1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی لکسس GS 450h

بررسی لکسس GS 450h

16 آذر 1393
  • 1

سدان لوکس GS 450h به دنبال خلق یک ترکیب از قابلیت‌های بالا و ویژگی‌های مقرون به صرفه در یک چهارچوب لوکس است. به نظر می‌رسد که لکسس بیش از هر نام تجاری دیگری به دنبال ساخت خودروهای لوکس هیبریدی است. GS نیز به عنوان یک سدان فول سایز، عملکرد چشمگیری در اقتصاد مصرف سوخت ارائه می‌کند. چیزی که از یک خودروی بسیار کوچک‌تر انتظار می‌رود. شاید برای خریداران خودروهای لوکس، پرداخت بیشتر پول در جایگاه‌ها، ایجاد کوچک‌ترین حساسیتی نکند. اما لااقل کمک به محیط زیست و آلایندگی پایین‌تر و همچنین بازگشت هزینه در درازمدت، به عنوان یک سرمایه‌گذاری مورد توجه تجار، بتواند جذابیت‌های خودروهای لوکس هیبریدی را عیان سازد.

  لکسس GS 450h-نمای کلی

نکات تازه

امسال موارد جدیدی در لکسس GS 450h لحاظ گردیده‌اند. گیربکس با انتقال پیوسته CVT با یک حالت اسپرت برای علاقه‌مندان به هیجان بیشتر که عملکرد آن را همانند گیربکس‌های 8 سرعته خودکار می‌نماید تا یک CVT بی احساس معمولی و همچنین بهینه‌سازی برای کارآمدی بیشتر و استفاده از سیستم اپل سیری SIRI با دریافت فرامین صوتی به صورت رایگان و یک صفحه نمایش سربالا و سیستم هشدار ترافیک متقابل و نشانگر نقاط کور و آپشن درب بازکن درب صندوق بدون دخالت دست که این خودرو را به نقطه تکامل خود نزدیک کرده‌اند.

طراحی بیرونی خودرو به‌روزرسانی شده است اما هنوز هم یک خودروی لوکس و با وقار است تا یک خودروی اسپرت مدرن. افزودن جلوپنجره دوکی شکل که تبدیل به امضای لکسس شده، با تأمل و محافظه‌کاری صورت پذیرفته است. با این وجود نسبت به سابق، خودرو چهره ای تهاجمی‌تر یافته است.

  لکسس GS 450h-نمای کلی

  لکسس GS 450h-نمای عقب

قیمت

خودروی تست با قیمت 59600 دلار شامل موارد اضافه ای چون مانیتور نقاط کور با هزینه 700 دلار، پکیج لوکس با صندلی‌های گرم‌کن دار عقب با هزینه 5695 دلار، سیستم صوتی مارک لوینسون 835 واتی با 17 بلندگو با هزینه 1380 دلار، سیستم ناوبری با نمایشگر 12.3 اینچی HDD با هزینه 1735 دلار و نمایش گر ترافیک، آب و هوا، اخبار و سهام و ... و دوربین پشت و نمایشگر سربالا و درب صندوق خودکار با هزینه 400 دلار و سیستم دستیار پارکینگ با هزینه 500 دلار بود که نهایتاً قیمت این خودرو را به 70920 دلار رسانده است. این رقم در برابر مشابه بنزینی آن حدود 10 هزار دلار گران تر است و باید دید که چقدر طول می‌کشد تا صرفه جویی در مصرف سوخت، این اضافه پرداخت را جبران نماید.

  لکسس GS 450h-نمای کلی

داخل کابین

در داخل اتاق لکسس GS 450h همه چیز لوکس و مرتب به نظر می‌رسد. این همان چیزی است که از لکسس انتظار می‌رود. کابین، شیک، راحت و بزرگ است. چرم ظریفی برای پوشش داخلی مورد استفاده واقع شده است. فضای پا و سر برای سرنشینانی با قد بلندتر از 1.90 سانتی‌متر نیز کافی و وسیع است.

