1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی لکسس RX 350 مدل 2015

بررسی لکسس RX 350 مدل 2015

11 آذر 1393
  • 2

کراس آور لوکس سری RX از سال 1997 تاکنون تولید می‌شود و یکی از محبوب‌ترین خودروهای حال حاضر لکسس و پرفروش‌ترین محصولات این شرکت می‌باشد. این SUV اندازه متوسط دو دیفرانسیل بر مبنای سدان ES ساخته می‌شود و بنابراین راحتی و سواری آن در حد خودروهای جاده خواهد بود اما ویژگی‌های آفرود نسبتاً مناسبی هم در این خودرو گنجانده شده است. البته اگر دل آن را داشته باشید که لکسس خود را به مسیرهای رودخانه و گل‌آلود ببرید.

 لکسوس 350

نکات تازه

لکسس با کابین راحت و بی‌صدا و سواری نرم شناخته می‌شود. مدل RX 350 که در اینجا آزمایش شده از نوع دو دیفرانسیل است و از آخرین فن‌آوری‌های لکسس بعلاوه تعدادی ارتقا در سال 2015 سود می‌برد که باعث می‌شوند این خودرو ارتقا یافته و همچنان یکی از گزینه‌های مطلوب برای خرید در بین رقبای جدید باقی بماند.

از موارد جدید در این خودرو آپشن هایی چون نظارت بر نقاط کور، پکیج آسایشی، چراغ جلوی زنون، صندلی‌های گرم و خنک شونده می‌باشد. قیمت مدل تست 42195 دلار است که شامل سان روف، آینه‌های الکتریکی ضد تابش خودکار، ریل سقفی، تهویه اتوماتیک مناسب، روکش چرم و سیستم ناوبری با نمایشگر سربالا و سیستم سرگرمی برای سرنشینان پشتی است. قیمت مدل فول RX 350 به 55 هزار دلار می‌رسد.

در سال 2015 یک صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچی متصل به دوربین دید عقب به عنوان تجهیزات استاندارد در مدل پایه نیز قرار داده شده است. چراغهای جلو و مه شکن و ریموت لمسی نیز به‌روزرسانی شده‌اند.

 

 لکسوس 350

 لکسوس 350

 لکسوس 350

طراحی

مقایسه طراحی لکسس RX 350 جدید با نسل اول آن نشان از بهبود مستمر و آرام چهره بیرونی آن است. نسل سوم این خودرو از سال 2008 وارد بازار شد و اینک خودرویی است که با بیشتر محصولات نسل جدید لکسس ناهماهنگ به نظر می‌رسد. در سال 2012 یک فیس لیفت یا تغییرات ظاهری روی این مدل انجام شد تا کمی هماهنگی بیشتری با سایر برادران خود پیدا کند. از جمله جلوپنجره دوکی شکل و چراغ‌های LED به نحوی در جلوی خودرو پیاده‌سازی شد. با این وجود هماهنگی این قسمت‌ها در مدل‌های قبل از فیس لیفت بیشتر و هارمونی زیباتری داشت و البته این یک معیار شخصی است و ممکن است بسیاری این طراحی جدید را ترجیح دهند. اما با مقایسه پهلو به پهلوی این خودرو با خودروهایی چون سری جدید کراس آور کوچک NX می‌بینید که چقدر هماهنگی اجزای بدنه با المان‌های طراحی جدید لکسس می‌توانست بهتر باشد. سقف خودرو در قسمت انتهایی شیب تندی دارد و فرمی هاچ بک و اسپرت پیدا کرده است. چراغ‌های پشتی و فرم عقب خودرو نسبت به جلوی خودرو از فرم بهتر و درهم ریختگی و شلوغی کمتری برخوردارند. با این وجود اگر به دنبال یک طراحی اسپرت و مدرن هستید یا باید برادر کوچک‌تر آن را انتخاب کنید و یا منتظر رونمایی از نسل بعدی آن که احتمالاً در سال 2016 معرفی می‌شود، باشید.

ورود به کابین

در داخل اتاق لکسس RX 350 طبق انتظاری که از لکسس می‌رود با کابینی لوکس و مجهز و زیبا روبرو می‌شوید. کیفیت مواد مورد استفاده نیز بالاست. متأسفانه تنها 5 نفر می‌توانند در این خودرو جای بگیرند و خبری از صندلی‌های ردیف سوم نیست. البته سقف شیب‌دار هم چنین چیزی را غیرممکن می‌کند.

استفاده از چوب و چرم طبیعی و سیستم لمسی در کنسول وسط به عنوان جایگزین ماوس برای کنترل رادیو، تهویه و سیستم ناوبری از موارد جذاب این خودرو می‌باشند. اسپیکرهای 15 تایی مارک لوینسون هم همراه با صدای فراگیر یک تجربه موسیقیایی مطلوب و جذاب را میسر می‌کنند. بسته به مدل انتخابی، سیستم‌هایی چون کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر سربالا، هشداردهنده و جلوگیری از برخورد، سنسورهای پارکینگ و رادیوی HD را نیز دریافت خواهید کرد.

