1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

24 اردیبهشت 1394
  • 2

با وجود تأکید اخیر لکسس بر روی عملکرد، جوهر اصلی این برند را می‌توان در مدلی مانند ES350 پیدا کرد؛ یک خودروی آرام و بهینه، با طراحی مدرن و امکانات و ویژگی‌هایی که سرنشینانش را از نویز دنیای بیرون و ترافیک جدا می‌کند. این خودرو برای کسانی ساخته شده که رانندگی را به‌عنوان یک جزء جدانشدنی و درعین‌حال، ملال‌آور در زندگی می‌بینند. سیستم صوتی پرمیوم، اطلاعات و سرگرمی، امکانات ارتباطی، راحتی و آرامش فوق‌العاده از مواردی است که در یک لکسس ES350 نصیبتان می‌شود. با این حال، تجربه رانندگی با این خودرو شاید به مذاق علاقه‌مندان دنیای اتومبیل چندان خوش نیاید.

با توجه به هدف‌گذاری این مدل، جای تعجبی وجود ندارد که لکسس در ES350 تجهیزات را به‌گونه‌ای استفاده کرده که با سدان‌های اسپورت تمایز داشته باشد. با این حال سیستم تعلیق مقاومت خوبی در برابر لغزش از خود نشان می‌دهد و عکس‌العمل سیستم فرمان نیز نسبتاً دقیق است. در این مدل، از تایرهای میشلن تمام‌فصل 215/55-17 استفاده شده که البته نمی‌توان گفت که چقدر از سهم چسبندگی در پیچ را به خود اختصاص می‌دهند؛ چرا که در هنگام تست لغزش در پیچ، سیستم کنترل پایداری به‌محض اینکه اندکی فشار جانبی بیش از حد احساس کند، وارد عمل می‌شود و نمی‌توان مانع آن شد. در نتیجه، چسبندگی جانبی برابر 0.77g از این خودرو مشاهده شده است. عملکرد سیستم ترمز نیز کمابیش همین وضعیت را دارد. ES350 از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۵۳/۳۴ متر متوقف می‌شود و در همین حال، شرایط پدال ترمز پایدار و بدون ضعف است.

در همین حال، وضعیت دینامیک ES350 نمره قبولی می‌گیرد. پوسته بدنه، حسّ صلبیت بسیار خوبی را منتقل می‌کند و در حالی که خروجی موتور آشنای ۳/۵ لیتری V-6 به میزان نه‌چندان قابل‌توجه ۲۶۸ اسب‌بخار است، همین مقدار قدرت کافی است تا لکسس در زیر ۶ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و تحت محدودیت‌های قانونی، سرعت حداکثری برابر ۲۱۰/۸ کیلومتر بر ساعت داشته باشد

سیستم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نمادی از آرامش و متانت است و با این که به‌اندازه‌ی دیگر حاضران در این کلاس از شرایط اسپرتی برخوردار نیست، برنامه‌ریزی آن به شکلی جالب با رفتار خروجی موتور هماهنگ است. تنها چیزی که می‌توان آن را به خاطرش سرزنش کرد، نبود پدل‌شیفتر است. همچنین بهتر است تعویض دنده را به صورت دستی فراموش کنید؛ زیرا گیربکس خودش این کار را به نحو بهتری انجام می‌دهد.

سه نوع حالت رانندگی با ES350 تدارک دیده شده است؛ اکو، نرمال و اسپرت.

سیستم فرمان در حالت «نرمال» به حالت ابهام و سردرگمی تمایل دارد، ولی وقتی به حالت «اسپورت» سوئیچ می‌کنید، سطح عملکرد آن به شکل قابل‌توجهی بالا می‌رود و می‌توان گفت که یک حس اطمینان در فرمان و قرار گرفتن در وسط را تداعی می‌کند. تأثیر حالت «اکو» چندان قابل‌تشخیص نیست. همچنین وقتی راننده پای خود را بر روی پدال فشار می‌دهد، محدودیت قدرت خودرو چندان احساس نمی‌شود که البته موضوع خوبی برای ES350 است.

در مورد تأثیر هر کدام از حالت‌های رانندگی بر روی مصرف سوخت خودرو، نظر دقیقی نمی‌توان داد. ولی می‌توان راجع به مصرف سوخت مشاهده شده در تست صحبت کرد که برابر ۹/۴۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است؛ جایی که بیشتر زمان رانندگی در حالت «اسپورت» قرار داشته است. برآورد سازمان حفاظت محیطی زیست امریکا برای مصرف سوخت ES350 در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۱/۲ لیتر و در جاده ۷/۵۹ لیتر است و کسانی که به دنبال مصرف سوخت بهتر از این هستند، می‌توانند به سراغ نسخه هیبرید از ES350 بروند که دارای مصرف سوختی برابر ۵/۸۸ لیتر در شهر و ۶/۰۳ لیتر در جاده است.