پد لمسی که به عنوان جایگزین موس یا جوی استیک استفاده می‌شود، کمی سخت عمل می‌کند و تشخیص محل نشانگر آن روی صفحه نمایش مخصوصاً در نقشه‌ها دشوار است.

  لکسس GS 450h-نمای داخل

  لکسس GS 450h-نمای داخل

در زیر هود

طبق معمول خودروهای هیبریدی در زیر کاپوت و قلب این خودرو، انتظار وصال یک موتور بنزینی با یک یا چند موتور الکتریکی را باید داشته باشیم. بخش درون‌سوز این موتور، یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری V شکل است 286 اسب بخار نیرو و 254 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این موتور با دو موتور الکتریکی دیگر جفت می‌شود تا خروجی مجموع 338 اسب بخار را تحویل گیربکس دهد. علاوه بر موتور بنزینی، انرژی احیا شده از ترمزها نیز برای شارژ مجدد باتری‌ها استفاده می‌شوند. جالب این است که این موتور از سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز استفاده می‌کند اما در سرعت‌های پایین، سوخت از راه منیفولد ورودی تزریق می‌شود تا میزان سروصدای موتور کاهش یابد و در سرعت‌های بالاتر به خودروی خود، تزریق مستقیم سوخت به داخل سیلندر جایگزین می‌گردد.

مصرف سوخت میانگین طبق استاندارد EPA در هر صد کیلومتر 7.59 لیتر می‌باشد و البته در شهر 8.11 لیتر و در بزرگراه 6.92 لیتر سوخت مصرف می‌کند. این ارقام برای این سدان لوکس و با این ابعاد رقم بدی نیست.

  لکسس GS 450h-نمای عقب

روی جاده

با وجود باتری و وزن بالاتر، این خودرو سریع‌تر از مدل بنزینی GS 350 عمل می‌کند. خودروهای هیبریدی کم‌کم ویژگی‌های اسپرت بیشتری را ارائه می‌کنند و GS 450h نیز از این قاعده مستثنی نیست. گیربکس اتوماتیک CVT بهبود زیادی یافته است و می‌توان با شیفترهای تعویض دنده نیز، لذت دوچندانی برد.

کیفیت سواری طبق انتظاری که از لکسس داریم، نرم، روان و بی‌صداست. تنها ایرادی که می‌توان از این خودرو گرفت این است که به صورت دیفرانسیل عقب می‌باشد و در مکان‌های سردسیر و برفی می‌توانست با عملکرد دو دیفرانسیل، امتیازات بیشتری به دست آورد. این موردی است که با کمک موتورهای الکتریکی برای این خودرو نیز به راحتی قابل دستیابی بود و عجیب است که لکسس از این ایده استفاده نکرده است.

  لکسس GS 450h-نمای کلی

نتیجه‌گیری

لکسس GS 450h یک خودروی سدان لوکس با عملکردی چشمگیر، ابعادی بزرگ و مصرف سوختی در حد خودروهای کوچک‌تر است. کیفیت بالای این خودرو در مواد مورد استفاده در کابین نیز هویداست. با این وجود هنوز پرداخت 10 هزار دلار بیشتر برای خریدان نسبت به مدل بنزینی، چندان قابل توجیه در کوتاه مدت نیست. اما فارغ از قیمت، مصرف سوخت عالی و کارآمدی آن قابل تحسین می‌باشند. برخی اقلام که در این خودرو به صورت آپشن می‌یابید، باید به صورت استاندارد عرضه می‌شدند. به عنوان مثال یک خودروی لوکس 60 هزار دلاری باید به صورت استاندارد مجهز به سیستم ناوبری باشد نه با پرداخت اضافه و به صورت آپشن.

ب ام و سری 5 و مرسدس بنز کلاس E نیز خودروهای رقیب این لکسس محسوب می‌شوند.

  لکسس GS 450h-نمای کلی

  لکسس GS 450h-نمای عقب

  لکسس GS 450h-نمای کلی



نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (16 آذر 1393 ساعت 21:33)

    فوق العادس