برای سرنشینان عقب هم همین سطح لوکسی وجود دارد. تهویه جداگانه، روکش چوب، محفظه ذخیره‌سازی، صندلی‌های تاشوی با نسبت 40/20/40 و نمایشگرهای LED برای سیستم سرگرمی از موارد قابل توجه هستند.

جای پای سرنشینان پشتی هم برای افراد بزرگسال متوسط القامت مناسب است. صندلی‌های عقب نیز راحت می‌باشند اما میزان حفاضت آن‌ها کمتر از صندلی‌های جلو می‌باشد.

همه مدل‌های RX 350 به طور استاندارد از ترمز ضد قفل و سیستم ثبات و کنترل کشش، کیسه هوای جلو و عقب و پرده ای و زانو و دوربین دید عقب و سیستم اطلاع‌رسانی اورژانسی و نشان دادن سرقت خودرو بهره می‌برند. این خودرو در تست تصادف 4 ستاره ایمنی از 5 ستاره ممکن را از موسسه ایمنی بزرگراه‌ها به دست آورده است.

 -صندوق عقب-لکسوس 350

 لکسوس -جلو پنجره350

 لکسوس 350

پیشرانه و مصرف سوخت

مدل 2015 لکسس RX 350 با موتور شش سیلندر V شکل 3.5 لیتری و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته ارائه می‌شود. انتقال نیرو به تمام چرخ‌ها از طریق یک سیستم درایو با کنترل الکترونیکی باعث از بین بردن نیاز به دیفرانسیل مرکزی می‌شود.

این پیشرانه می‌تواند 270 اسب بخار نیرو و 248 پوند فوت گشتاور تولید کند. مدل‌های پایه به صورت دیفرانسیل جلو می‌باشند. مدل F اسپرت هم دارای گیربکس هشت سرعته خودکار است.

طبق برآوردهای استاندارد EPA مصرف سوخت این خودرو در شهر 13 لیتر و در جاده 9.8 لیتر است. این ارقام در برابر رقبای این خودرو نظیر آکورا MDX و مرسدس بنز ML350 و ب ام و X5 قابل رقابت نیست. مصرف سوخت مدل هشت سرعته اندکی بهتر است. مثلاً در بزرگراه 9.05 لیتر سوخت مصرف می‌نماید.

عملکرد و رانندگی

در ابتدا باید این نکته را به خاطر داشته باشید که این یک خودرو اسپرت نیست و در واقع برای آسایش بیشتر سرنشینان طراحی شده است. سیستم تعلیق در جاده‌های خاکی نیز عملکردی نرم، انعطاف پذیر و با سواری آرام دارد. این همان چیزی است که از لکسس هم انتظار می‌رود. سیستم AWD نیز به‌خوبی عمل می‌کند و مخصوصا در هوای برفی کارایی بالایی دارد. اما در روی جاده احتمالاً باعث افزایش مصرف سوخت می‌گردد.

سیستم نمایشگر سربالا هم که اطلاعات را روی شیشه جلوی خودرو می‌تاباند به راحتی توسط راننده دیده می‌شود و حتی در نور روز و تابش خورشید نیز عملکردی مناسب دارد.

در تست مجله ادموندز، شتاب صفر تا 90 کیلومتر این خودرو 7.1 ثانیه می‌باشد که رقمی متوسط برای این کلاس است. جالب اینکه مدل F اسپرت با وجود سیستم گیربکس پیچیده‌تر خود اندکی کندتر هم می‌باشد.

 نمای فرمان-لکسوس 350

 لکسوس 350-نمای داخل

 نمای داخل-لکسوس 350

نتیجه‌گیری

به طور کلی لکسس RX 350 یک خودروی لوکس و راحت با استفاده از آخرین امکانات روز می‌باشد. کابین آن فوق‌العاده ساکت است و سواری راحتی بر روی تمامی سطوح جاده دارد. اگر به دنبال ویژگی‌های اسپرت بیشتر هستید و زیاد با خارج از جاده سروکار ندارید بد نیست به سدان های GS نیز نگاهی بیاندازید. اگر هم به دنبال صندلی‌های بیشتر و یا عملکرد اسپرت تری می‌گردید، آکورا، آئودی Q5 یا BMW و بنز هم انتخاب‌های بهتری می‌باشند.امتیاز نهایی این خودرو 4.3 از 5 اعلام شده است.



نظرات

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (12 آذر 1393 ساعت 17:33)

    طراحی داخلش ناامید کننده و قدیمیه.از بیرون هم هیچ تغییری نکرده به جز این که یه بار بند براش گذاشتن و قیافشو بدتر کردن.

  • محمدماجد محمدماجد (11 آذر 1393 ساعت 16:16)

    حالا اومدیمو طرف گویش ایفون نبود گوشی رو کجا بزاره .خیلی باحاله ها