1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نگاهی به لکسس RC F کوپه

نگاهی به لکسس RC F کوپه

1 شهریور 1394
  • 1

لکسس می‌خواهد با مدل‌های جدید اسپرت خود، طعمی متفاوت از رانندگی را برای ما به ارمغان بیاورد. RC F کوپه خودرویی هیجان‌انگیز است که می‌تواند جذابیت‌های تازه‌ای برای طرفداران این برند داشته باشد.

طراحی لکسس های جدید بیش از گذشته اسپرت و با خطوط آوانگارد و ساختارشکن می‌باشند و انتظار می‌رود که در بعد فنی نیز از روحیات محافظه‌کارانه فاصله بگیرند. این موضوع می‌تواند تیغی دو لبه باشد که فلسفه وجودی لکسس را به چالش می‌کشد و در عین حال آن را در رقابتی مستقیم‌تر با رقبایی آلمانی قرار می‌دهد.

در حالی که لکسس RC کوپه خودرویی جالب است اما اگر موتور 6 سیلندر وی شکل آن با حجم 3.5 لیتر نمی‌تواند شما را ارضا کند باید به سراغ برادر خشمگین و درنده ان یعنی مدل RC F بروید که از یک پیشرانه 8 سیلندر 5.0 لیتری کلاسیک سود می‌برد. لکسس برخلاف رقبای آلمانی هنوز برای موتورهای بزرگ خود به سراغ توربوشارژر نرفته است و طبیعی است که این پیشرانه با تنفس طبیعی کمی از رقبا عقب خواهد افتاد.

در حالی که خروجی موتور 6 سیلندر تنها 306 اسب بخار و 277 پوند فوت است، این موتور 8 سیلندر قادر به تولید نیروی 467 اسب بخار و گشتاور 389 پوند فوت می‌باشد. این موتور V8 با یک گیربکس جدید 8 سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی جفت می‌شود.

طبق برآوردهای EPA این مدل در شهر 14.7 لیتر و در جاده 9.41 لیتر و به صورت ترکیبی 12.38 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

با پرداخت 62400 دلار این خودروی V8 را مجهز به ترمزهای برمبو و رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی و تایرهای تابستانی همراه با اسپویلر فعال عقب دریافت می‌کنید. اما برای سایر خصوصیات باید پرداخت بیشتری داشته باشید. به طور مثال روکش چرمی 800 دلار و سیستم ناوبری همراه با سیستم صوتی مارک لوینسون 2840 دلار و پکیج پرمیوم شامل صندلی‌های گرم و سرد شونده جلو و تریم فیبر کربن و امکانات ایمنی در مجموع 4400 دلار و سقف شیشه‌ای بزرگ با هزینه 1100 دلار خرج بر می‌دارند.

طراحی کابین کاملاً عملی و منحصر به فرد است. صندلی‌ها با لبه‌های حمایتی و طراحی اسپرت، کاملاً در پیچ‌های تند، وظیفه خود را انجام می‌دهند. صندلی‌های عقب نیز بیشتر برای دو سرنشین کوچک یا ذخیره اشیا مناسب‌اند.

دینامیک رانندگی با RC F کوپه از نقاط قوت آن است. رانندگی با این خودرو مخصوصاً در جاده‌ای کوهستانی کاملاً سرگرم‌کننده است. شتاب گیری و در عین حال ترمز گیری کاملاً سریع انجام می‌شوند. سیستم تعلیق راحتی سایر مدل‌های لکسس را ندارد و کوبش و سفتی بیشتری دارد. شاید مدل‌های آینده این خودرو با انتقال نیرو به چهار چرخ و موتور توربو بتوانند رقابت بهتری با آلمانی‌ها داشته باشند اما هم‌اکنون هم این خودرو یکی از با ارزش‌ترین ها در برابر رقم پرداختی برای یک کوپه اسپرت لوکس به شمار می‌رود.

 نگاهی به لکسس RC F کوپه

 نگاهی به لکسس RC F کوپه

 نگاهی به لکسس RC F کوپه

 نگاهی به لکسس RC F کوپه

 نگاهی به لکسس RC F کوپه

 نگاهی به لکسس RC F کوپه

 نگاهی به لکسس RC F کوپه

منبع پدال


نظرات

  • رخش جاده رخش جاده (1 شهریور 1394 ساعت 17:31)

    قیافه جذاب و اسپرتی داره