1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اولین رانندگی با مدل 2015 کیا سورنتو

اولین رانندگی با مدل 2015 کیا سورنتو

27 آذر 1393
  • 7

کیا برای کراس آور نونوار شده خود لقب "مرد" را برگزیده است. به نظر می‌رسد که این CUV اکنون تبدیل به یک خودروی بالغ شده است. کیا ما را دعوت کرد تا سورنتوی جدید را در نزدیکی دریاچه تاهو بیازماییم. نسل سوم خودرویی که به آرامی پله‌های ترقی را پیموده است.

سورنتو اکنون در رتبه سوم فروش محصولات کیا قرار دارد و برخلاف نسل اول آن که یک خودروی شاسی دار با ویژگی‌های آفرود بالا بود، به یک کراس آور 5 تا 7 نفره شیک و لوکس تبدیل شده است. کیا امیدوار است 50 درصد افزایش فروش لااقل در اروپا را تجربه نماید یعنی به‌جای 10 هزار دستگاه، 15 هزار دستگاه سورنتو را به فروش برساند.

کیا در سورنتوی جدید از فولاد با مقاومت کششی بالا استفاده کرده است. به وضوح می‌توان سنگینی آن و عکس‌العمل‌هایی مشابه با وسایل بزرگ‌تر را شاهد بود. مدل تست شده از موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری بهره می‌برد. این پیشرانه 185 اسب بخار نیرو و 178 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. در یک رده بالاتر، موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر و اینترکولر قرار می‌گیرد که توان خروجی آن 240 اسب بخار و گشتاور آن 260 پوند فوت می‌باشد. در بالاترین رده هم موتور 3.3 لیتری V6 قرار دارد که 290 اسب بخار قدرت و 252 پوند فوت گشتاور دارد. البته در بازار اروپا از مدل‌های دیزلی این خودرو نیز می‌توان یافت. برای انتقال نیرو هم از گیربکس شش سرعته خودکار با امکان تعویض دستی استفاده شده است.

فروش سورنتوی جدید از ماه ژانویه آغاز خواهد شد. مدل پایه از موتور 2.4 لیتری بهره می‌گیرد و 25795 دلار قیمت دارد. اگر به سراغ مدل V6 با انتقال نیرو به چهار چرخ بروید باید بودجه قابل ملاحظه 43995 دلار را کنار بگذارید. با این حال موتور 2.0 لیتری توربو نیز در میانه این مدل‌ها قرار می‌گیرد و در نوع دو دیفرانسیل AWD حدود 32 هزار دلار قیمت دارد. البته ظرفیت یدکی کشیدن نسخه شش سیلندر 2.27 تن است که در نسخه 4 سیلندر به 1.59 تن کاهش می‌یابد. با این وجود، سورنتو ارزش پولی که بابت آن پرداخت می‌شود را دارد و کم‌فروشی نمی‌کند.

کروز کنترل فعال، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد و ترافیک متقابل، مانیتور پارک خودرو، درب عقب الکتریکی اتوماتیک تنها بخشی از تجهیزات سورنتوی جدید می‌باشند. کیا در این خودرو از عایق‌بندی بیشتری استفاده کرده به نحوی که ضخامت داشبود 29 درصد افزوده شده است و میزان صدای داخل کائن 6 درصد کاهش یافته است.

برای بهبود دینامیک رانندگی، فرمان الکتریکی جایگزین نوع هیدرولیکی شده و سیستم تعلیق نیز ارتقا یافته‌اند. کنترل بدنه و حرکت‌های اتاق نیز در نسل جدید بسیار بهبود یافته‌اند.ایمنی خودرو نیز کاملا بهبود یافته و در همین ابتدای کار هر پنج ستاره تست تصادف ENCAP را دریافت نموده است.

از جنبه‌های منفی این خودرو می‌توان به‌اشتباه سنسور نقاط کور در زمان بارندگی شدید و مکانیسم تاشوی ردیف دوم صندلی‌ها و سقف پانوراما که روی فضای سر سرنشینان عقبی تأثیر منفی گذاشته و صندلی‌های ردیف سوم که بیشتر برای کودکان قابل استفاده می‌باشند، اشاره کرد.

سورنتو یک کراس آور خوب، با کیفیت، کم‌هزینه و با قابلیت‌های مناسب است. طراحی آن دل‌نشین و به‌روز شده و امکانات فراوانی نیز دارد. در مقایسه با خودروهای رقیبی چون سانتافه، فورد آج و تویوتا راو 4، سورنتوی جدید را می‌توان یکی از بهترین انتخاب‌ها دانست. با این وجود باید هنوز منتظر بمانیم و شاهد حضور و رقابت این خودرو با سایر خودروهای این کلاس باشیم.

کیا سورنتو-نمای کلی

کیا سورنتو-نمای کلی

کیا سورنتو-نمای کلی

کیا سورنتو-نمای کلی

کیا سورنتو-نمای کلی

کیا سورنتو-نمای کلی

کیا سورنتو-نمای کلی

کیا سورنتو-نمای کلی

کیا سورنتو-نمای کلی

کیا سورنتو-نمای کلی

کیا سورنتو-نمای کلی

کیا سورنتو-نمای عقب

کیا سورنتو-نمای عقب

کیا سورنتو-نمای عقب

کیا سورنتو-نمای صندوق عقب

کیا سورنتو-نمای داخل

کیا سورنتو-نمای داخل

کیا سورنتو-نمای داخل

کیا سورنتو-نمای داخل

کیا سورنتو-نمای داخل

کیا سورنتو-نمای داخل

کیا سورنتو-نمای داخل

کیا سورنتو-نمای موتور



نظرات

  • آفرین آفرین (28 آذر 1393 ساعت 21:44)

    زمستان جاده چالوس رانندگی کنی واقعا لذت بخش است

  • جرمی جرمی (28 آذر 1393 ساعت 19:56)

    جمله ، هر روز بهتر از دیروز ، برازنده این خودرو سازه .

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (28 آذر 1393 ساعت 17:26)

    بهتر از سانتافه است. مردونه -خشن و متمایل به bmw

  • عماد جون عماد جون (28 آذر 1393 ساعت 14:17)

    عشق است سورنتو....

  • گالاردو گالاردو (27 آذر 1393 ساعت 23:47)

    طراحی کیا همون طور که همیشه ادعا داشت به پلنگ نزدیکه البته تا چند سال قبل این صحبت فقط یه حرف بود... به نظرم کیا با داشتن پیتر شرایر راهشو پیدا کرده و اون انقلاب عظیمی رو که میخواست بدست آورده... درست مثل انقلابی که کریس بنگل تو بی ام و بوجود آورد. تحسین برانگیزه.

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (27 آذر 1393 ساعت 19:19)

    هنوز نقاط ضعفی داره

  • محمدماجد محمدماجد (27 آذر 1393 ساعت 10:16)

    ایولا سانتافه رو لوله کرد کیا دمش گرم حال کردم