1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی کوتاه نسخه فیس لیفت شده کیا سراتو

بررسی کوتاه نسخه فیس لیفت شده کیا سراتو

4 شهریور 1395
  • 0

کیا با ساختن سراتو توجهات زیادی را به خود معطوف نمود و تحسین کارشناسان را برانگیخت. حال سراتوی جدید تر و تازه شده و با تجهیزات ایمنی بیشتر، نمای خارجی و داخلی بهبود یافته و همان قیمت رقابتی قبل پا به میدان نهاده است.

 کیا سراتو 2017

در دو بررسی اخیری که انجام داده‌ایم، کیا سراتو نمره‌ی کلی 8 و 7.5 را به دست آورده که حاکی از رتبه‌ی بالای این خودرو است. قیمت خودرو نسبت به نسل قبل آن در بازار ایران کمی افزایش داشته و در مدل مدل فول خود حدود 140 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مشهودترین تغییرات سراتو به ریزه‌کاری‌های سبک خارج خودرو مربوط است که نمای دینامیک‌تری را به ارمغان آورده و از مشی طراحی کنونی این خودروساز کره‌ای تبعیت می‌کند. حالا جلوپنجره‌ی برجسته‌تری وجود دارد که اساساً بالاتر قرار گرفته و بنابراین سراتو خشن‌تر به نظر می‌آید. این یک تغییر کوچک است اما وقتی نسل قدیم و جدید را کنار هم بگذارید این تغییر بیشتر به چشم خواهد آمد. چراغ‌های جلو بلند و باریک هستند و بیشتر به طرفین کشیده شده‌اند. ورودی هوای پایینی باز طراحی شده و مه شکن‌ها را در خود جای داده است. در عقب، چراغ‌های دوباره طراحی شده به چشم می‌خورند که احساس گران‌تر بودن را منتقل می‌کنند.

سراتو جدید با رینگ های 17 اینچی آلیاژی (205/45R17) عرضه می‌شوند.

 کیا سراتو 2017

کیا تِم تیره‌ی اروپایی کابین سراتو را حفظ کرده و مواد جدیدی در داشبورد، تریم های درب و کنسول به چشم می‌خورند. تغییرات داخلی باعث ایجاد نما و احساس با کیفیتی شده‌اند. کیا می‌گوید که ساختار صندلی‌ها همانند مدل قبلی است اما پوشش آن‌ها جدید بوده و برای مدل‌هایی که پوشش چرم استاندارد ندارند از طرح پوشش سخت استفاده کرده است. سراتوی پایه دوربین عقب ندارد اما از حسگرهای پارک جلو و عقب بهره مند است.

درحالی‌که مدل پایه‌ی سراتو از سیستم صوتی ابتدایی استفاده می‌کند اما هنوز هم پورت USB و iPod به همراه بلوتوث وجود دارد و دکمه‌های تنظیم آن روی فرمان قرار گرفته است.

 کیا سراتو 2017

موتور عرضه شده برای سراتو 2017 دقیقا همان موتور نصب شده بر روی نمونه فعلی می باشد ولی با تغییرات در گشتاور و اسب بخار به صورت زیر است: سراتو فعلی توانایی تولید 161PS که معادل 158.7 اسب بخار است را دارد ولی سراتو نیوفیس توانایی تولید 152PS که معادل 149.9 اسب بخار است را دارد. همچنین گشتاور سراتو فعلی 194 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه است ولی گشتاور سراتو نیوفیس 192 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است.

نسخه‌ی گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک (در همه ی مدل ها) وجود دارد. سراتوهای اتوماتیک از سیستم انتخاب حالت رانندگی سود می‌برند که تنظیمات نرمال، اکو و اسپورت را فراهم می‌کند. سراتو جدید همچنین از شیفترهای تعویض دنده روی فرمان استفاده می‌کند. این شیفترها عملکرد خوبی دارند اما تصور نمی‌کنیم که خریداران زیادی از این ویژگی استفاده نمایند.

