1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی لکسس GX 460

بررسی لکسس GX 460

29 مهر 1394
  • 0

در میان شاسی بلندهای فول سایز، لکسس GX می‌تواند به واسطه ویژگی‌هایی چون رانندگی نرم، لوکس بودن و قابلیت‌های آفرود مناسب بدرخشد. هرچند شاید برای عده‌ای پرداخت رقمی گزاف‌تر نسبت به تویوتا و دریافت خودرویی با همان مشخصات چندان قابل توجیه نباشد.

چیزی که بعد از یک هفته رانندگی با لکسس GX 460 می‌توان گفت، ابراز رضایت از کابین بزرگ و جادار و در عین حال راحت و لوکس آن است. در عین حال که از این خودرو می‌توان برای سفرهای خانوادگی آخر هفته استفاده کرد و میزان زیادی نیز توشه در آن جای داد، می‌توان کمی نیز به طبیعت نزدیک‌تر شده و از جاده‌ها نیز خارج شد. با وجودی که شاید از یک SUV لوکس انتظار نداشته باشید، وارد رودخانه یا بیابان شود، اما لکسس در این مدل قادر است قابلیتهای بسیار خوبی را نیز در حد خود به نمایش بگذارد. شالوده این خودرو بر مبنای تویوتا فوررانر 4Runner است که قابلیتهای آفرود بالایی دارد. هرچند بعید است صاحبان این لکسس، هرگز به مسیرهایی که با فوررانر می‌توان رفت، پای بگذارند.

در مدل 2015 این خودرو خبری از تغییرات زیاد نیست. تقریباً همه چیز به سبک قبلی باقی مانده‌اند. با این وجود سیستم دستورات صوتی Siri به صورت رایگان و سیستم Enform App Suite به صورت اختیاری ارائه می‌شوند و در عین حال یکپارچگی با گوشی‌های هوشمند بهبود یافته است.

کابین لوکس خودرو همانی است که از تویوتا انتظار می‌رود. چرم نرم و چوب ماهون اصل با جلوه‌ای تشریفاتی، نشان از شکوه خودرو دارند. صندلی‌های ردیف جلو بسیار راحت هستند اما در ردیف دوم کمی سفت و سخت به نظر می‌رسند. هرچند فضای پا و سر در ردیف دوم نیز بسیار خوب است. فضای بار نیز به 64.7 فوت مکعب می‌رسد به شرطی که صندلی‌های ردیف دوم و سوم را تا نمایید. این خودرو آن‌قدر بزرگ است که دسترسی به تمام قسمت‌های محفظه بار آن از خارج خودرو به آسانی میسر نیست. مانند بسیاری از خودروهای لوکس، صندلی‌های 10 جهته گرم شونده جلو و صندلی‌های عقب گرم شونده در اینجا نیز یافت می‌شوند.

مدل لوکس GX 460 در سال 2015 با قیمت پایه 60 هزار دلار به فروش می‌رسد. این قیمت شامل تجهیزاتی چون سیستم تهویه سه ناحیه‌ای اتوماتیک، فرمان و صندلی‌های گرم کن دار، سیستم تعلیق تطبیقی متغیر، چراغ‌های مه شکن LED، هشدار دهنده نقاط کور و هشدار ترافیک عقب، سیستم کمکی پارک و چرخ‌های 18 اینچی 6 پره می‌شود.

بسته اختیاری پشتیبانی راننده نیز با هزینه 4300 دلار شامل سیستم صوتی مارک لوینسون، سیستم کنترل کشش آفرود، کنترل نور بالای خودکار، سیستم کروز کنترل تطبیقی همراه با سیستم هشداردهنده برخورد، سیستم هشدار خروج از خط و پارک خودکار با دوربین‌های اضافی می‌گردد که نهایتاً قیمت خودرو را به نزدیک 66 هزار دلار می‌رساند.

پیشرانه لکسس GX 460 همانند قبل یک موتور 8 سیلندر V شکل 4.6 لیتری است که قادر است 301 اسب بخار نیرو و 329 پوند فوت گشتاور تولید کند. این آمار با وجود بهبود نسبت به قبل، برای چنین موتور بزرگ و بدنه سنگینی، ناامیدکننده می‌باشند. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده که به صورت تمام وقت، نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌نماید.

اگر فکر می‌کنید که قدرت پایین موتور منجر به مصرف سوخت بهینه آن شده، اشتباه می‌کنید زیرا لکسس GX 460 با مصرف سوخت 15.68 لیتر در شهر و 11.76 لیتر در بزرگراه و متوسط 13.84 لیتری در هر صد کیلومتر، خودروی نسبتاً پرمصرفی می‌باشد.

هرچند لکسس GX 460 چندان پرقدرت نیست، اما همین قوا نیز برای یک رانندگی آرام و سواری غیر اسپرت کفایت می‌کند. شاید افزایش نیروی پیشرانه و بهبود بهره‌وری آن برای کاهش مصرف سوخت و افزایش راحتی ردیف دوم صندلی‌ها بتواند در اولویت نسل بعدی این خودرو قرار گیرد.

 بررسی لکسس GX 460

 بررسی لکسس GX 460

 بررسی لکسس GX 460

 بررسی لکسس GX 460

 بررسی لکسس GX 460

 بررسی لکسس GX 460

 بررسی لکسس GX 460

 بررسی لکسس GX 460

 بررسی لکسس GX 460

 بررسی لکسس GX 460

 بررسی لکسس GX 460

منبع پدال


نظرات