1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. مروری بر Lexus ES350

مروری بر Lexus ES350

23 دی 1393
  • 1

سدان لوکس اندازه متوسط لکسس ES اکنون در نسل ششم خود قرار دارد ولی امروزه باید با رقبای بیشتری از جمله بیوک لاکراس، کرایسلر 300، آکورا TLX و هیوندای جنسیس نیز رقابت نماید. با این وجود، لکسس هنوز هم یکی از بهترین‌ها در این کلاس محسوب می‌شود. در سال 2015، چند به‌روزرسانی جدید در ES350 شاهد هستیم.

این خودرو از سال 1989 و به عنوان یک سدان جمع و جور وارد بازار شد. سپس تبدیل به یک سدان متوسط و بعد تبدیل به یک خودروی لوکس شد. نسل ششم این خودرو از سال 2012 روی خط تولید قرار گرفته است. پلتفرم این خودرو با تویوتا کمری یکسان است. بنابراین انتظار می‌رود لااقل به واسطه قیمت بسیار گران‌ترش، در ویژگی‌ها و عملکرد در سطحی بسیار بهتر از کمری واقع شود. البته از سال 2013، قسمت‌هایی از پلتفرم این خودرو با تویوتا آوالون جایگزین شد اما هنوز هم ردپای کمری در این خودرو به چشم می‌آید.

طراحی مدل 2015 تغییر زیادی را نشان نمی‌دهد. بنابراین با سایر برادرانش که از زبان طراحی جدید لکسس بهره می‌گیرند، متفاوت خواهد بود. این طراحی اندکی خسته کننده و قدیمی به نظر می‌رسد. این در حالی است که اکثر رقبا روی طراحی بصری خودرو بیش از لکسس تمرکز می‌کنند.

آخرین نسخه از ES با تغییراتی در کابین و تجهیزات همراه است. سیستم صوتی اختیاری مارک لوینسون و صفحه نمایشگر لمسی 8 اینچی با رابط کاربری ارتقا یافته، دوربین دید عقب، سیستم دستورات صوتی، نشانگر نقاط کور، سیستم تهویه خودکار چند ناحیه ای، صندلی‌های گرم کن دار جلو، حافظه برای صندلی‌ها، فرمان و آینه‌ها، تزئینات چوبی از جنس افرا و روکش چرم مصنوعی و تجهیزات دیگر را می‌توان با پرداخت مبلغی اضافه‌تر دریافت نمود. یک خودروی کامل با این تجهیزات چیزی نزدید 44 هزار دلار قیمت خواهد داشت. این در حالی است که نسخه پایه این خودرو 37550 دلار به فروش می‌رسد.

فضای داخلی، جادار و راحت است و هوشمندانه طراحی شده است. در مناطق سردسیر، نبود گرم‌کن فرمان باعث دلسردی است اما صندلی‌های گرم شونده به سرعت این نقیصه را برطرف می‌کنند. دوخت روکش‌های داخلی با دست، ترکیبی گران قیمت و لوکس را به نمایش می‌گذارد.

در زیر کاپوت این خودرو می‌توان یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری را یافت که 268 اسب بخار قدرت دارد. شاید در سال 2016 برای چنین سدان لوکسی، این رقم بالایی محسوب نشود. مخصوصاً اینکه لکسس هنوز موتورهای کوچک توربو را چندان جدی نگرفته است. مصرف سوخت این پیشرانه در بزرگراه 7.59 لیتر و در شهر 11.2 لیتر می‌باشد.

لکسس با عنوان خودرویی لوکس و راحت شناخته می‌شود بنابراین نباید انتظاری همانند BMW از دینامیک آن داشته باشید. کابین یک پناهگاه آرام و بی سروصدا برای فرار از جهان پر هیاهوی خارج است. حتی در ترافیک هم آرامشی خاص در کابین برقرار است.

این یک خودرو با تعادلی مناسب بین آسایش و قابلیت‌های حرکتی است. فرمان دقیق و تعویض دنده اسپرت، تجربه ای لذت‌بخش از رانندگی را تقدیم می‌کنند. با این وجود هنوز بیشتر یک خودروی لوکس به حساب می‌آید و اگر به دنبال تجربه ای اسپرت هستید، این خودرو انتخابی جذاب برای شما نخواهد بود.

می‌توان گفت که ES نیاز به دوز هیجان و کمی شجاعت دارد. درست است زمانی این خودرو خطری برای سدان های لوکس آلمانی محسوب می‌شد اما اکنون خود در معرض خطر یکنواختی و محافظه‌کاری بیش از حد قرار گرفته است.

 مروری بر Lexus ES350

 مروری بر Lexus ES350

 مروری بر Lexus ES350

 مروری بر Lexus ES350

 مروری بر Lexus ES350

 مروری بر Lexus ES350

 مروری بر Lexus ES350

 مروری بر Lexus ES350

 مروری بر Lexus ES350

 مروری بر Lexus ES350

 مروری بر Lexus ES350

 مروری بر Lexus ES350

منبع پدال


نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (23 دی 1393 ساعت 12:20)

    هرکی ایراد بگیره نگرفته ها