1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی پیکانتو 2016,کوچک ترین محصول کیا موتورز

بررسی پیکانتو 2016,کوچک ترین محصول کیا موتورز

2 مرداد 1395
  • 1


در حالی که در بسیاری از بازارهای جهان خریداران به سمت کلاس اس یو وی در ابعاد و ظاهر گوناگون تمایل پیدا کرده اند اما در سمت مقابل هنوز خودروهای کلاس میکرو مشتاقان خود را دارند.

دو گروه بیش از بقیه به این کلاس علاقه دارند. یکی آنهایی که به دنبال خودروهایی اقتصادی و به صرفه هستند و دسته دوم خریدارانی که فقط به دنبال وسیله نقلیه ساده ای میگردند که آنها را به سهولت و با کمترین هزینه از نقطه A به نقطه B برساند.

 بررسی کوچک ترین عضو کیا-پیکانتو



کیا پیکانتو شاید یکی از بهترین انتخاب ها برای این دسته از افراد باشد. هرچند رقبایی مثل تویوتا آیگو، هیوندای i10 و رنو تویینگو در این کلاس حضور دارند اما پیکانتو به خوبی عرصه را بر همه آنها تنگ کرده است. کیا پیکانتو فقط در یک رده تجهیزاتی عرضه میشود و آن هم Si است. کیا سعی کرده با همین یک نسخه تمام خواسته های مشتریان را برآورده کند. یک موتور ۱٫۲ لیتری ۸۴ اسب بخاری که در این کلاس بسیار رقم قابل توجهی است به همراه یک گیربکس چهار دنده اتوماتیک برای آن عرضه میشود.

 بررسی کوچک ترین عضو کیا-پیکانتو



در طراحی داخلی شاید تصور شما این باشد که با حجم انبوهی از پلاستیک روبرو خواهید شد اما ترکیب آن به قطعات کرومکاری شده بسیار هنرمندانه و جذاب از آب درآمده است. به سرعت و به شیوه دستی میتوانید صندلی خود را در حالت مناسب تنظیم کنید؛ البته با توجه به عدم قابلیت تنظیم فرمان این کار شاید برای همه آسان نباشد.

 بررسی کوچک ترین عضو کیا-پیکانتو



موتور پیکانتو به خصوص در مسیرهای کوتاه شهری بسیار شاداب و سرحال نشان میدهد. همچنین با توجه به وزن ۹۹۴ کیلوگرمی از چابکی خاص خود بهره مند است. اگر تجربه رانندگی با خودروهای کوچک شهری را داشته باشید بیشتر از رانندگی با پیکانتو لذت میبرید. کافی است پدال گاز را فشار دهید تا سریع شتاب بگیرد و پدال ترمز را فشار دهید تا به نرمی متوقف شود. گیربکس اتوماتیک چهار سرعته را شاید بتوان یکی از نقاط منفی آن برشمرد. شاید اگر یک دنده دیگر به آن افزوده میشد از چابکی و انعطاف پذیری بیشتری برخوردار میشد. پیکانتو در بزرگراه و در میان دریایی از ماشین های بزرگ تر از خودش بسیار خوب ظاهر میشود و این مورد را هنگامی درک میکنید که از میتوانید با این کوچولو از دیگر خودروهای به ظاهر پرقدرت تر سبقت بگیرید.

 بررسی کوچک ترین عضو کیا-پیکانتو



با این حال نرمی فرمان به نظر بیش از حد میرسد و باید در سرعت های بالا دقت بیشتری به خرج دهید. لازم به ذکر نیست که این ویژگی موجب پارک ساده تر خودرو حتی بدون دوربین عقب میشود. پیکانتو بر روی چرخ هایی با رینگ ۱۴ اینچی سوار بوده و از تعلیق بسیار خشکی برخوردار است. خشک تر و محکم تر از آنکه بتوانید با فشار دست آن را به ارتعاش وادارید. این ویژگی موجب میشود در طول مسیر تمام ناهمواری های سطح جاده را احساس کنید که قطعا در کاهش میزان راحتی شما تاثیرگذار خواهد بود.

 بررسی کوچک ترین عضو کیا-پیکانتو



فناوری های بکار رفته در پیکانتو بسیار ساده بوده و به عنوان یک خودروی ۲۰۱۶ شاید چندان شما را راضی نکند. سیستم صوتی با قابلیت پخش CD با فرمت MP3 و رادیو دو موج به همراه ۴ بلندگو و اتصال گوشی تلفن به این سیستم از طریق بلوتوث. دکمه های تنظیم صدا و سایر مشخصات نیز بر روی فرمان قرار گرفته است. اتصال AUX و USB به همراه خروجی ۱۲ ولت برق از دیگر امکانات پیکانتو محسوب میشود.

