1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. شاخص رضایتمندی فروش خودروها در سال 2014

شاخص رضایتمندی فروش خودروها در سال 2014

9 آذر 1393
  • 1

28 سال است که جی.دی. پاور، نتیجه تحقیقات از خریداران خودرو را برای به دست آوردن رضایت مشتریان از خودروها و شرکت‌ها منتشر می‌کند.

فرایند خرید خودروی جدید می‌تواند لذت‌بخش یا تلخ باشد. بسته به خودرویی که خریداری کرده‌اید و میزان رضایتمندی شما از بهایی که پرداخت نموده‌اید، می‌توان شاخصه‌هایی را تعیین و تعریف کرد. به همین منظور مؤسساتی چون جی.دی. پاور از روی نظرسنجی‌هایی دقیق از مشتریان، سعی در به دست آوردن چنین اطلاعاتی دارند.

امسال مرسدس بنز در بین برند خودروهای لوکس، از هزار امتیاز ممکن با مجموع نمره 761 امتیاز که 33 امتیاز بیش از سال 2013 می‌باشد، در صدر انتخاب‌های مشتریان قرار گرفت.

به گفته استیو کانن، مدیرعامل مرسدس بنز ایالات‌متحده، در طول 24 سال گذشته این اولین بار است که مرسدس در رتبه نخست میزان رضایتمندی مشتریان در این مطالعه قرار می‌گیرد. یکی از دلایل بهبود جایگاه مرسدس در جذب نظر مشتریان، برنامه سه ساله اخیر برای بهبود خدمات می‌باشد.

رتبه دوم این مطالعه را در سال 2014، اینفینیتی کسب کرد. جگوار نیز که سال گذشته در رتبه نخست ایستاده بود با دو پله سقوط، سوم شد. لکسس و پورشه نیز مکان‌های بعدی را در اختیار گرفتند

از سوی دیگر، کادیلاک، ب‌ام‌و، آئودی، ولوو، لینکلن، لندروور و آکورا در این نظرسنجی در رتبه‌های زیر متوسط جای گرفتند.

در بین خودروهای پرفروش و غیر لوکس، مینی برای پنجمین سال متوالی در رتبه نخست قرار دارد. مینی توانست 727 امتیاز کسب کند که 9 امتیاز از سال گذشته بیشتر است.

بیوک نیز توانست رشد قابل‌ملاحظه‌ای را نشان دهد. در حالی که امتیاز سال گذشته بیوک 694 امتیاز بود، امسال با 32 امتیاز بیشتر و کسب 726 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت. شورولت، GMC، فیات، تویوتا، هوندا، فولکس‌واگن، هیوندای و فورد هم رتبه‌های بعدی را تصاحب کردند.

 
4. مک لارن MP4/8

تمامی برندهای بالا، میزان رضایت‌مندی بالاتر از حد متوسط را نشان دادند. در عوض نیسان، کرایسلر، سوبارو، مزدا، سایون، کیا، جیپ، داج، رام و میتسوبیشی هم در رده‌های پایین و زیر حد متوسط جای گرفتند. این خبر خوبی برای جنرال موتورز است که سه برند از چهار زیرمجموعه آن در جایگاه‌های بالا قرار گرفته‌اند و خبر بد برای کرایسلر که سه برند از چهار برند آن در رتبه‌های زیر متوسط قرار دارند.

 

در مجموع هم در سال 2014 نسبت به سال 2013 میزان رضایتمندی مشتریان از خودروهای برندهای مختلف به طور متوسط 16 امتیاز در برندهای لوکس و 12 امتیاز برای برندهای معمولی انبوه رشد داشته است.

منبع پدال


نظرات

  • آفرین آفرین (9 آذر 1393 ساعت 18:08)

    واقعا این کارخانجات چه سرویس هائی ارائه داده اند که توانسته اند در این لیست جای بگیرند عظمت کارشان است مبارکشان باشد