بخش اعظمی از ارزش متقاعدکننده‌ی سراتو به تجهیزات ایمنی آن مربوط می‌شود. همه‌ی سراتوها از 6 ایربگ و پنچ ستاره ایمنی سود می‌برند. تریم Si سیستم‌های تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک عقب را دریافت می‌کند و به تریم SLi سیستم‌های هشدار خروج از خط و هشدار برخورد جلو اضافه می‌شود. سیستم خروج از خط می‌تواند توسط سوئیچ قرار گرفته در داشبورد غیرفعال شود. دستیار صعود از تپه و کنترل پایداری به‌صورت استاندارد در همه‌ی مدل‌ها وجود دارد.

 کیا سراتو 2017

ما طراحی و ارگونومی کابین را دوست داریم و حسی از کیفیت در کابین وجود دارد که لذت رانندگی طولانی‌تری را ایجاد می‌کند. موقعیت صندلی عالی است و فضای زیادی در ردیف دوم وجود دارد. ستون‌های خودرو ضخیم نیستند اما ستون A در برخی پیچ‌ها باعث اختلال در دید می‌شود. اکثر دکمه‌ها و کنترلرها از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

درحالی‌که استایل طراحی خارجی خودرو و به‌روزرسانی‌های کابین قطعاً باعث بهبود سراتو شده‌اند اما تغییرات واقعی سراتو به تنظیمات سیستم تعلیق آن مربوط می‌شود. کیا سیستم تعلیق خودرو را در جاده‌ها و موقعیت‌های متفاوتی آزمایش کرده و کیفیت سواری خودرو در جاده‌های پردست‌انداز قابل‌توجه است. آنچه بیشتر قابل ذکر است، حتی در مدل پایه، بالانس خوب سراتو در سرعت‌های بالا است و این خودرو دست اندازهای بزرگ‌تر را به خوبی جذب می‌کند.

در جلو فنرهای محکم‌تری بکار رفته که بنا به ادعای کیا، پاسخ‌های تیزی را در دور زدن‌ها نشان می‌دهد. متأسفانه کیا از لاستیک‌های نکسن در سراتو استفاده کرده و لاستیک‌های کانتیننتال دیگر در دسترس نیست. فنرهای جلوی سراتو باز تنظیم شده و بالانس بهتری را ایجاد می‌کنند و بوش‌های سخت‌تری نیز به آن اضافه شده است. چیزی که ما قطعاً حس کردیم آن است که سراتو پس از رد کردن دست‌اندازی بزرگ سریعاً خود را باز می‌یابد اما هیچ ناهنجاری و ناراحتی در داخل کابین حس نمی‌شود و راحتی خودرو آن چیزی نیست که از خودروی با این هندلینگ تیز انتظار داشته باشید.

 کیا سراتو 2017

پیشرانه‌ی 2 لیتری سراتو نیز کارایی بالایی دارد اما به تلاش بیشتر برای رسیدن به دورهای بالا نیاز است. صدای پیشرانه در دورهای بالاتر کمی خشن و زننده بوده اما انتقال قدرت آن همیشه نرم و روان صورت می‌پذیرد. چند سال پیش کسی فکر نمی‌کرد که گیربکس اتوماتیک در این خودروها مشتری داشته باشد اما اکنون گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک سراتو انتخابی عالی است.

در زمانه‌ای که هر یک دلار ارزش بالایی دارد، گارانتی کیا موجب اطمینان خاطر شماست. گارانتی 5 ساله به همراه پوشش کامل جاده‌ای پیشنهادی وسوسه‌انگیز است و رد کردن آن کاری سخت به نظر می‌رسد.

 کیا سراتو 2017

مجبوریم تا تجربه‌ای کامل‌تر با همه‌ی تیپ های سراتو داشته باشیم اما یک چیز کاملاً واضح است: نادیده گرفتن مدل لوآپشن با قیمتی حدود 115 میلیون تومان واقعاً سخت است. این خودرو راحت و کاربردی بوده و تجربه‌ی رانندگی درگیر کننده‌ای دارد که بیش از بهای خود می‌ارزد.

منبع:ایران جیب



نظرات