1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی لکسس ES350 مدل 2016

بررسی لکسس ES350 مدل 2016

10 فروردین 1395
  • 0

اگر به دنبال یک سواری نرم، ساکت و راحت هستید، به سراغ گزینه درستی آمده‌اید. لکسس ES 350 مطمئناً یک سواری راحت و نرم، با یک کابین پر از آرامش در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد. در دنیایی که از هر گوشه‌اش سر و صداهای مختلفی شنیده می‌شود، این سدان لوکس، در واقع فرصتی برای دوری از فضای شهر و فعالیت‌های استرس‌زای آن است.

تازه‌های مدل ۲۰۱۶

برای ۲۰۱۶، در طراحی ظاهری خودرو تجدیدنظر صورت گرفته و در همین حال، بر تجهیزات داخلی کابین افزوده شده است. در بیرون، یک دماغه جدید را برای بدنه شاهد هستیم که همراه با ارائه جلوپنجره دوکی‌شکل مخصوص لکسس، ابعادی بزرگتر و تهاجمی‌تر پیدا کرده است. همچنین ES 350 صاحب یک سری چراغ‌های جلوی LED و یک طراحی برجسته در جلوبندی شده است. در عقب، چراغ‌ها به فرم حرف L در آمده‌اند و لوله‌های اگزوز نیز شکل ذوزنقه پیدا کرده‌اند. ضمن‌ اینکه برای مدل ۲۰۱۶ از لکسس ES یک طراحی جدید برای چرخ‌ها در دسترس قرار گرفته است.

تجهیزات و آپشن‌ها

لکسس ES 350 مدل ۲۰۱۶ با قیمت ۳۸ هزار دلاری‌اش، دارای تجهیزاتی چون ورودی و استارت بدون‌کلید، گرم‌کن آینه‌ها، کنترل هوای اتوماتیک دوگانه، تنظیم خودکار صندلی‌های جلو در ۸ جهت (با قابلیت تنظیم ناحیه کمر در ۲ جهت)، یک فرمان مورب و تلسکوپی و یک دوربین نمای عقب است. همچنین این خودرو به صورت استاندارد از یک سیستم صوتی با ۸ اسپیکر و پخش CD، رادیوی ماهواره‌ای، رادیوی HD، یک ورودی صوتی یدکی و یک رابط کاربری صوتی iPod/USB استفاده می‌کند.

در همین حال، مدل تست‌شده ES 350 در اینجا با پکیج «سیستم راهبری/ سیستم صوتی مارک لوینسون» به ارزش ۲۶۵۰ دلار همراه بوده که در آن، مواردی چون یک صفحه نمایش بزرگ ۸ اینچی، رابط کاربری الکترونیکی «ریموت تاچ»، کنترل صوتی، ارتقای ارتباط بلوتوثی، عملکرد تبدیل متن به گفتار و مجموعه برنامه و سرویس‌های Enform اضافه شده‌اند. همچنین سیستم صوتی فراگیر Mark Levinson با ۱۵ اسپیکر در اختیار قرار گرفته است.

پکیج‌های اضافی

پکیج سیستم ایمنی ویژه (Safety System+) با هزینه ۱۰۱۵ دلار، تجهیزاتی مانند سیستم کروز کنترل انطباقی، یک سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم انحراف از خط با دستیار فرمان و کنترل نوربالای اتوماتیک اضافه می‌کند. پکیج آپشن دیگر، «الترا لاکچری» نام دارد که با هزینه‌ای برابر ۳۵۰۰ دلار در دسترس قرار می‌گیرد و در آن مواردی چون تنظیمات حافظه صندلی راننده، یک سیستم اتوماتیک برای فرمان مورب و تلسکوپی همراه با تریم چوبی، حسگرهای پارکینگ، گرم‌کن و تهویه برای صندلی‌های جلو، طراحی چرم داخلی و یک سایبان اتوماتیک برای شیشه پنجره عقب به ES 350 افزوده می‌شوند. همچنین در لیست تجهیزات اضافی این پکیچ، امکانات دیگری چون برف‌پاکن‌های خودکار، یک در صندوق‌عقب اتوماتیک، یک سانروف پانورامیک، سایبان‌های دستی برای درهای عقب و روشنایی پیرامونی در داخل کابین دیده می‌شوند.