همان‌طور که قبلاً گفته شد، درون کابین ES بسیار خوب طراحی و ساخته شده است؛ صندلی‌های راحت، مواد با کیفیت بالا، ابزارهای با دسترسی آسان و طراحی فوق‌العاده المان‌های مختلف. فضای زیادی برای صندلی‌های عقب وجود دارد و سطح نویز به شکل قابل‌ملاحظه‌ای پایین است و آن‌قدر فضا ساکت است که سرنشینان عقب می‌توانند به‌آرامی با صندلی‌های جلو حرف بزنند.

یکی از آپشن‌های جالب و فریبنده در خودروی تست، طرح چرم و چوب برای غربیلک فرمان است که شامل گرم‌کن نیز می‌شود. البته این گرم تنها در قسمت‌های چرمی بین ساعت‌های ۸ و ۱۰ و همین‌طور، ۲ و ۴ عمل می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جالب در ES350، راهنماهای قطور آن برای صاحبش است. راهنمای اولیه ۷۸۱ صفحه است. یک راهنمای دیگر برای سیستم راهبری وجود دارد که ۴۳۱ صفحه به طول می‌انجامد. همچنین یک «راهنمای سریع مالکان» با ۱۱۰ صفحه و یک «راهنمای سرویس» با ۷۶ صفحه، از دیگر راهنماهای این خودرو هستند. راهنمای ۷۶ صفحه‌ای سرویس، حتی دارای دو صفحه برای یادداشت‌برداری است! تمام این راهنماها دارای متن‌های فشرده‌ای در خود هستند و می‌توانند زمان زیادی را برای خواندن به خود اختصاص دهند؛ به‌گونه‌ای که «جنگ و صلح» تولستوی در مقابل آنها چیزی شبیه به یک کتاب کمیک است.

اگر ES350 را به‌عنوان یک پیکره هنری متحرک درنظر بگیریم، این مدل حداقل از سه زاویه تمایل دارد که ناشناس باقی بماند. تنها زاویه‌ای که از این حالت متمایز می‌شود، نمای جلوی آن با جلوپنجره دوکی‌شکل است. البته شاید هر کسی برداشت خودش را از این موضوع داشته باشد.

با استفاده از پکیج آپشن «لاکچری» به ارزش ۱۳۷۰ دلار که شامل طراحی چرمی زیبا با گرم‌کن و خنک‌کننده برای صندلی‌های جلو می‌شود و همین‌طور مواردی مانند سیستم راهبری با کنترل صوتی به ارزش ۱۷۹۵ دلار، قیمت نمونه تست‌شده ES350 دلار به ۴۴ هزار و ۲۹۵ دلار رسیده است. البته جای تعجب است که در این سطح از قیمت هنوز از سیستم کروز کنترل انطباقی خبری است. با این حال، شما یک سدان لوکس متوسط در اختیار خواهید داشت که طراحی بسیار مناسبی در آن صورت گرفته و جدا از دینامیک رانندگی‌اش، شرایط دل‌نشینی را در داخل کابین دارد.

مشخصات:

• نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.

• قیمت مدل تست: ۴۴۲۹۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۸۴۷۵ دلار).

• نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.

• گنجایش: ۳۴۵۶ سی‌سی.

• قدرت: ۲۶۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه.

• گشتاور: ۳۳۶/۲ نیوتن‌متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه.

• گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.

ابعاد:

• فاصله محوری: ۲/۸۱۹ متر.

• طول ماشین: ۴/۸۹۵ متر.

• عرض: ۱/۸۲۱ متر.

• ارتفاع: ۱/۴۵ متر.

• وزن کلی: ۱۶۲۴ کیلوگرم.

تست‌های عملکرد:

• صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۸ ثانیه.

• صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۲ ثانیه.

• صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۷/۱ ثانیه.

• استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.

• عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۰/۹۳ کیلومتر بر ساعت.

• سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۱۰/۸۲ کیلومتر بر ساعت.

• مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۳۴ متر.

• چسبندگی جانبی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 77g.

مصرف سوخت:

• تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۷/۵۹ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

• مصرف سوخت در تست: ۹/۴۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

 تست و بررسی لکسس ES350 مدل 2015

منبع پدال


نظرات

  • مهران امانت مهران امانت (27 اردیبهشت 1394 ساعت 00:46)

    طراحی داخلی و خارجیش عالیه

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (26 اردیبهشت 1394 ساعت 23:05)

    ارزش خریدنو داره