با مد پیش نرفته است، همان چیزی که باعث قدیمی شدن چیزی و نو شدن چیز دیگری می‌شود.

سیستم صوتی خودرو از محصولات مارک لوینسون است که با ۱۹ بلندگو، کیفیت صدای بسیار مطلوب و راضی‌کننده‌ای دارد و با توجه به عایق‌بندی خوب اتاق، در هر سرعتی می‌توانید از شنیدن موزیک لذت ببرید.

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

باید گفت که صندلی‌ها به خوبی شما را در بر می‌گیرند، هرچند کمی اسپرت هستند و بعد از مدت ۳ یا ۴ ساعت کمی احساس خستگی می‌کنید. این موضوع در صندلی‌های عقب بیشتر خود را نشان می‌دهد.

کولر و سیستم تهویهٔ RX یکی از مزایای بزرگ این ماشین است و بعد از چند دقیقه در این هوای گرم، سرمای لذت بخشی را به ارمغان می‌آوردند.

سیستم ناوبری و صفحه نمایش، امکانات و اطلاعات بسیار کارا و مفیدی ازجمله بلوتوث، رادار و قطب‌نما، مصرف سوخت لحظه‌ای و کلی و… را در اختیار شما می‌گذارد که در عکس‌ها بعضی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید. این سیستم از طریق موس و تعدادی کلید مشخص قابل استفاده است.

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

سرنشینان عقب از امکانات خوبی برخوردار هستند. هدفون با کیفیت، صفحه نمایش باکیفیت با امکان پخش DVD، CD و فایل‌های صوتی و… هرچند فضای پای صندلی‌های عقب برای این حال زمان آن شده که پشت فرمان نشسته و این شاسی‌بلند لوکس را آزمایش کنیم. ابتدا صندلی را به‌صورت برقی تنظیم می‌کنم. دکمهٔ استارت را می‌فشارم. پیشرانهٔ شش سیلندر ۲۷۵ اسب بخاری خودرو نرم و با غرشی خفیف شروع به کار کردن می‌کند.

در حالتی ایده‌آل با دید بسیار بالا مواجه می‌شوم که با پوشش خوب آینه‌های جانبی و آینهٔ عقب این امر به کمال خود می‌رسد! اینجا بود که به حرف صاحب خودرو ایمان آوردم که می‌گفت: میدان دید این ماشین آنقدر خوب است که بعد از تجربه آن از رانندگی با هیچ خودروی سواری دیگری لذت نمی برید.

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

رانندگی

همزمان با فشردن پدال ترمز ، دسته‌دنده کوچک را از حالت P خارج می‌کنم و به‌آرامی راه می‌افتیم. سیستم HEAD UP DISPLAY در حین حرکت سرعت خودرو را به نمایش می‌گذارد. ابتدا با دقت و آرام میرانم تا با ماشین خو بگیرم، فرمان عالی است و با توجه به جثه ماشین فرامین راننده را به خوبی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. از طرفی این فرمان خوش‌دست اطلاعات خوبی را از سطح مسیر ارائه می‌داد که با بسیاری از فرمان‌های برقی جدید تفاوت داشت که تنها مانند فرمان بازی‌های پلی‌استیشن این طرف و آن طرف می‌روند!

حال کمی سرعت می‌گیریم صدای موتور بم، دل‌نشین و زیباست. شتاب خودرو واقعاً راضی‌کننده است و در عرض ۸ الی ۸٫۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید. هرچند این لکسس دارای پدال تعویض دنده نبود ولی گیربکس ۶ سرعته آن بسیار هوشمند و تیز بود و بدون هیچ وقفه و تکانی دنده‌ها را تعویض می‌کرد.

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

در همان حال و هوا هستیم که تصمیم می‌گیرم ناگهان پدال ترمز را بفشارم…. اوه! بله!……خودرو ایستاد! حتی صاحب ماشین نیز تعجب کرده بود! ترمز RX یک پدیده است و واقعاً جز بهترین‌هایی بود که امتحان کرده بودم. بدون هیچ لرزش و تغییر مسیری خودرو را متوقف می‌کند. در طی انجام آزمایش در شهر مصرف سوخت ۱۱ لیتر بود و در جاده به ۸ می‌رسید.

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

دوربین دید عقب RX بسیار کارا است و با امکانات مناسب خود کمک شایانی به راننده در جهت پارک کردن خودرو می‌کند. از دوربین‌های جانبی که جداول خیابان را نشان می‌دهند نیز نباید غافل شد. عایق‌بندی اتاق خودرو همان‌طور که گفته شد بسیار خوب است و آرامش را در سرعت‌های زیر ۱۶۰ کیلومتر برای شما آماده می‌کند. اما سیستم تعلیق ماشین در بعضی مواقع کمی تکان زیادی به کابین منتقل می‌کند و کمی اسپرت است… اما این خصلت خیلی هم بد نیست چون باعث افزایش واکنش خودرو در پیچ‌ها و پایداری آن می‌شد.

در کل رانندگی با RX و کیفیت آن خاص است. از این لحاظ که با رقیبان خود مانند X5 فرق داشت و این تفاوت برمی‌گردد به فلسفهٔ ساخت خودرو کمپانی لکسس.

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

در پایان باید اظهار کرد که RX350 خودرویی کارآمد، کم استهلاک، قدرتمند و باکیفیت است و صاحب خودرو بعد از ۳ سال از آن رضایت کامل داشت. بعد از برانداز کردن این ماشین متوجه می‌شوید که هر چه از یک SUV سایز متوسط لوکس بخواهید را در اختیارتان خواهد گذاشت. هرچند به قول کارلوس لاگو نویسنده باتجربه سایت موتور ترند بهترین ماشین برای هر کس ماشینی است که نیازهای فرد را برآورده کند. در این خودرو نیز سعی شده به نیازهای کسانی که می‌خواهند این‌طور ماشینی بخرند پاسخ داده شود. نه بیشتر نه کمتر…

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

 بررسی لکسوس  RX350 در ایران

منبع پدال


نظرات

  • حمید بی ام و حمید بی ام و (19 تیر 1394 ساعت 09:30)

    سلام خدمت دوستان عزیز.کسی اطلاع داره درمورد این که ایا میشه روی rx350 20011 سپر وچراغ جلو 2013 نصب کرد .ممنون

    d d (18 خرداد 1395 ساعت 04:20)

    بله نزدیک 30 میلیون هزینشه