1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. سراتوی آپشنال سایپا انتخابی در محدوده 100 میلیون تومان

سراتوی آپشنال سایپا انتخابی در محدوده 100 میلیون تومان

10 شهریور 1396
  • 3

امکانات رفاهی قابل سفارش یا همان تجهیزات آپشنال در خودروها، در بسیاری از کشورها به صورتی هدفمند توسط مشتری سفارش داده شده و شماری از امکانات که دقیقا مورداستفاده شخص مصرف‌کننده قرار دارند، بر روی خودرو گذاشته میشوند. این روند اما در بازار خودروی کشور ما کمی متفاوت است و مشتری عموما حق انتخاب جزءبه جزء امکانات را ندارد.

سراتوی آپشنال سایپا انتخابی در محدوده 100 میلیون تومان

در این بین خودروهای وارداتی و حتی داخلی معمولا به چند تیپ ساده، نیمه فول و فول تقسیم میگردند و سلیقه اکثر مردم نیز خرید خودروی ”فول“ میباشد و این در حالی است که شاید شمار وسیعی از این امکانات هیچگاه مورد استفاده هم قرار نگیرد! درواقع این طور به نظر میرسد که گویی سفارش امکانات به صورت تمام و کمال الزامی است و در این شرایط پر واضح است که خودروهایی با سطح امکانات متوسط، بازار چندان خوبی نداشته باشند.

سراتوی آپشنال سایپا انتخابی در محدوده 100 میلیون تومان

از سوی دیگر در این دو/سه سال تنوع بیشتر خودروها در بازار و ورود بی رویه چینی ها آن هم با سطحی از امکانات نسبتا خوب موجب شده تا هم واردکننده ها و هم خودروسازان داخلی با تکمیل سطح تجهیزات محصولاتشان درصدد جذب و حفظ مشتریان باشند. کیا سراتو یکی از محصولاتی است که حدود 2 سال پیش با شروع همکاری شرکت سایپا و کیا بر روی خط تولید رفت و ما نیز مدتی پس از آغاز تولیدش به بررسی آن پرداختیم. حال با گذشت مدتی کوتاه شرکت سایپا با هدف تامین سلیقه و نیاز مشتری دستبه کار شده و به قول دوستان نمونه ای فول آپشن از این خودرو را روانه بازار کرده است تا با برخورداری از سطح بالاتری از امکانات مشتریان خود در رده 100 میلیونی را حفظ نماید. در حال حاضر سراتوی آپشنال با تفاوت قیمتی در حدود 8 میلیون تومان در کنار سراتوهای پایه اتوماتیک و دنده دستی قرار میگیرد.

نسخه پایه سراتوی اتوماتیک دارای امکاناتی همچون صندلی های دستی سرنشینان جلو و تاشو در عقب، فرمان چرمی چندکاره مجهز به کلیدهای کنترل، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی شامل لاستیک زاپاس، کروز‌کنترل، ایربگ راننده و سرنشین، چراغ های اتوماتیک، سیستم ضد سرقت و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است که با قیمت حدود 92 میلیون تومانی خود در رده خودروهای غیرچینی تقریبا یکه تاز بازار است.

سراتوی آپشنال سایپا انتخابی در محدوده 100 میلیون تومان

اما سراتوی آپشنال که با قیمتی در محدوده 97 تا 99 میلیون تومان در بازار به فروش میرسد، امکاناتی همچون مانیتور لمسی رنگی با قابلیت پخش DVD و نقشه و ناوبری، دوربین دنده عقب، شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان، سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای بدون نیاز به سوئیچ، صندلی های تمام چرم دوزی شده و البته مهمتر از همه سانروف شیشه ای برقی دارد که این آخری از گزینه های محبوب در میان مشتریان ایرانی تلقی شود و مطمئنا تاثیر به سزایی در فروش این خودرو خواهد گذاشت.

سراتوی اتوماتیک که از پیشرانه 2000 سی سی 156 اسب بخاری با گشتاور 194 نیوتن متر بهره می برد نیروی تولیدی را توسط یک گیربکس 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل می‌کند که با قرار دادن دسته دنده در حالت تعویض دستی، میتوان حس راندن یک خودروی اسپرت با تعویض دنده از پشت فرمان را در دورهای بالا تجربه نمود. شیفترهای پشت فرمان در تعویض دنده با وقفه ای کوتاه عمل می کنند اما معکوس دهی با آن بدون تاخیر است و البته در صورت تعویض نکردن دنده در حالت دستی، گیربکس به صورت اتوماتیک در دور 6000 تعویض را انجام میدهد.

سراتوی آپشنال سایپا انتخابی در محدوده 100 میلیون تومان

در مورد سراتو چند نکته مثبت را نباید فراموش کرد: اول این که شاید با وجود نسخه آخر این خودرو در بازار، برخی چهره این مدل را قدیمی بدانند اما باید توجه داشت که در حال حاضر این خودرو با قیمتی به مراتب پایین تر از نسل آخر در بازار عرضه میگردد و خریدار با بودجه ای نزدیک به 100 میلیون تومان، اتومبیلی با سطح کیفی به مراتب بالاتر از چینی های بازار میخرد. دوم این که عرضه آن توسط سایپا موجب برخورداری از سطح گسترده ای از خدمات پس از فروش میشود و نکته دیگر هم آن که سراتوی سایپا با تسهیلات بانکی بسیار مناسبی واگذار میگردد که مطمئنا در فروش آن بی تاثیر نخواهد بود.



نظرات

  • ارش ارش (16 شهریور 1396 ساعت 10:12)

    من دوست داشتم وقتی 100 میلیون هزینه میکردم حداقل 6 عدد کیسه هوا میداشت

  • ارش ارش (16 شهریور 1396 ساعت 10:05)

    من دوست داشتم وقتی 100 میلیون هزینه میکردم حداقل 6 عدد کیسه هوا میداشت

  • میثم میثم (10 شهریور 1396 ساعت 18:30)

    در این که سراتو ماشین خوبیه شکی نیست اما امان از طمع خودرو سازی که تا میتونه آپشن هایی که از روز اول رو ماشین بوده حذف میکنه به امید سود بیشتر بعد که میبینه بازار و داره از دست میده دوباره همون آپشنا رو برمیگردونه با هشت میلیون اختلاف تازه ترمز دیسکی عقب و esp لاستیک خارجی مرغوب هنوز کمبودشون حس میشه