1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نگاهی به جگوار اف تایپ مدل 2016

نگاهی به جگوار اف تایپ مدل 2016

17 آذر 1393
  • 3

جگوار به‌روزرسانی های اغواگرانه ای برای مدل‌های زیبای اف تایپ کوپه و کانورتیبل را آماده کرده است که سال آینده روانه بازار خواهد نمود. بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها شامل گیربکس دستی شش سرعته ساخت ZF و سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ می‌باشند.

سه خودروی F تایپ از این به‌روزرسانی ها بهره‌مند خواهند شد. پرچم‌دار این کلاس یعنی مدل R با موتور هشت سیلندر 550 اسبی که اکنون در فرمت روباز در دسترس است، می‌تواند با انتقال نیروی AWD از دینامیک بهتری مخصوصاً در جاده‌های لغزنده برخوردار شود.

عملکرد فرمان نیز ارتقا یافته و دقت آن بیشتر شده است. گرچه الکتریکی شدن فرمان باعث کاهش احساس آن خواهد شد اما در عوض به مصرف وسخت بهتر، کمک می‌نماید.

برای مدل V6 سوپرشارژر، یک گیربکس دستی نیز درنظر گرفته شده است. این مدل در نوع پایه 340 اسب بخار و در مدل S تا 380 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. انتقال نیرو در این مدل تنها به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد. مدل‌های قوی‌تر با انتقال نیرو به چهار چرخ نیز ارائه می‌شوند.

موتور 8 سیلندر 5.0 لیتری با کمک سوپرشارژر قادر است 495 اسب بخار نیرو تولید کند در حالی که نسخه R آن 550 اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا صد مدل R با انتقال نیرو به هر چهار چرخ تنها 3.9 ثانیه می‌باشد. بزرگ‌ترین رقیب این مدل خاص، مرسدس AMG GT خواهد بود.

جگوار همچنین میزان صدا و لرزش را در این خودرو با اصلاحاتی کاهش داده است. تجهیزات جدیدی نیز به این خودرو افزوده شده‌اند. سیستم صوتی 770 واتی مریدین که قبلاً به صورت اختیاری نصب می‌شد، اکنون بدون پرداخت هزینه اضافه، به صورت استاندارد نصب می‌گردد. استارت از راه دور، صندلی‌های الکتریکی 14 وضعیتی و سیستم نرم‌افزاری قابل اتصال و یکپارچه‌سازی با سیستم‌های آندرویدی و اپل از موارد جدید این خودرو می‌باشند. سقف شیشه ای پانورامیک در مدل کوپه و فرمان با قسمت پایینی تخت در مدل R و حالت‌های قابل انتخاب اسپرت و پویا و سیستم فعال اگزوز با صدای دل‌نشین، از جمله موارد قابل توجه می‌باشند.

جگوار اف

جگوار اف

جگوار اف

جگوار اف

جگوار اف

جگوار اف

جگوار اف-نمای عقب

جگوار اف-نمای عقب

جگوار اف

جگوار اف

جگوار اف

جگوار اف

جگوار اف

جگوار اف-نمای داخل

جگوار اف-نمای داخل

-نمای داخل-جگوار اف

جگوار اف-چراغ جلو

جگوار اف-چراغ عقب

جگوار اف-نمای چرخ

جگوار اف-نمای سوئیچ



نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (17 آذر 1393 ساعت 22:34)

    بابا ول کنید این دیگه ته احساسه

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (17 آذر 1393 ساعت 15:46)

    خوبی که بهتر شد

  • ادزیو ادزیو (17 آذر 1393 ساعت 12:11)

    به این میگن صنعت خودرو انگلیس