1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

24 اردیبهشت 1394
  • 0

لکسس سری ES خودرویی سدان و لوکس و ایده آل برای مشتریانیست که به دنبال آسایش و راحتی یک خودروی با کلاس می‌گردند. اکنون این خودرو در مدل 300h با پیشرانه ای مقرون به صرفه، می‌تواند در بودجه مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی کرده و آلایندگی کمتری نیز وارد محیط زیست نماید.

خودروی مورد بررسی، به قیمت 40 هزار دلار و مجهز به تجهیزات اضافی و مجموعه‌های آپشن برای راحتی بیشتر بود.

در سال 2015، قسمت عمده فضای داخلی این خودرو به‌روزرسانی شده‌اند. از جمله استفاده از مواد مرغوب‌تر، نمایشگر لمسی همراه با کنترل صوتی به صورت استاندارد، سیستم کنترل از راه دور Enform همراه با برنامه‌های ارتقا یافته را می‌توان نام برد.

مدل مورد آزمون از یک مانیتور نقاط کور و هشدار ترافیک عقب به قیمت 500 دلار، سیستم هشدار خروج از خط به هزینه 1015 دلار، بسته ناوبری با هزینه 1795 دلار، درب خودکار صندوق به قیمت 400 دلار، سیستم دستیار پارک به قیمت 500 دلار بهره گرفته است. بعلاوه پکیج لوکس ویژه به قیمت 2435 دلار نیز برای آن سفارش داده شده که شامل تریم چوب و بامبو، تهویه مطبوع چند ناحیه ای، سیستم گرمایش صندلی‌های جلو سایبان الکتریکی پنجره عقب، نورپردازی محیطی، فرمان تلسکوپی و صندلی الکتریکی می‌شود. در نهایت با درنظر گرفتن گرم‌کن فرمان و چوب بامبو برای تزئینات، قیمت این خودرو به 48605 دلار رسیده است.

با ورد به داخل کابین، فضایی لوکس و بسیار راحت را مشاهده می‌کنید که به طور کامل از جهان پر سروصدای بیرون تفکیک شده است. یک سیستم صوتی پیشرفته نیز در این محیط ساکت و وسیع می‌تواند لذت بیشتری برای گوش دادن به موسیقی فراهم سازد.

صندلی‌های گرم‌کن و سردکن دار و فرمان گرم شونده همراه با صندلی‌هایی که در 10 وضعیت به صورت الکتریکی قابل تنظیم می‌باشند و درب صندوق بدون نیاز به کلید، رانندگی راحت و آسایشی لذت‌بخش را فراهم می‌سازند.

فضای اتاق نیز به مقدار کافی بوده و سرنشینان عقب از این لحاظ کمبودی را مشاهده نخواهند کرد. بعلاوه با پرده‌های الکتریکی نیز مانع تابش نور مستقیم خورشید می‌شوند. ساکت بودن فوق‌العاده کابین نیز برای مکالمات بین سرنشینان بسیار تأثیر خوبی خواهد گذاشت.

سری به زیر کاپوت می‌زنیم. موتور 2.5 لیتری معروف با چرخه اتکینسون قادر است 156 اسب بخار نیرو تولید نماید. باتری‌های نیکل متال هیدرید 240 ولتی به کمک یک موتور الکتریکی آمده و سرانجام از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT نیرو به چرخهای عقب منتقل می‌گردد.

پیش‌بینی EPA برای مصرف سوخت این مدل از سری ES در شهر 5.88 و در بزرگراه 6.03 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

رانندگی با ES 300H با دینامیک مناسبی صورت می‌گیرد. هرچند نباید انتظار عکس العمل های اسپرتی نظیر رقبای آلمانی را از آن داشته باشید. شتاب صفر تا صد آن تنها یک ثانیه ضعیف‌تر از مدل ES350 بنزینی می‌باشد.

به نظر می‌رسد این خودرو با فضای داخلی جادار، لوکس و راحت خود و آرامش و آسایشی که تقدیم می‌کند، برای صاحبان کسب و کار و مشتریانی که دائم در گردش هستند، یک گزینه مطلوب باشد. چرا که کیفیت سواری نرم و آرام آن بدون بر جای گذاشتن خستگی در رانندگی‌های طولانی و همراه با ایجاد حس اعتماد و آرامش نقاط قوتی هستند که نمی‌توان نادیده گرفت.

 بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

 بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

 بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

 بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

 بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

 بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

 بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

 بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

 بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

 بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

 بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

 بررسی لکسس ES 300h هیبریدی

منبع پدال


نظرات