1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. آشنایی با 7 خودروی جان‌سخت در ایران

آشنایی با 7 خودروی جان‌سخت در ایران

2 آذر 1396
  • 0

تجربه آفرود برای طبیعت دوستان و عاشقان سفر یک حس لذتبخش است که برای عاشقانش در عین داشتن زمان کافی، دردسرهایی هم دارد. یکی از اصلی‌ترین مشکلات عاشقان طبیعت در ایران خرید خودرویی است که بتواند ضمن برطرف کردن نیازهای آنان در گذر از محیط‌های سخت، پرچالش و خشن طبیعت، قیمتی مناسب و البته دوام بالا است و ناآشنایی از برندها، مدل‌ها، سطح امکانات و نیز کیفیت عملکرد فنی می‌تواند ضرر و زیان بسیاری را متوجه فرد کند و در عین حال تجربه شیرین طبیعت‌گردی را به خاطره‌ای تلخ بدل کند.

  آشنایی با 7 خودروی جان‌سخت در ایران

اینجا از خلال معرفی ۷ مدل برجسته در بازه قیمتی ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان، تلاش می‌کنیم مهمترین نکات خرید خودروهای متناسب در این کلاس را برای‌تان بازگو کنیم با ذکر این نکته که اولویت ما در این گزارش بر راحتی و آسایش سرنشینان در هنگام آفرود متمرکز است. در عین حال لازم به یادآوری است که پرداخت بالا در این کلاس هرگز دلیلی برای توانمندی بیشتر و یا قدرت مانور بالاتر خودرو در زمینه آفرود نیست و این سطح فنی خودرو و مهارت مناسب رانندگی در زمین‌های ناهموار است که می تواند از شما در طبیعت گردی یک پیروز بزرگ یا کاشفی مغموم بسازد!

کیا سورنتو EX 2008

  آشنایی با 7 خودروی جان‌سخت در ایران

نمره از ۵ : ۵
کارکرد : ۱۵۰ هزار کیلومتر
قیمت : حدود 100 میلیون تومان
توان آفرود : بسیار خوب

ارزش خرید : این بهترین انتخاب ممکن برای خرید خودرویی مدرن، آفرودر و خانوادگی است که در محدود ۱۰۰ میلیون تومان کمتر مشابهی دارد. سورنتوی نسل اول ضمن داشتن رینگ و لاستیک ۱۸ اینچی، جعبه‌دنده اتومات، صفحه لمسی، صندلی‌های برقی و سانروف به سیستم ۴ چرخ محرک نیز مجهز است و ارتفاع مناسب از سطح جاده در کنار شاسی مستحکمش به این شاسی‌بلند کمک کرده تا در مسیرهای سخت سربلند باشد.

میتسوبیشی پاجرو 1386

  آشنایی با 7 خودروی جان‌سخت در ایران

نمره از 5 : 4.6
کارکرد : 200 هزار کیلومتر
قیمت : حدود 88 میلیون تومان
توان آفرود : عالی

ارزش خرید : تقریبا از هر مسیری که فکرش را ‌می‌کنید بالا یا پایین می‌رود و عبور می‌کند و اینکه با وجود ذات آفرودی، این خودرو در جاده به شدت نرم و آرام است و سرنشینانش را از ضربات جاده یا پستی و بلندی بیرون از جاده در امان نگه می‌دارد.

تویوتا پرادو 2008

  آشنایی با 7 خودروی جان‌سخت در ایران

نمره از 5 : 4.5
کارکرد : 150 هزار کیلومتر
قیمت : حدود 180 میلیون تومان
بسته آفرود : بسیار عالی

ارزش خرید : گرچه بهترین گزینه به لحاظ آفرود است و کیفیت ساخت خوب، گنجایش زیاد و دوام بالایی دارد اما هندلینگ چندان مناسبی نداشته و بیش از اینکه راحت باشد، اتاقی بی صدا دارد. با این حال پرادو هرگز در هیچ یک از مانورای آفرودی کم نمی‌آورد و به مدد موتور۴ لیتری و ۶سیلندری که دارد، یکی از محبوب‌ترین محصولات این کلاس است.

تویوتا لندکروزر 2000

  آشنایی با 7 خودروی جان‌سخت در ایران

نمره از 5 : 4.2
کارکرد : 300 هزار کیلومتر
قیمت : 160 میلیون تومان
بسته آفرود : عالی

ارزش خرید : لقب هیولا برای این خودرو واقعا اغراق نیست مخصوصا وقتی از یک لندکروزر ۲۰۰۱ با موتور ۸ سیلندر حجیم ۲۸۱ اسبی حرف می‌زنیم که با جعبه‌دنده قدرتمند آیسین و ۳ قفل دیفرانسیل سبک، نیمه سبک و سنگین

هیوندای توسان 2009

  آشنایی با 7 خودروی جان‌سخت در ایران

نمره از ۵ : ۴
کارکرد : 200 هزار کیلومتر
قیمت : حدود 85 میلیون تومان
توان آفرود : خوب

ارزش خرید : بیشترین طرفداران این اتومبیل را طیفی از عشاق طبیعت تشکیل می‌دهند که خیلی دنبال خطر نیستند و بیشتر طبیعت‌دوستانی هستند که تصورشان از آفرود و شاسی‌بلند آفرودر در حدی معقول است. البته واقعا توسان ۲۰۰۹ به مدد ظاهر خشن و زمخت، موتور نسبتا قوی و ارتفاع زیاد از سطح زمین می‌تواند در بسیاری از مناطق همراه شما باشد منتهی با کمی ارفاق و مراعات!

رنجروور کلاسیک 1977

  آشنایی با 7 خودروی جان‌سخت در ایران

نمره از ۵ : ۴
کارکرد : 150 هزار کیلومتر
قیمت : حدود 50 میلیون تومان
بسته آفرود : بسیار خوب

ارزش خرید : تصورش هم سخت است اما برخی عشاق رنجروور این اتومبیل را به خوبی نگهداری کرده‌اند و یک گشت در باازر می‌تواند شما را به یکی از بهترین خودروهای ساخته شده توسط خودروسازان انگلیسی نائل کند. این خودرو در عین داشتن سیستم تعلیق قوی و شاسی محکم به سیستم ۴ چرخ محرک و دنده‌ها کمک مجهز است تا در بدترین شرایط هیچ گاه راننده خود را تنها نگذارد.

نیسان رونیز 1389

  آشنایی با 7 خودروی جان‌سخت در ایران

نمره از 5 : 3.8
کارکرد : 200 هزار کیلومتر
قیمت : حدود 95 میلیون تومان
توان آفرود : بسیار خوب

ارزش خرید : رونیز یک نیسان واقعی است، اقتصادی و ساده و جان سخت. درست مثل جدش پاترول اما پرمصرف و پرسروصدا است و در مانورهای آفرودی سخت اغلب مقهور وزن بالا و موتور ضعیفش می‌شود . گرچه رونیز خودرویی مستحکم است اما این موضوع به بهای راحتی کمتر سرنشینانش تمام شده است. این خودرو در کل ملغمه‌ای از نقاط قوت و ضعف است.



نظرات