در مجموع، قیمت نهایی این خودرو با آپشن‌ها به ۴۹ هزار و ۱۶۰ دلار رسیده است.

نکات برجسته طراحی داخلی

ورود به کابین ES 350 می‌تواند به سرعت دمای بدن شما را پایین بیاورد. این موضوع، نه به خاطر خسته‌کننده بودن آن، بلکه به فضای روح‌افزا و ماهرانه‌ای است که در داخل آن طراحی شده است. می‌توان تمام استرس‌های خود را در بیرون از خودرو جا گذاشت و به سرعت از طراحی چرمی، تریم چوبی، گرم‌کن غربیلک فرمان و تهویه و گرم‌کن صندلی‌ها لذت بُرد. داشبورد طاقچه‌مانند لکسس، یک حسّ جادار بودن ارائه می‌دهد؛ حتی با اینکه یک نمایشگر ۷ اینچی سیستم راهبری، به طور ثابت در وسط قرار گرفته است.

تنها چیزی که از بیرون متوجه نمی‌شوید، سر و صدای زیادی است که در دنیای خارج وجود دارد. در عقب، فضای پاهای زیادی که برای صندلی‌های عقب تدارک دیده شده، بر حسّ جادار بودن کابین می‌افزاید و سه سرنشین بزرگسال، به راحتی می‌توانند در این صندلی‌ها حضور داشته باشند. این در حالی است که در هنگام نیاز به فضای بیشتر برای حمل وسایل، امکان جمع‌شدن صندلی‌های عقب وجود دارد.

خودروی تست ‌شده در اینجا با پکیج آپشن ایمنی شامل سیستم‌هایی چون هشدار انحراف از خط و پیش‌برخورد، دستیار فرمان، نوربالای اتوماتیک و کروز کنترل انطباقی همراه بوده است. همچنین یک مانیتور نقطه کور و هشدار ترافیک پشت‌سر از جمله تجهیزات مفید مورد استفاده در این مدل بوده‌اند. شاید تنها شکایتی که می‌تواند از این ES 350 داشت، شیوه کنترل نمایشگر شبیه به موس رایانه است که بسیار عجیب می‌نماید و می‌تواند حواس راننده را پرت کند.

ویژگی‌های موتور و مصرف سوخت

لکسس ES 350 مجهز به یک موتور ۳/۵ لیتری V6 همراه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است. موتور تمام آلومینومی لکسس در این مدل، علاوه بر صرفه‌جویی در وزن، قدرتی به میزان ۲۶۸ اسب‌بخار فراهم می‌کند. این سدان لوکس، مطابق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مصرف سوختی معادل ۱۱/۲ لیتر در شهر، ۷/۵۹ لیتر در جاده و ۹/۸ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. این در حالی است که میزان مصرف مشاهده شده در تست، فاصله زیادی با این اعداد داشته است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که جاده‌های کوهستانی کلرادو نیز در مسیر تست قرار داشته‌اند.

دینامیک رانندگی

را در وضعیتی راحت در محیط شهری فراهم می‌کند. اگر به دنبال یک راننگی اسپورتی و سریع هستید، مطمئناً این سدان لوکس برای شما ساخته نشده است. ولی اگر یک خودروی متین با عملکردی مناسب برای رسیدن سر وقت برای یک ملاقات نیاز دارید، این گزینه مناسبی است که در پیش روی شما قرار گرفته است.

موتور V6 بسیار نرم است و همگام با تعویض نه‌چندان ملموس گیربکس، دور موتور خود را افزایش می‌دهد. در واقع، این سدان لوکس آن‌قدر ساکت و آرام است که قبل از اینکه خودتان متوجه شوید، به‌راحتی می‌توانید از محدودیت سرعت عبور کنید.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید که افراد را با مقاصد تجاری یا تفریحی در یک ترافیک شلوغ شهری جابجا کنید، لکسس ES 350 مدل ۲۰۱۶ یک خودروی ایده‌آل برای شما خواهد بود. این خودرو، استرس را از شما دور می‌کند و شما و مشتری‌تان را برای یک روز پرمشغله، در یک فضای آرام نگه می‌دارد. سواری راحت، هندلینگ مناسب برای رفت‌و‌آمدهای شهری و یک فضای جادار و لوکس در داخل کابین، از جمله ویژگی‌های اصلی لکسس ES 350 هستند.

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

 بررسی لکسس ES350 مدل 2016

منبع پدال


نظرات