1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی اولیه لکسس GS-F جدید

بررسی اولیه لکسس GS-F جدید

31 فروردین 1394
  • 2

طرفداران لکسس، مدت‌ها در انتظار معرفی مدل جدید سدان اسپرت GS این شرکت بوده‌اند. سرانجام انتظارها به سر رسید و این خودرو با طراحی جدید و به روزرسانی در بیشتر بخش‌ها رد نمایشگاه دیترویت سال 2015 معرفی شد.

بعد از مدت‌ها شاهد چهارمین عضو از خانواده F پس از مدل‌های LFA، IS-F و RC-F کوپه هستیم. GS-F جدید می‌تواند انتظارها برای هماوردی با سدان لوکس آلمانی را بالا ببرد. در زمانه ای که آئودی با مدل‌های S6 و S7 و ب ام و با مدل‌های 540i M-Sport و مرسدس با مدل E400 خودنمایی می‌کنند و حتی کادیلاک نیز با CTS-V اسپرت بدان‌ها پیوسته است، رقابت برای این سدان لوکس اسپرت ژاپنی بیش از پیش سخت می‌شود.

مدل 2016 لکسس GS-F در واقع قدرتمندترین خودروی سدان ساخته شده با نام تجاری F است. این خودرو با تأکید بر سرعت و شتاب بالا طراحی شده است.

در حالی که بیشتر رقبای این خودرو به موتورهای توربوشارژر یا سوپرشارژر متکی هستند، لکسس از یک موتور بزرگ‌تر V8 با تنفس طبیعی سود می‌برد. قضاوت در مورد ترجیح چنین پیرانه ای مشکل است و اگر آن را با پیشرانه‌های جدید با توربوی دوقلو مقایسه کنیم، به طور شگفتی، فاصله مشهود را به نمایش می‌گذارد.

در هر صورت این پیشرانه آن‌قدر قدرت دارد که از یک فراری دهه 80 میلادی، پیشی بگیرد! این پیشرانه از حجم 5.0 لیتری خود 467 اسب بخار نیرو در دور موتور 7100 استخراج می‌کند. گشتاور آن نیز در دور موتور 4800 به 389 پوند فوت می‌رسد. تمام این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

با وجود وزن 1860 کیلوگرمی مدل 2016، این سدان قادر است شتاب صفر تا 96 کیلومتر را در زمان 4.4 ثانیه به‌دست آورد. طبق تخمین مهندسان لکسس، زمان طی 400 متر اول هم 12.9 ثانیه و نهایت سرعت آن 275 کیلومتر بر ساعت می‌باشد که ارقام خوبی محسوب می‌شوند.

برخلاف بسیاری از رقبای مطرح این خودرو، هیچ خبری از سیستم تعلیق با میرایی تطبیقی یا قابل تنظیم نیست اما در نبود این فناوری، مهندسان لکسس از شاسی سازگار و مقاوم آن برای پایداری در هر شرایط خبر می‌دهند.

برای این خودرو از رینگ‌های چرخ 19 اینچی آلومینیومی با تارهای میشلن سوپر پایلوت اسپرت و ترمزهای فولادی با اندازه 15 اینچ در جلو و 13.6 اینچ در عقب استفاده شده است. متأسفانه خبری از آپشنی به نام ترمزهای سرامیکی نیز نیست. اما با چند دلار اضافی می‌توان از کالیپرهای رنگی به رنگ نارنجی روش استفاده کرد.

لکسس GS برای اولین بار در دهه میلادی به بازار آمریکا وارد شد. این مدل جدید هم نخستین خودرو از سری GS با نشان F محسوب می‌شود. البته پکیج اسپرت F-Sport مد نظر نیست و تنها مدل‌های F منظور ماست.

مدل جدید این خودرو با وجود ارتقا در ظاهر و باطن، زیباتر و خشن‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. جلوپنجره دوکی‌شکل غول‌پیکر و چراغ‌های باریک بومرنگیان به امضای محصولات جدید تبدیل شده‌اند. در انتهای خودرو هم یک اسپویلر لبه ای از جنس فیبر کربن نصب شده است. یک دیفیوزر و خروجی‌های اگزوز چهارتایی هم نشانگر قدرت بالای این خودرو می‌باشند.

در داخل کابین هم فرمان بزرگ‌تر با روکش چرمی، سرعت‌سنج بزرگ مرکزی، روکش‌های دست دوخت از چرم سوراخ‌دار و طراحی اسپرت نسبت به مدل‌های استاندارد، جلب توجه می‌کنند.

لکسس GS-F مدل 2016 در اواخر سال وارد بازار خواهد شد. قیمتی که برای آن پیش‌بینی شده، 75 هزار دلار است که آن را در میانه رقابت با اروپایی‌ها و کادیلاک امریکایی قرار می‌دهد.

 بررسی لکسس GS

 بررسی لکسس GS

 بررسی لکسس GS

 بررسی لکسس GS

 بررسی لکسس GS

 بررسی لکسس GS

 بررسی لکسس GS

 بررسی لکسس GS

 بررسی لکسس GS

 بررسی لکسس GS

 بررسی لکسس GS

 بررسی لکسس GS

 بررسی لکسس GS

منبع پدال


نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (31 فروردین 1394 ساعت 21:27)

    لکسوس ترکوند

  • گالاردو گالاردو (31 فروردین 1394 ساعت 21:03)

    یک سدان فوق العاده و تمام عیار هست اما بنظرم بیش از حد معقول به مقوله سرعت پرداخته شده و به همین سبب استهلاک و مصرف سوخت بالایی ایجاد میکنه و همین نکته شاید خریدار رو به سمت خرید سدان های آلمانی و یا حتی آمریکایی سوق میده! باید منتظر موند ونتیجه رو دید.