از جمله مواردی که کمبود آن در خودرو احساس میشود میتوان به سیستم هدایت GPS، دوربین عقب، کروز کنترل و صفحه نمایش رنگی اشاره کرد. همچنین کیفیت سیستم صوتی نیز چندان بالا نیست. بنابراین مطمئن باشید آن چیزی که در طراحی بیرونی با آن مواجه هستید به مراتب بهتر از طراحی و امکانات داخلی است.

با وجود فضای کوچک در داخل اما مکان هایی که میتوانید وسایل خود را در آن قرار دهید به اندازه است. دو جا لیوانی در کنسول وسط که میتوانید گوشی یا کیف پول خود را در آن بگذارید و محفظه های تعبیه شده بر روی پنل درب که فضای آن بیش از آن چیزی است که تصور میکنید. در پایان یک صندوق عقب با فضایی قابل توجه در این کلاس شما را در این زمینه راضی میکند. دو آینه آرایش بر روی سقف، چراغ های LED برای روشنایی کابین و تهویه مطبوع با کنترل دستی دیگر تجهیزات استاندارد در پیکانتو محسوب میشوند.

 بررسی کوچک ترین عضو کیا-پیکانتو



صندلی های عقب برای دو سرنشین خردسال مناسب است. هرچند نقاط اتصال کمربند ایمنی برای ۳ نفر تعبیه شده اما به هیچ وجه فکر سوار کردن سه نفر حتی کودک در صندلی های عقب را نکنید. دو جیب در پشتی صندلی های جلو تعبیه شده و نبود نور مستقل در عقب موجب میشود در تاریکی برای پیدا کردن کمربندهای ایمنی احتمالا دچار مشکل شوید.

ظرفیت قسمت بار پیکانتو ۲۰۰ لیتر است که با خواباندن صندلی های عقب میتوانید از فضای بیشتری در حدود ۶۰۰ لیتر نیز برخوردار شوید. البته خواباندن صندلی های عقب سطح کاملا هموار و هم سطح در اختیار شما قرار نخواهد داد.

پیکانتو از یک مخزن سوخت ۳۵ لیتری برخوردار است که میزان معمول در این کلاس میباشد و مصرف سوخت ترکیبی آن طبق اعلام شرکت سازنده ۵٫۳ لیتر در صد کیلومتر بوده که این هم در حدود متوسط خودروهای میکرو است. اما چیزی که در آزمایشات بدست آمد عدد ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بود که برای چنین اتومبیل کوچکی رقم بالایی است.

 بررسی کوچک ترین عضو کیا-پیکانتو



پیکانتو در بحث ایمنی حداکثر میزان ممکن، یعنی ۵ ستاره از مرکز ANCAP دریافت کرده که به لطف ایربگ های جلویی و جانبی، ترمز ضدقفل و کنترل کشش و پایداری میباشد. یکی از نقاط قوت بارز کیا پیکانتو گارانتی این خودرو تا هفت سال و بدون محدودیت طی مسافت است که در این مدت تمامی تعمیرات و سرویس ها تا سقف ۲۳۴۵ دلار شامل گارانتی میشود و این برای خریدار خودروی صفر یک ارزش افزوده واقعی و موقعیت ایده آل محسوب میشود.

قیمت پیکانتو در بازار ۱۴۹۹۰ دلار میباشد که رقبای هم قیمتی مانند هولدن اسپارک و رقبای ارزان تری مانند نیسان میکرا و سوزوکی سلریو را در پیش رو دارد. کیا پیکانتو قطعا خودروی ارزنده ای در کلاس میکرو میباشد و از نظر دینامیک رانندگی و کیفیت سواری جزو نمونه های برتر قرار میگیرد اما اینکه برترین خودرو در این کلاس باشد به نظر میرسد هنوز جای تامل دارد …

منبع: دنیای خودرو



نظرات

  • محمد رضا محمد رضا (2 مرداد 1395 ساعت 13:56)

    ارزیابی خیلی خوبی بود ممنون
    با این احتساب به نسبت قیمت جهانی اش قیمت بازار ایرانش مناسب است فقط میزان مصرف سوختش تعجب آور بود !